Volkswagen Golf. Golfy V, VI i VII – coraz bardziej zaawansowane technologicznie

Mariusz Michalak
Golf V był bardziej komfortowy i dynamiczny niż niejeden model klasy średniej, Golf VI w teście zderzeniowym Euro NCAP zdobył maksymalną liczbę pięciu gwizdek, a Golf VII był nawet o 100 kg lżejszy niż model wcześniejszej generacji

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Volkswagen Golf 5

Golf 5. generacji okazał się bardziej komfortowy i dynamiczny niż niejeden model wyższej klasy średniej. To samo dotyczyło jakości wykonania. Sztywność spawanej laserowo karoserii debiutującego w 2003 roku Golfa V była o 35 procent większa niż poprzedniego modelu, co jest jednym z dowodów wysokiej jakości tego auta. Po raz pierwszy Golfa można było zamówić z bocznymi poduszkami chroniącymi pasażerów siedzących z tyłu – w komplecie z sześcioma seryjnymi airbagami (czołowymi, bocznymi z przodu i chroniącymi głowę). W sumie więc w Golfie V montowano osiem poduszek powietrznych. Dynamika i komfort jazdy wzrosły m.in. dzięki zastosowaniu z tyłu osi wielowahaczowej, dzięki nowej 7-biegowej przekładni DSG, za sprawą biksenonowych reflektorów, czujnika deszczu, a także panoramicznego przesuwanego dachu. W Golfie GTI pojawił się pierwszy benzynowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zadebiutował również pierwszy Golf napędzany silnikiem z turbodoładowaniem i ze sprężarką mechaniczną. Kiedy w 2008 roku zaprezentowano Golfa VI, Volkswagen miał na koncie 3,4 miliona wyprodukowanych Golfów piątej generacji.

Volkswagen Golf 6

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

W ciągu zaledwie czterech lat na bazie zaprezentowanego w 2008 roku Golfa numer 6 do lipca 2012 roku powstało kolejne 2,85 miliona Golfów. I znowu odnotowano ogromny postęp w dziedzinie bezpieczeństwa – spawana nadal laserowo karoseria okazała się tak odporna na odkształcenia, że w teście zderzeniowym Euro NCAP samochód bez trudu zdobył maksymalną liczbę pięciu gwizdek. W wyposażeniu standardowym pojawiła się kolejna poduszka powietrzna – chroniąca kolana kierowcy. Bardzo wysoką jakością odznaczało się wnętrze Golfa VI. W „World Car of the Year” roku 2009 zastosowano nowe systemy asystujące, jak automatyczny system zmiany świateł „Light Assist”, „Park Assist”, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu oraz adaptacyjną regulację zawieszenia „DCC”. Golfa VI był również oferowany zsystem start/stop, trybem rekuperacji oraz systemem dynamicznego doświetlania zakrętów i z diodowymi lampami z tyłu.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

 

Volkswagen Golf 7

4 września 2012 roku w Berlinie w ramach światowej premiery Volkswagen zaprezentował Golfa siódmej generacji. Już dzień później w niektórych krajach rozpoczęto zbieranie zamówień na bestsellerowy model, który do tamtej pory powstał w łącznej liczbie 29,3 milionów egzemplarzy. Masę nowego Golfa zmniejszono nawet o 100 kg. Zależnie od rodzaju silnika zużycie paliwa – w porównaniu z poprzednikiem – zmalało do 23 procent. Poza tym Volkswagen wyposażył Golfa „siódemkę” w bardzo bogaty zestaw systemów asystujących. Znalazły się wśród nich system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem, z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Do tej pory fabryki opuściło 6,0 milionów Golfów siódmej generacji.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty