Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Volkswagen Passat CC (2008 – 2015). Wady i zalety

Dariusz Dobosz
Volkswagen Passat CC (2008-2012) / Fot. Motofakty.pl
Volkswagen Passat CC (2008-2012) / Fot. Motofakty.pl
Dla osób poszukujących prestiżowej limuzyny z drugiej ręki CC jest wyjątkowo dobrą propozycją. Jego konstrukcję oparto bowiem na popularnym Passacie B6.
Volkswagen Passat CC (2008-2012) / Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat CC (2008-2012) / Fot. Volkswagen

Takie techniczne powiązanie jest niezwykle praktyczne, załatwia sprawę dostępu do części zamiennych i możliwości korzystania z usług warsztatów, wyspecjalizowanych w obsłudze Passata. Jednocześnie jednak VW Passat CC, a od modernizacji w 2012 r. po prostu VW CC, jest czymś więcej niż popularny „średniak” z Wolfsburga. Jest od niego 3 cm dłuższy, 3,6 cm szerszy i aż 5 cm niższy. Ma dynamiczną, a przy tym elegancką sylwetkę, oraz wyposażenie, które zbliża go do samochodów luksusowych. To dzięki niemu, a także dzięki gamie mocnych silników, CC pozycjonowany jest między Passatem a Phaetonem, czyli nieco wyżej niż klasa średnia.

Od momentu debiutu ta bardziej ekskluzywna odmiana Passata dysponowała aktywnym tempomatem, utrzymującym automatycznie odstęp od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 30-210 km/h, systemem automatycznego parkowania, asystentem pasa ruchu, nawigacją satelitarną, adaptacyjnym zawieszeniem z aktywnymi amortyzatorami, pracującym w trybach normal, komfort lub sport, a także ksenonowym reflektorami z dynamiczną regulacją strumienia światła, stale oświetlającymi drogę w sposób optymalny bez oślepiania innych użytkowników drogi. Mocną stroną CC jest również przestronne, świetnie wykończone i wyciszone wnętrze oraz gigantyczny bagażnik o pojemności aż 532 l. Jak widać CC może być nie tylko prestiżową limuzyną „na pokaz”, ale również komfortowym, praktycznym autem rodzinnym, wyjątkowo przyjemnym zarówno w codziennym użytkowaniu jak i podczas długich wojaży.

Silniki

Volkswagen CC (2012 - 2015) / Fot. Volkswagen
Volkswagen CC (2012 - 2015) / Fot. Volkswagen

Passat CC zadebiutował w 2008 r z silnikami benzynowymi 1.8 TSI (160 KM), 2.0 TSI (200 KM) i 3.6 V6 (300 KM) oraz z turbodieslem 2.0 TDI w wariantach mocy 140 i 170 KM. W 2009 r. do gamy dołączył turbodiesel 2.0 Blue TDI o mocy 143 KM, a w 2010 r. pojawiły się 211- konny benzynowiec 2.0 TSI oraz 140-konny turbodiesel 2.0 Blue TDI. Po modernizacji w 2012 r. w gamie silników CC znalazł się benznowy 1.4 TSI (160 KM) oraz wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 177 KM. Pod względem dynamiki żaden z silników nie jest maruderem, nawet 1.4 TSI radzi sobie bardzo dobrze. Wszystkie wersje przyśpieszają do „setki” w mniej niż 10 s. Warto jednak pamiętać, że im mocniejszy silnik tym wyższe zużycie paliwa i tym większe wydatki obsługowe. Optymalne pod względem kosztów eksploatacyjnych propozycje to 1.4 TSI, 1.8 TSI oraz 140-konna odmiana 2.0 TDI. Warto wiedzieć, że silniki benzynowe zestawiane są tylko ze zautomatyzowanymi przekładniami DSG o 6 lub 7 biegach. Turbodiesle zestawiane były zarówno z manualnymi skrzyniami 6-stopniowymi, jak i z 6-biegowymi przekładniami DSG. Napęd obu osi montowano tylko w benzynowej wersji 3.6 V6 oraz w odmianach z turbodieslami 2.0 TDI.

Eksploatacja

Volkswagen CC (2012 - 2015) / Fot. Volkswagen
Volkswagen CC (2012 - 2015) / Fot. Volkswagen

Strona eksploatacyjna VW Passata CC i VW CC wygląda podobnie jak w Passacie B6. Zaawansowane technologie, zwłaszcza w silnikach, nie pozwalają na korzystanie z tanich, słabo wyposażonych warsztatów. Jeśli auto jest po gwaranacji to można wybrać się do prywatnego warsztatu rezygnując z drogich usług ASO, ale nieautoryzowany serwis musi mieć dobrze przygotowanych mechaników i odpowiednie wyposażenie. Podobne jak w Passacie B6 są również niedomagania, zwłaszcza w turbodieslach. Trzeba się liczyć z awariami przepływomierzy powietrza i dwumasowych kół zamachowych, a po dłuższych przebiegach również wtryskiwaczy i turbosprężarek. Wersje benzynowe są dużo mniej kłopotliwe pod względem awarii mechanicznych, ale tak jak w innych modelach koncernu Volkswagena mają tendecje do osadzania się nagaru na trzonkach zaworów ssących. Nagar utrudnia uruchomienie samochodu i powoduje przerwy w pracy silnika. Pomaga jedynie rozebranie głowicy i ręczne czyszczenie zaworów, co sporo kosztuje. Czasem kaprysi elektronika, a jest jej dużo więcej niż w Passacie B6. Zawodzi też mechatronika w przekładniach DSG. Przywrócenie sprawności tym zautomatyzowanym skrzyniom biegów mocno obciąża portfel.

Ważniejsze daty

2008 – premiera modelu

2012 – niewielka modernizacja (zmiana przedniego i tylnego pasa, nawiązania stylizacyjne do Passata B7), zmiana nazwy z VW Passat CC na VW CC.

 Zalety

 - atrakcyjny wygląd

- wysoki poziom wykończenia

- bardzo bogate wyposażenie

- mocne silniki

- duży bagażnik

 Wady

 - niewiele miejsca nad głowami jadących

- mało funkcjonalny bagażnik

 

Wybrane dane techniczne

 

Wersja silnikowa

Poj skok (cm3)

Moc maks (KM/

obr/min)

Maks

moment

obr (Nm/

obr/min)

Prędkość

maks

(km/h)

Przyśp

0-100

km/h (s)

Średnie

Zużycie

paliwa

(l/100 km)

Silniki benzynowe

 

 

 

 

 

 

1.4 TSI

1390

160/5500

240/1500-4500

222

8,5

6,2

1.8 TSI

1798

160/5000-6200

250/1500-4200

222

8,5

7,1

2.0 TSI

1984

200/5100-6000

280/1700-5000

237

7,6

7,9

2.0 TSI

1984

211/5300-6200

280/1700-5200

240

7,6

7,3

3.6 V6

3597

300/6600

350/2400-5300

250

5,5

9,2

Silniki wysoko-prężne

 

 

 

 

 

 

2.0 TDI

1968

140/4200

320/1750-2500

214

9,8

4,6

2.0 TDI

1968

170/4200

350/1750-2500

227

8,6

4,8

2.0 TDI

1968

177/4200

380/1750-2500

227

8,4

4,8

2.0 Blue TDI

1968

140/4200

320/1750-2500

214

9,9

4,7

2.0 Blue TDI

1968

143/4200

320/1750-2500

214

9,9

5,3

 

Ceny

Orientacyjne ceny w tys zł

Rocznik/

wersja

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

1.4 TSI

 

 

 

 

64,0

72,5

82,5

1.8 TSI

35,5

39,5

44,5

50,0

63,0

 

 

2.0 TSI (200/211KM)

40,0

45,0

50,0

58,0

72,5

82,0

93,5

3.6 V6

54,0

60,5

68,5

78,0

101,0

116,5

136

2.0 TDI (140KM)

39,0

43,5

49,0

56,5

71,5

83,0

92,0

2.0 TDI (170/177KM)

41,5

47,0

52,5

61,0

75,5

89,0

101,5

 

Podsumowanie

Zarówno VW Passat CC jak i VW CC to samochody mało znane na polskim rynku, a przez to trochę niedoceniane. Tymczasem są to wysokiej klasy, komfortowe limuzyny, świetnie wykończone i bardzo bogato wyposażone. Ich atrakcyjność jest tym większa, że mają ceny bliższe autom klasy średniej niż bardziej ekskluzywnym konkurentom z wyższej półki. Jeśli ktoś potrzebuje dużego samochodu bardziej prestiżowego niż zwykły Passat, ale stosunkowo taniego w utrzymaniu, to CC będzie dobrym wyborem.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty