Za niespełna 54 tys. zł możemy stać się właścicielem niekonwencjonalnego auta, które na pewno wyróżni nas z tłumu, a dodatkowo sprawi, że weekendowe wypady za miasto nie będą ograniczały się tylk o do asfaltowych szlaków. Ładna i zgrabna sylwetka modelu Polo, która nie bez przyczyny została nagrodzona tytułem "Car Of The Year 2010", w wersji Cross prezentuje się jeszcze bardziej okazale.
Można śmiało stwierdzić, że projektanci Volkswagena wykonali kawał dobrej roboty, czego owocem jest karoseria o sportowo-terenowym charakterze. Pozytywne wrażenie potęgują ciemne plastikowe osłony drzwi, przedniego i tylnego zderzaka oraz zakoli, chroniące przed uszkodzeniem nadwozia podczas jazdy po bezdrożach i w zatłoczonych miastach. Podniesione o 15 mm zawieszenie, 17 calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe obute w opony w rozmiarze 215/40 oraz reling dachowy (udźwig 75 kg) przywodzą na myśl klasyczne pojazdy rekreacyjne z napędem na obie osie.
Wyjątkowa jest także paleta sześciu kolorów lakieru. Dwa z nich: Magma Orange i Terra Beige Metallic oferowane są wyłącznie dla wersji Cross. Podobnie jak karoseria, także wnętrze prezentuje wysoki poziom. O tym, że jakość tworzyw i ich spasowanie w autach z Wolfsburga są klasą samą w sobie, nie trzeba przypominać, a w przypadku Cross Polo wisienką na torcie jest specjalnie zaprojektowana dwukolorowa tapicerka, chromowane aplikacje na desce rozdzielczej, skórzany wieniec kierownicy przeszyty kolorową nicią i metalowe nakładki pedałów.
Pojemność bagażnika jest taka sama jak w zwykłej odmianie Polo, czyli 280 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń przestrzeń powiększa się do 952 l.
Gamę jednostek napędowych "Crossa" tworzą trzy silniki benzynowe (1.2/70 KM, 1.4/85 KM i 1.2 TSI/105 KM) i jeden diesel z systemem wtrysku Common Rail o poj.1.6 l. w trzech wariantach mocy: 75, 90 lub 105 KM. Silniki 1.4/85 KM, TSI 105 KM oraz TDI 90 KM mogą współpracować z szybko działającą, 7-biegową skrzynią DSG. Najmocniejsza wersja benzynowa potrzebuje na sprint do setki 9,9 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 188 km/h, przy czym producent deklaruje spalanie na poziomie 5,5 litra benzyny i emisję 128 g/km CO2
. Spalaniem na poziomie 4,3 litra ropy i emisją dwutlenku węgla o wartości 113 g/km legitymują się diesle. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5.
W wyposażeniu standardowym bazowej wersji Cross z silnikiem 1.4/85 KM za 53 390 zł znajdziemy m.in. specjalny, czerwony lakier "Flash", systemy: ABS i ESP, cztery poduszki powietrzne, trójramienną kierownicę obszytą skórą z elementami dekoracyjnymi "Chrom matt", obszytą skórą dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego, sportowe fotele kierowcy i pasażera, komputer pokładowy z czujnikiem kontroli ciśnienia powietrza w oponach oraz elektryczne sterowanie wszystkich szyb. Klimatyzacja z regulacją półautomatyczną "Climatic" i system radiowy RCD 210 dostępny w pakiecie "Cool&Sound" wymaga dopłaty 2490 zł.
Topowa odmiana 1.6 TDI/90 KM z automatyczną przekładnią DSG, została wyceniona na 68 490 zł. Lakier pomarańczowy "Magma" wymaga dopłaty 660 zł, a powłoka metaliczna 1710 zł. Nowy Volkswagen Cross Polo oferowany jest tylko w nadwoziu 5- drzwiowym.
Wybrane dane techniczne
Marka/model | Volkswagen Cross Polo |
Silnik | benzynowy |
Pojemność (l) | 1.4 |
Moc (KM) | 85 |
Moment obrotowy (Nm) | 132/3800 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | 12,6 |
Prędkość maksymalna | 173 |
Średnie zużycie paliwa (l/ 100 km ) | 6,1 |
Emisja CO2 (g/km) | 143 |
Skrzynia biegów | manualna, 5-biegowa |
Pojemność bagażnika (l) | 280 |
Cena (zł) | 53 390 |
**Zobacz także:
Volkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Amarok**
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?