Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Umowa na S3 pod Lubinem podpisana. Rozpoczyna się budowa nowej drogi

Bartosz Józefiak
Fot. Mosty Katowice
Fot. Mosty Katowice
Dziś we Wrocławiu podpisano umowę na wykonanie trzeciego odcinka trasy S3 Nowa Sól - Legnica. Oznacza to faktyczne rozpoczęcie robót przy budowie nowej trasy ekspresowej na Dolnym Śląsku.
Fot. Mosty Katowice
Fot. Mosty Katowice

Chodzi o 14-kilometrowy fragment od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. W jego skład wchodzą trzy węzły drogowe: „Kaźmierzów”, „Polkowice” i „Lubin Północ”. Dziś do wrocławskiej siedziby Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dotarła delegacja włoskiej firmy Salini, która za 561 mln zł wybuduje tę drogę w konsorcjum razem z Tadini Construzioni i polską firmą Export-Pribex.

Wykonawca ma 30 miesięcy, nie licząc okresów zimowych od grudnia do marca, na zbudowanie trasy. Oznacza to, że ten odcinek S3 powinien być gotowy najpóźniej na początku 2018 roku.

Na początek firmy muszą zoptymalizować projekt drogowy. Właściwe prace budowlane ruszą więc najwcześniej wiosną 2015 r. Budowa tego fragmentu trasy S3 będzie nadzorowana przez wrocławski oddział GDDKiA.

Tymczasem w miniony piątek podpisano umowy na dwa odcinki S3 najbliżej Nowej Soli. Chodzi o odcinek od węzła Kaźmierzów do węzła Gaworzyce o długości 17 km oraz 16-kilometrowy odcinek od Gaworzyc do nowego węzła Nowa Sól Południe. Na tych dwóch fragmentach znajdzie się 5 węzłów: Nowa Sól Południe, Nowe Miasteczko, Gaworzyce, Drożów i Potoczek, a także 33 mosty i wiadukty.

Węzeł Nowa Sól Południe zostanie zbudowany w miejscu, gdzie trasa S3 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 283 Kożuchów - Bytom Odrzański. Tam trasa połączy się z istniejącą już obwodnicą Nowej Soli. Budowa tych odcinków ma zakończyć się do 19 czerwca 2018 roku. To zadanie realizować będzie zielonogórski oddział GDDKiA.

Między Nową Solą a Legnicą zostały jeszcze dwa fragmenty S3, na budowę których nie ma jeszcze wykonawcy. Od węzła Lubin Południe do węzła Lubin Północ (długość 22km) oraz od węzła Lubin Północ do węzła Legnica II, czyli nowego węzła łączącego A4 z trasą S3. Podpisanie umowy na pierwszy z tych fragmentów opóźnia się, bowiem jeden z wykonawców: konsorcjum firm Max Bogl i Berger Bau złożyło odwołanie od wyników przetargu do Krajowej Izby Odwoławczej. Opóźni to podpisanie umowy co najmniej o miesiąc. Podpisanie kontraktu na realizację ostatniego, 5 odcinka powinno nastąpić w styczniu.

Jeżeli nie będzie opóźnień, cała trasa S3 Nowa Sól – Legnica powstanie w drugiej połowie 2018 r. Prace nie będą łatwe, bo duża część robót przebiega przez tereny górnicze. Sporym wyzwaniem będzie też budowa nowego węzła na A4. Podczas tych prac kierowcy staną w sporych korkach.

Dolnośląska S3 nie kończy się w Legnicy. Dwa kolejne odcinki połączą Legnicę z Bolkowem. Tu przygotowania rozpoczęły się dużo później, dlatego podpisanie umów z wykonawcami nastąpi najwcześniej w połowie 2015 r.

Cała S3 połączy Dolny Śląsk ze Szczecinem. W woj. lubuskim, od Nowej Soli do Sulechowa, planowane jest poszerzenie trasy do dwóch pasów w każdą stronę. Dalej dwupasmowa droga aż do Szczecina jest już gotowa. S3 na Dolnym Śląsku wyprowadzi też ruch tranzytowy z wielu miejscowości.

                                                                                                   Źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty