V8 biturbo od specjalistów z Mercedes-AMG

źródło: mototarget.pl
Mercedes-AMG V8 4.0 l twin-turbo / Fot. Mercedes AMG
Mercedes-AMG V8 4.0 l twin-turbo / Fot. Mercedes AMG
Firma Mercedes-AMG zaprezentowała swój pierwszy silnik, który trafi pod maskę oczekiwanego modelu Mercedes-AMG GT.
Mercedes-AMG V8 4.0 l twin-turbo / Fot. Mercedes AMG
Mercedes-AMG V8 4.0 l twin-turbo / Fot. Mercedes AMG

Jednostka V8 o pojemności 4 litrów waży 209 kilogramów i generuje 510 KM przy 6250 obr./min. oraz 650 Nm w przedziale od 1750 do 4750 obr./min. Silnik oznaczony wewnętrznym kodem M178 spełnia jednocześnie normę emisji spalin Euro 6, co w głównej mierze jest zasługą zastosowania standardowej funkcji start/stop.

Turbosprężarki wspomagające nową konstrukcję V8 generują maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1,2 bara i kręcą się z prędkością dochodzącą do 186 000 obrotów na minutę. Inżynierowie Mercedes-AMG zastosowali również aluminiową skrzynię korbową i aluminiowe tłoki.

Najnowszy agregat niemieckiej firmy początkowo posłuży do napędu modelu Mercedes-AMG GT, który zadebiutuje 9 września tego roku. W późniejszym terminie będzie również instalowany w nowej odmianie Mercedesa C 63 AMG.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty