Toyota znów najcenniejszą marką Japonii

(ip)
Toyota Mirai / Fot. Toyota
Toyota Mirai / Fot. Toyota
Po raz siódmy z rzędu, w zestawieniu Japan's Best Global Brands, Toyota została wybrana najcenniejszą globalną marką, która wywodzi się z Japonii. Raport jest publikowany przez firmę Interbrand od siedmiu lat, a Toyota zajmuje pozycję lidera nieprzerwanie od początku istnienia rankingu.
Toyota Mirai / Fot. Toyota
Toyota Mirai / Fot. Toyota

W stosunku do ubiegłego roku, wartość marki Toyoty wzrosła o 20% i wynosi teraz 42 392 000 000 USD. Jest to dwa razy więcej niż w przypadku zajmującej 2. miejsce Hondy. Na trzecim miejscu ulokowała się firma Canon.

Interbrand docenił Toyotę za konsekwentną realizację zainaugurowanej przed 4 laty Globalnej Wizji Toyoty, której wiele działań jest nastawionych na wzmacnianie marki. Efektem tej polityki jest zaprezentowana w tym miesiącu Nowa Architektura Globalna –  podejście w projektowaniu napędów i platform samochodów, które przyniesie usprawnienie procesu produkcji i obniżenie jej kosztów.

Japoński koncern stale ugruntowuje swoją pozycję lidera w branży motoryzacyjnej. Globalna sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2014 roku o 2,2%. Na rynku europejskim firma zanotowała wzrost o 4,6%. Rośnie także sprzedaż małych sedanów i SUV-ów na rynku amerykańskim.

Do października 2014 roku firma sprzedała na świecie 7 milionów hybryd. Bardzo dużym powodzeniem hybrydy cieszyły się w Europie — ich sprzedaż wzrosła o 13% w stosunku do 2013 roku. Do tego sukcesu w dużej mierze przyczyniła się także Polska, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł aż 65%. Rok 2015 zapowiada się równie dobrze. Sprzedaż hybryd w 1. kwartale jest wyniosła o 12% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

W ubiegłym roku najważniejszym wydarzeniem była światowa premiera Toyoty Mirai. Pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe w grudniu trafił do salonów w Japonii. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży Toyota zebrała 1500 zamówień — 4 razy więcej, niż planowała na cały 2015 rok.

Firma Interbrand doceniła Toyotę za wprowadzanie wielu nowych rozwiązań mających przybliżyć nas do epoki inteligentnej mobilności. Znaczącym sukcesem na tym polu było uruchomienie w Grenoble nowatorskiego systemu car-sharingowego ściśle zintegrowanego z komunikacją miejską. System wykorzystuje innowacyjne trójkołowe pojazdy elektryczne i-Road.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty