Pojazd jest chroniony patentami. Został objęty ochroną ubezpieczeniową i uzyskał dopuszczenie do ruchu. W ciągu najbliższych miesięcy Triggo ukończy pierwszą serię pilotażową złożoną z 9 pojazdów, a w 2020 roku planuje rozpocząć produkcję I serii komercyjnej.
Pierwsze wyniki testów są obiecujące, zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi pojazd dobrze odnajduje się w wymagającym środowisku ruchu miejskiego. W szczególności pozwala na sprawne radzenie sobie w korkach ulicznych i na niewielkich przestrzeniach parkingowych. Kluczowe znaczenie ma tu opatentowana technologia zmiennej geometrii podwozia, która zachowując niewielkie wymiary Triggo, zapewnia pojazdowi stabilność przy każdej prędkości, jak i pozwala na zabudowę bezpiecznej kabiny chroniącej kierowcę i pasażera.
- Kilkumiesięczne testy pozwolą nam na dalsze ulepszanie i dopracowanie konstrukcji. Zależy nam, aby przyszli użytkownicy końcowi mieli pozytywne, jedyne w swoim rodzaju wrażenia z jazdy naszym pojazdem. Jednocześnie pracujemy nad uzyskaniem homologacji i prowadzimy rozmowy z partnerami branżowymi, także w kontekście dostaw egzemplarzy I serii komercyjnej w 2020 roku - mówi Rafał Budweil, prezes i założyciel Triggo S.A.
Przełomową cechą technologii Triggo jest podwozie o zmiennej geometrii, które umożliwia poruszanie się w dwóch trybach: drogowym zapewniającym stabilność dla wysokich prędkości i manewrowym, miejskim w którym pojazd sprawnie manewruje w korkach i zajmuje bardzo niewiele przestrzeni parkingowej.
Pojazd wykorzystuje m.in. innowacyjne sterowanie cyfrowe "Drive-by-Wire" oraz system wymiennych baterii, skracający przestoje związane z ładowaniem i uniezależniający pojazd od infrastruktury publicznych stacji ładowania.
Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?