Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 33672 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Toyota prezentuje nowy silnik benzynowy

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot. Toyota Toyota wyposaży Yarisa w nowy silnik o pojemności 1.5 l i mocy 111 KM, który zastąpi obecną jednostkę 1.33 l.. Nowa jednostka napędowa Yarisa spełnia normę Euro 6c zgodnie ze standardem homologacyjnym RDE (Real Driving Emission).

Toyota Yaris zostanie wyposażona w nowy silnik o pojemności skokowej 1 496 cm3, rozwijający moc 111 KM (82 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 136 Nm przy 4 400 obr./min. Wartość momentu obrotowego 118 Nm jest dostępna już przy 2 000 obr./min.. Yaris z nowym silnikiem będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 11 sekund (o 0,8 s szybciej niż aktualny silnik 1.33 l), zaś od 80 do 120 km/h w 17,6 s (o 1,2 s szybciej niż obecny silnik).

Nowy silnik 1.5 l wykazuje się sprawnością cieplną na jednym z najlepszych poziomów wśród silników benzynowych (38,5 procent). Lepsze osiągi uzyskano, stosując wysoki stopień sprężania 13,5, chłodzony system recyrkulacji spalin (EGR) i nowy system zmiennych faz rozrządu, który umożliwia szybkie przejście pracy silnika z cyklu Otto na cykl Atkinsona.

Większy stopień sprężania uzyskano dzięki nowemu projektowi komory spalania i tłoków, który sprzyja także powstawaniu homogenicznej mieszanki powietrza z benzyną i szybkiemu spalaniu. Obniżenie temperatury spalania i chłodzony układ EGR pomagają uniknąć spalania stukowego. Oprócz tego, ponowne wprowadzanie odpowiedniej ilości gazów pozwala zmniejszyć straty pompowania przy niewielkich i średnich obciążeniach, co zwiększa sprawność silnika. Zastosowanie innowacyjnego systemu sterowania czasem otwarcia zaworów dolotowych VVT-iE (Variable Valve Timing intelligent system Electric Motor) umożliwia błyskawiczne przechodzenie z dynamicznego cyklu Otto na oszczędny cykl Atkinsona i z powrotem.

Redakcja poleca:

Jak rozpoznać rzeczywisty przebieg auta?
Ogrzewania postojowe. To trzeba wiedzieć
Oto nowy model Kii

Elektroniczne sterowanie zmianą faz wałka rozrządu zaworów dolotowych pozwala opóźnić zamknięcie zaworu dolotowego poza dolną pozycję tłoka, co powoduje efektywne skrócenie suwu sprężania i przyczynia się do dalszego zmniejszenia strat pompowania (w cyklu Atkinsona), a także pozwala przyspieszyć, by wrócić do cyklu Otto, zapewniającego lepsze osiągi przy dużych obciążeniach. Zmiana fazy wałka rozrządu zaworów wylotowych jest sterowana systemem hydraulicznym.

Twórcy nowego silnika skupili się także na zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin przy prędkościach autostradowych. Po raz pierwszy w historii Toyoty nowy silnik jest wyposażony w kolektor dolotowy chłodzony cieczą. Obniżenie temperatury pozwala uniknąć wzbogacania mieszanki i w ten sposób ogranicza temperaturę spalania przy większych prędkościach, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i emisję niepożądanych substancji. Tak jak w przypadku wszystkich silników z rodziny ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion), nowy silnik 1.5 korzysta z najnowszych udoskonaleń służących ograniczeniom tarcia.

Zobacz także: Rajdowa kapsuła. Marzenie wielu fanów motorsportu

Źródło: TVN Turbo/x-news

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Misiek (gość)

    Ja się tam na silnikach nie znam. Ale ciągle słyszę o Toyocie i jej innowacyjności. Jeżdżę Aurisem, więc trochę się interesuję i wydaje mi się, że nie ma innej firmy, która tworzyła by tak wiele rozwiązań, a jednocześnie jej samochody były dostępne dla normalnego człowieka.

  • Log (gość)

    Szkoda tylko, że Toyota ma tandetne wnętrza i nowe modele bardzo często lądują w serwisach na gwarancji z powodu szwankującej elektroniki.

  • Lele 85 (gość)

    Lepiej kombinować niż nic nie robić. Mam benzynę we krwi jednak jak już coś to pierwszą hybryda była by tojka. Tyle lat doświadczenia robi swoje. Pomijam stylistykę. Myślę że silniki elektryczne to przyszłość pod warunkiem okiełznania gromadzenia energii.

  • Do (gość)

    Nie zgadzam się z opinią o tandetnych wnętrzach. Może w starych wersjach za bardzo się do tego nie przykładano bardziej chodziło o bezawaryjność w czym Toyota dla mnie jest nadal liderem. A wnętrza w nowych odsłonach japończyków są już bardzo dopracowane stylistycznie oraz pod względem materiałowym . Spójrz na nową Corolle albo RAV4.

  • bekon (gość)

    Toyota jako jedna z nielicznych marek produkuje obecnie bezpieczne i mało awaryjne auta. Wystarczy przejrzeć raporty niezawodności, takie jak TUV i przekonać się o tym. W wielu kategoriach modele Toyoty są na pierwszym miejscu lub w czołówce.

  • miłka (gość)

    świetny pomysł :) mam swoją yaris już któryś rok i jest do jazdy po dużym mieście jakim jest warszawa, idealna. niezawodna, wszędzie się zmieści i mało pali. nawet nie wymaga za dużo zachodu jeśli chodzi o naprawy bo się nic nie dzieje. serwisuję tylko regularnie w salonie toyoty na czerniakowskiej, znają auto i wiedzą co robić by zapobiec naprawom. a ja leję paliwko i śmigam.

  • Czesław G (gość)

    Chcę kupić yarisa z nowym silnikiem 1,5 czy ktoś wie kiedy będą w sprzedaży w salonach

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Yaris zdjęcia

Toyota Yaris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Yaris opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Toyota Yaris Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.