„Europejczycy przyzwyczajają się do hybryd. Naszym celem jest, aby do 2020 roku 50% sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie stanowiły hybrydy. W ten sposób nie tylko wykorzystamy nasze mocne strony w dziedzinie technologii. Hybrydy to bardzo dobry sposób na wzmacnianie marki” – stwierdził Johan van Zyl.
Prezes europejskiej Toyoty dodał także, że zwiększona sprzedaż hybryd zapewni firmie bardzo silną pozycję w kontekście spełnienia nowych, bardziej restrykcyjnych regulacji Unii Europejskiej, dotyczących emisji spalin.
Toyota ma w Europie szeroką gamę hybryd, reprezentujących niemal wszystkie segmenty. Składają się na nią nowości – należący do segmentu D nowy Prius i SUV RAV4 Hybrid, a także miejski Yaris, kompaktowy Auris i Auris Touring Sports, minivan Prius + i ładowany z gniazdka Prius Plug-in Hybrid. Jeszcze w tym roku zadebiutuje całkowita nowość – hybrydowy crossover C-HR. Z kolei Lexus ma w swojej ofercie 8 modeli hybrydowych, od kompaktów klasy premium przez SUV-y, auta sportowe, luksusowy samochód klasy średniej, aż po limuzynę LS 600h i 600h L.
W ubiegłym roku Toyota sprzedała w Europie 209 000 hybryd, co stanowiło 24 procent całkowitej sprzedaży. Johan van Zyl spodziewa się, że w tym roku klienci marki kupią 270 000 aut hybrydowych, czyli 30% wszystkich sprzedanych samochodów Toyoty. Europa jest największym rynkiem hybryd poza Japonią, gdzie już od kilku lat samochody hybrydowe stanowią ponad 50% całkowitej sprzedaży Toyoty.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?