Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 34439 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Volkswagen. Filtr cząstek stałych trafi do silników benzynowych

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Fot. Audi Od 2017 roku we wszystkich modelach Grupy Volkswagen, napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI, sukcesywnie będzie montowany filtr cząstek stałych. Co zapewni takie rozwiązanie?

Do 2022 roku liczba samochodów Grupy Volkswagen wyposażonych w taką technologię może wynieść nawet siedem milionów. Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku wraz z uruchomieniem produkcji 1.4-litrowego silnika TSI – przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana – oraz dwulitrowej jednostki napędowej TFSI do Audi A5.

Redakcja poleca:

Samochód na gaz. Niezbędne formalności 
Te auta są najpopularniejsze w Polsce
Toyota Celica z filmu „Chłopaki nie płaczą". Jak dziś wygląda auto?

Rozwiązanie to będzie stosowane w kolejnych generacjach silników i w następnych modelach.

Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest sprawdzonym rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Koncern zaznacza, że filtr cząstek benzyny pozwoli zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa nawet o 90 procent.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mmm (gość)

    A niech montują filtry i wszystko co korzystne dla środowiska. Tyle tylko niech dają prawdziwą gwarancje na cały samochód, że pojeździ te 5 lat bez żadnej awarii (czy te 250 tys km). Bo na ogół dobro środowiska to sprawa daleko rzędna - wprowadza się różne takie rozwiązania, bo są tak zaprojektowane, że po przejechaniu 100 tys. km trzeba zostawiać 25% wartości nowego samochodu w serwisie na wymianach całych części, bo naprawiać się ich nie da.. PS. Postęp technologii jest taki ogromny- a jakoś nie potrafią inżynierowie skonstruować mniej paliwożernych silników? Dlaczego nowy samochód spala tyle samo (przy takiej samej mocy) co ten sprzed 15 lat? aaa Lobby nie pozwala? PS2. UE mogłaby na samochody prawnie wydłużyć okres "prawdziwej gwarancji" i odpowiedzialności producenta za wszelkie wady i niezgodności z umową. - Bo obecnie występujące pseudo np. 5-letnie gwarancje, to śmiech na sali (proszę się zapoznać z warunkami jeśli nie wierzycie). Wtedy projektowali by auta na dłużej.

  • phx (gość)

    A nie dokładają i upewniają mnie w przekonaniu, że u mnie w garażu nie pojawi się żaden samochód z ich grupy.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen zdjęcia

Volkswagen dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z moto.gratka.pl

Volkswagen Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.