Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino uzyskały łączny wynik 10,175 mln sprzedanych samochodów. W Japonii udział w rynku motoryzacyjnym tych marek wzrósł o 1,9% do 44,9%, natomiast udział marek Toyota i Lexus w rynku samochodów osobowych wzrósł o 2,7% do 34%.
W Europie roczna sprzedaż Toyoty i Lexusa wyniosła 928 500 samochodów, o 6 procent więcej niż w roku poprzednim. Koncern zwiększył swój udział w europejskim rynku do 4,7 procent.
Ranking Best Global Brands 2016 firmy Interbrand już po raz 13. potwierdził, że Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną. Wartość marki wzrosła o 9% w porównaniu do 2015 roku i wynosi 53,6 mld dolarów. W zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż Toyota zajęła 5. miejsce, awansując o jedną pozycję.
Sprzedaż aut w 2016 roku
| Toyota i Lexus | Daihatsu | Hino | Razem |
Sprzedaż w Japonii | 1 581 000 | 587 000 | 63 300 | 2 231 200 |
Sprzedaż poza Japonią | 7 643 000 | 193 000 | 107 000 | 7 943 000 |
Łączna sprzedaż na świecie | 9 224 000 | 780 000 | 170 000 | 10 175 000 |
Warto wiedzieć: Numer VIN. Trzeba go sprawdzać w momencie zakupu auta
Źródło: TVN Turbo/x-news
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?