Trójkąt ostrzegawczy

(w)
Nie wszyscy kierowcy wożą w samochodzie obowiązkowy trójkąt ostrzegawczy. Jeszcze mniej używa go prawidłowo w razie awarii. Tymczasem jest to bardzo ważne.

Nie wszyscy kierowcy wożą w samochodzie obowiązkowy trójkąt ostrzegawczy. Jeszcze mniej używa go prawidłowo w razie awarii.Tymczasem jest to bardzo ważne. Odpowiednio ustawiony trójkąt może zapobiec poważnym konsekwencjom, jak np. najechanie innych pojazdów na unieruchomiony samochód.

Trójkąt ostrzegawczy

fot. 1**Na autostradzie...**
...lub drodze ekspresowej uszkodzony pojazd należy zatrzymać na poboczu (fot. 1). Jego postój sygnalizujemy światłami awaryjnymi i trójkątem ostrzegawczym, ustawionym na poboczu w odległości ok. 100 m za samochodem.

Trójkąt ostrzegawczy

fot. 2**Na zwykłej drodze...**
...poza obszarem zabudowanym należy włączyć światła awaryjne, samochód ustawić jak najbliżej prawej krawędzi jezdni, a trójkąt ostrzegawczy ustawić za samochodem w odległości od 30 do 50 m (fot. 2).

Trójkąt ostrzegawczy

fot. 3**Na obszarze zabudowanym...**
...należy włączyć światła awaryjne, a trójkąt ostrzegawczy umieścić za pojazdem lub na nim na wysokości nie większej niż 1 m (fot. 3).
Jeśli samochód nie posiada świateł awaryjnych, należy zapalić światła pozycyjne.
W warunkach bardzo złej widoczności (np. mgła, śnieżyca) warto ustawić trójkąt w większej odległości od samochodu. W takich warunkach pomocna może się okazać pulsacyjna lampa na baterie, ustawiona obok trójkąta.
Fot. Grzegorz Gałasiński

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty