Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 34439 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen California Ocean. Hotel na czterech kołach

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Volkswagen California 

California oferowana jest z dwoma 2-litrowymi silnikami - benzynowym i wysokoprężnym. Oba są turbodoładowane oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa. I oba występują w kilku zakresach mocy. Wśród wersji wysokoprężnych najmocniejszym wariantem jest silnik o mocy 204 KM (z podwójnym doładowaniem). Właśnie w taką jednostkę, skonfigurowaną z siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG, wyposażone było auto testowe.

Fot. Wojciech Frelichowski Volkswagen Transporter występuje w wielu wersjach nadwoziowych. Jedną z nich jest kamper, który nosi nazwę California. Można nim się wybrać w daleką podróż nie martwiąc się o nocleg.

Volkswagen California 

California oferowana jest z dwoma 2-litrowymi silnikami - benzynowym i wysokoprężnym. Oba są turbodoładowane oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa. I oba występują w kilku zakresach mocy. Wśród wersji wysokoprężnych najmocniejszym wariantem jest silnik o mocy 204 KM (z podwójnym doładowaniem). Właśnie w taką jednostkę, skonfigurowaną z siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG, wyposażone było auto testowe.

Fot. Wojciech Frelichowski Volkswagen California, z przeznaczeniem jako kamper, po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1989 roku. Jednak już wcześniej dostawczy Volkswagen występował w odmianie kampingowej Joker, którą produkowała firma Westfalia. Obecnie na rynku jest California produkowana na bazie Transportera T6, który wszedł na rynek w 2015 roku.

Zewnętrznie California niemal nie różni się od komfortowej wersji Transportera, czyli Multivana. W standardowej odmianie Californii nawet po wejściu do środka różnice nie są aż tak znaczące. W kabinie są bowiem fotele i kanapa znane z innych wersji Multivana. Nabywca może wybrać między 4- lub 5-miejscowym pojazdem (ze schowkiem), a jeśli potrzebuje auta do przewozu większej liczby osób, wnętrze może być 5- lub 7-osobowe. Co innego w wersji Ocean, którą otrzymaliśmy do testu. W tym przypadku w kabinie są tylko dwa fotele (dla kierowcy i pasażera obok) oraz trzyosobowa rozkładana w jej środkowej części. Dodatkowo za jej oparciem jest jeszcze składany materac. Kiedy zajedziemy na camping, kanapę można rozłożyć, a materac służy jako jej przedłużenie. Na tak skonstruowanym łóżku bez problemu wyśpią się dwie osoby. Dodajmy jeszcze, że pod łóżkiem jest przestronne miejsce na bagaże.

Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem

Polecamy. Co oferuje Kia Picanto?

Kuchnia i reszta

Volkswagen California 

California oferowana jest z dwoma 2-litrowymi silnikami - benzynowym i wysokoprężnym. Oba są turbodoładowane oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa. I oba występują w kilku zakresach mocy. Wśród wersji wysokoprężnych najmocniejszym wariantem jest silnik o mocy 204 KM (z podwójnym doładowaniem). Właśnie w taką jednostkę, skonfigurowaną z siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG, wyposażone było auto testowe.

Fot. Wojciech Frelichowski W wyposażeniu wersji Ocean jest także pakiet kuchenny. To lodówka, dwupalnikowa kuchenka gazowa oraz zlewozmywak. Ten ostatni jest podłączony do 40-litrowego zbiornika na wodę oraz odpowiednio dużego zbiornika na ścieki. Opróżnia się go na postoju po odkręceniu specjalnego zaworu. W tej części jest też składany stolik.

Redakcja poleca:

Policja z nową metodą walki z łamiącymi przepisy drogowe?
Ponad 30 tys, zł za złomowanie starego auta
Audi zmienia oznaczenie modeli na... stosowane wcześniej w Chinach

To nie koniec wyposażenia Californii Ocean. Z tyłu, po lewej stronie są zamykane szafki, w których można schować odzież, drobny sprzęt turystyczny czy żywność, która nie wymaga chłodzenia. Jest tam nawet zamykany sejf. Jednak jego pojemność nadaje się tylko do ukrycia dokumentów, portfela, biżuterii, smartfonu lub małego tabletu. Laptopa tam się nie zmieści.

Kolejny schowek jest nad łóżkiem, w sam raz, aby schować tam pościel lub śpiwory. Zaś aby sen mieszkańców Californii przebiegał bez zakłóceń wnętrze pojazdu można zaciemnić. Służą do tego rolety na bocznych szybach i tylnej oraz zasłonki na przedniej szybie.

Volkswagen California 

California oferowana jest z dwoma 2-litrowymi silnikami - benzynowym i wysokoprężnym. Oba są turbodoładowane oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa. I oba występują w kilku zakresach mocy. Wśród wersji wysokoprężnych najmocniejszym wariantem jest silnik o mocy 204 KM (z podwójnym doładowaniem). Właśnie w taką jednostkę, skonfigurowaną z siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG, wyposażone było auto testowe.

Fot. Wojciech Frelichowski Samochód kampingowy musi mieć też w kabinie gniazdko 230V. W Californii są takie dwa - jedno działa podczas jazdy, drugie tylko na postoju, kiedy pojazd jest podłączony do zewnętrznego gniazdka elektrycznego w jakie wyposażone są kempingi. Jednak oba gniazdka są umieszczone w mało dostępnym miejscu - we wnęce między zlewozmywakiem a fotelem kierowcy. Podłączanie kabli jest przez to niewygodne.

W standardzie wersji Ocean jest jeszcze ogrzewanie postojowe i automatyczna klimatyzacja Climatronic.

Sypialnia na dachu

California wyróżnia się jeszcze jednym, oryginalnym rozwiązaniem. Auto ma podnoszony dach, który tworzy namiotową sypialnię. Jej ścianki wykonane są z tkaniny z trzema dwoma siatkowymi okienkami, które mają osobne zasłonki. Natomiast podłoga jest wyłożona materacem o rozmiarze 120x200 cm - to wystarczająca przestrzeń dla kolejnych dwóch osób.

A jak się wchodzi do górnej sypialni? Otóż po otwarciu dachu nad przednim rzędem foteli pojawia się luk, którym wchodzimy do środka. Jak się otwiera dach? W wersji Ocean to zadanie wykonują elektryczne siłowniki. Zadaniem kierowcy jest tylko odsunięcie żaluzji, która zasłania wejście do sypialni. Potem wystarczy wcisnąć przycisk. Zamykanie dachu przebiega w odwrotnej kolejności.

Volkswagen California 

California oferowana jest z dwoma 2-litrowymi silnikami - benzynowym i wysokoprężnym. Oba są turbodoładowane oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa. I oba występują w kilku zakresach mocy. Wśród wersji wysokoprężnych najmocniejszym wariantem jest silnik o mocy 204 KM (z podwójnym doładowaniem). Właśnie w taką jednostkę, skonfigurowaną z siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG, wyposażone było auto testowe.

Fot. Wojciech Frelichowski

Volkswagen California

California oferowana jest z dwoma 2-litrowymi silnikami - benzynowym i wysokoprężnym. Oba są turbodoładowane oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa. I oba występują w kilku zakresach mocy. Wśród wersji wysokoprężnych najmocniejszym wariantem jest silnik o mocy 204 KM (z podwójnym doładowaniem). Właśnie w taką jednostkę, skonfigurowaną z siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG, wyposażone było auto testowe.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Transporter dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Transporter opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Volkswagen Transporter Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.