Układ chłodzenia

Porady / Eksploatacja

Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Liczba odwiedzin: 10891

Naprawa układu chłodzenia polega na wymianie zużytych części na sprawne. Tylko nieliczne części można naprawić.

Fot. Dariusz Lisowski

 

Nieszczelności chłodnic mosiężnych można usunąć w zakładzie specjalistycznym przy wykorzystaniu procesu lutowania. Regenerację pompy wodnej warto wykonać tylko w samochodach unikalnych, do których nie ma nowych pomp. W pozostałych przypadkach nie ma to uzasadnienia, bowiem koszt nowej pompy jest niewiele wyższy od regenerowanej. Termostat, czujniki temperatury, uszczelki i armaturę gumową należy wymieniać na nową. Naprawa tych części może być uzasadniona tylko doraźnym celem, jakim jest dotarcie do warsztatu.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • andrzej (gość)
    • Słabym punktem układu chłodzenia Seicento jest wentylator. W czasie 3 letniej gwarancji już go raz wymieniłem. Teraz już się zawiesił (styczeń), nie może ruszyć. Nie jest używany bo zimno ale na wiosnę będzie gotował. Proszę o podpowiedż co poza zakupem nowego wentylatora lub lepszego auta można zrobić.
    • JACK (gość)
    • Radziłbym na wiosnę wymontować wentylator i rozruszać go za pomocą WD-40,nastepnie nasmarować ośki olejem silnikowym.Po dokonaniu tego zabiegu należy podłączyć go bezpośrednio do akumulatora lub prostownika (celem sprawdzenia) aby popracował przez parę minut i się rozruszał. Wtyczkę z wentylatora należy przeczyścić oraz złączyć na wazelinę aby ograniczyć dostęp wilgoci (śniedzenie styków).Ponadto proszę sprawdzić czujnik temperatury płynu i jego wtyczkę także złączyć na wazelinę.Po tych zabiegach należy rozgrzać silnik doprowadzając do samoczynnego włączenia się wentylatora celem sprawdzenia poprawności działania całego układu.

Dodaj komentarz