Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI

Samochody / Testy

Autor: Ryszard Polit

Liczba odwiedzin: 59137

Moda na wysokie samochody zatacza coraz szersze kręgi. Volkswagen Golf Plus to podwyższony o 9,5 cm Golf.

Moda na wysokie samochody zatacza coraz szersze kręgi. Volkswagen Golf Plus to podwyższony o 9,5 cm Golf.  Fot. Ryszard Polit: VW Golf Plus jest o 9,5 cm wyższy od Golfa. Plus ma też kilka innych zalet.

 

Jeszcze do niedawna podwyższonymi wersjami samochodu kompaktowego były minivany. W koncernie Volkswagena na płycie podłogowej Golfa stworzono minivana o nazwie Touran. Golf Plus wykorzystujący płytę podłogową Golfa ma tę samą długość, jest jednak od niego wyższy o 9,5 cm. Wygląda na Fot. Ryszard Polit: Plus napędzany dieslem 1,9 TDI o mocy 105 KM to dość szybki samochód i zadziwiająco oszczędny. Przy spokojnej jeździe zużył średni 5,8 l paliwa na 100 km. to, że Volkswagen chce mieć swoje samochody w każdym segmencie rynku i jeszcze coś poza segmentami. Jeździliśmy Golfem Plusem napędzanym wysokoprężnym silnikiem 1,9 TDI o mocy 105 KM.

 

Cechy szczególne

 

Chociaż Golf i Golf Plus są do siebie wizualnie podobne, przy bliższym poznaniu okazuje się, że są to jednak inne samochody. Najbardziej charakterystyczną różnicą są tylne światła Plusa, w których wykorzystano diody świetlne typu LED. Mają dwie Fot. Ryszard Polit: W Plusie siedzi się wyżej niż w Golfie i widoczność jest lepsza. istotne zalety – dłużej zachowują żywotność i zapalają się szybciej niż zwykła żarówka, co jest ważne w wypadku świateł „stop”.

CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI

Kultowy Volkswagen Golf GTI


W Plusie siedzi się wyżej i dzięki temu widoczność jest lepsza. Można to docenić szczególnie mieście. Oryginalną cechą Plusa jest możliwość Fot. Ryszard Polit: Nieco zmieniona w stosunku do Golfa tablica rozdzielcza – inny kształt wlotów powietrza. Wskaźniki są czytelne, chociaż podświetlone na czerwono. przesuwania o 16 cm tylnej, dzielonej kanapy. Gdy składamy samo oparcie, mechanizm samoczynnie obniża siedzenie i powstaje płaszczyzna równa z powierzchnią bagażnika. Niby drobiazg, a jednak. Zaletą Plusa jest obszerne wnętrze. Z tyłu mogą z powodzeniem podróżować trzy osoby. W zależności od położenia tylnej kanapy, objętość bagażnika wynosi od 395 do 505 l. W porównaniu z Golfem zmieniono nieco wystrój wnętrza. Tablica przyrządów, ze wszystkimi potrzebnymi wskaźnikami, jest czytelna. Zwraca uwagę wysoka jakość wykonania.  

 Fot. Ryszard Polit: Gdy składamy samo oparcie, mechanizm samoczynnie obniża siedzenie i powstaje płaszczyzna równa z powierzchnią bagażnika. Niby drobiazg, a jednak.

Silnik

 

W czasach wysokich cen paliw zdecydowaliśmy się na diesla o pojemności 1,9 l i mocy 105 KM, który nas nieco zaskoczył. Wiedzieliśmy, że ma on 2 zawory w każdym cylindrze i zasilany jest Fot. Ryszard Polit: W zależności od położenia tylnej kanapy bagażnik ma objętość od 395 do 505 l. pompowtryskiwaczami. Jednym słowem – klasyczny silnik z rodziny TDI. Największą niespodzianką okazało się znakomite wygłuszenie silnika, krytykowanego do tej pory za głośną pracę. Dynamika pojazdu, szczególnie na wyższych biegach, jest zadziwiająco dobra, jednak kosztem zużycia paliwa. Przy spokojnej jeździe w mieście silnik zużył 5,8 l na 100 km.  

 

Wrażenia z jazdy

 

Plus odziedziczył po starszym bracie płytę podłogową z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym, a własności jezdne pojazdu są dobre. Na szybko pokonywanych zakrętach nadwozie ma tendencję do przechylania się, co jest naturalne w wysokich pojazdach. Głównym powodem jest Fot. VW: Plus ma dobre własności jezdne - wykorzystuje płytę podłogową Golfa z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym. wyżej położony środek ciężkości. Charakterystyka elementów tłumiących zawieszenia jest raczej twarda, co jest typowe dla tego producenta, ale nie ma negatywnego wpływu na komfort jazdy. Dzięki niej, kierowca panuje nad samochodem, w czym pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Wygodna jest też zmiana biegów, chociaż elastyczność jednostki napędowej jest bardzo duża. Plus znakomicie nadaje się do dalszych podróży, szczególnie po autostradach. Długa jazda z wyższą prędkością nie jest męcząca.  

 

Podsumowanie

 

W porównaniu z Golfem Plus ma bardziej uniwersalne wnętrze z możliwością przesuwania tylnej kanapy i większy bagażnik. Plus jest krótszy od minivana Tourana, którym można przewozić nawet 7 osób (Plusem – tylko 5). Podstawowe wyposażenie Plusa jest ukierunkowane na podwyższenie bezpieczeństwa – 6 poduszek powietrznych i układ ABS. Za radio i klimatyzację trzeba zapłacić ekstra. Za to mocną stroną Plusa jest diesel 1.9 TDI.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

Pojemność skokowa (cm3):

1896

Moc maksymalna (KM/obr/min):

105/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

250/1900

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

11,9

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

9,5

Prędkość maksymalna (km/h):

183

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

68

Droga hamowania od 100 km/h (m):

41,2

Pojemność bagażnika (dm3):

395 - 505

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

55

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

4,6/6,9

Długość x szerokość x wysokość (cm):

421 x 176 x 159

Rozstaw osi (cm):

258

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena zalecana przez generalnego importera (zł):

77 490

* pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Obszerna kabina pasażerska z możliwością przesuwania tylnej kanapy.   

Silnik

*****

Wysoka kultura pracy, świetna elastyczność.

Poziom hałasu

****

Dość niski poziom hałasu.

Hamulce

****

Droga hamowania Golfa Plus jest nieco dłuższa niż droga hamowania Fiata Stilo 1,9 JTD/115 KM.

Dynamika

****

Dobra dynamika, porównywalna z dynamiką Fiata Stilo 1,9 JTD/115 KM.  

Zużycie paliwa

****

W mieście przy spokojnej jeździe zużycie paliwa nie przekracza 6 l/100 km.

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nowoczesne zawieszenie z wielowahaczową konstrukcją tylnej osi.  

Wyposażenie

****

Przyzwoity poziom wyposażenia.  

 

Wyposażenie seryjne:

VW Golf Plus Trendline   

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS/ASR

S/S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/S

Klimatyzacja manualna

O

Radio

O

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

więcej zdjęć VW Golfa Plus w naszej galerii

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • Mario (gość)
    • Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Golfa Plus 1,9 TDI z 2007 roku. Powiem tak ogólnie jest ok,ale juz dwa razy awarii uległ czujnik różnicy ciśnienia spalin, a to koszt ok. 100 na Allegro bo serwis jeszcze raz tyle.Wynalazek w postaci DPF zostawiam bez komentarza .Ten który ma golfa z DPF-em wie o co chodzi. Poza tym polecam ten samochód bo jest przestronny i bardzo funkcjonalny.
    • łukasz (gość)
    • pośiadam wolkswagen golf plus 1,9 TDI,zy roku 2005 jedżi troche lepiej,nisz zwykłym golfem, pośiadam tesz golfa 3,1,9 TDI,gof plus został pszezemnie sprowadzony zy niemcy,,osobiśćie kupilem od kobiety,,jest jak nowy śilnik nie myty,,jest jak nowy,,bardzo mi sie podoba,,pierwszy raz mam takiego,lubie duze auta,,ma pszejechane ponad dwieśćie kilomtrów, polecam ten samochód bo jest bardzo wygodny dla duzej rodziny,,,,,,ipt
    • Adi (gość)
    • Zakupiłem VW plusa z 2005r 1.9 TDI 105KM. Wrażenia z jazdy bardzo dobre, autko ładne, funkcjonalne, ekonomiczne. Przestronność to jego atut w stosunku do golfa - tego chyba nikt nie zakwestionuje. Czy jest ładniejszy to już rzecz gustu. Awarii uległo jarzmo mocujące żarówkę H7 (nadtopienie plastykowej oprawy) identyfikuje właśnie przyczynę. Podobno to zjawisko częste ale wizyta u elektryka jest koniecznością. Innych wad na razie nie stwierdzam. Ogólnie autko polecam. Podoba mi się wygoda jaką oferuje ten model. Mogę powiedzieć, że zadowolony jestem z wyboru. Przy kupnie o wyborze zadecydowała jazda próbna bo nastawiałem się na Golfa V.

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!