Następca legendarnego Garbusa. Produkcja rozpoczęła się w 1974 roku, a dziś z linii zjeżdżają siódma generacja tego modelu.
- Volkswagen Golf I (1974-1994)
- Volkswagen Golf II (1983-1992)
- Volkswagen Golf III (1991-1999)
- Volkswagen Golf IV (1997-2006)
- Volkswagen Golf V (2003-2008)
- Volkswagen Golf VI (2008-2016)
- Volkswagen Golf VII (od 2012)
W proponowanym przedziale cenowym dominuje Volkswagen Golf V (2003-2008), który jest wciąż nowoczesnym i wygodnym kompaktem dostępnym na rynku wtórnym z szeroką gamą silników i różnymi rodzajami nadwodzia.
Volkswagen Golf – zobacz ogłoszenia
Volkswagen Golf V – nadwozie.
Okazyjne ceny używanych egzemplarzy wynikają często z historii wypadkowej. Rozpoznanie napraw blacharskich jest w przypadku Golfa V stosunkowo łatwe, bo elementy nadwozia są fabrycznie precyzyjnie dopasowane i właściwie zabezpieczone przed korozją, dlatego nierówne szczeliny oraz ogniska rdzy to sygnał ostrzegawczy. We wnętrzu dominują dobre materiały i wysoka jakość wykonania.
Golf V to samochód bardziej nowoczesny niż niezawodny i trwały. Ze względu na dynamikę i oszczędność rekomendowane są silniki benzynowe TSI, ale zdarzają się im awarie rozrządu i pompy wody. Wśród turbodiesli wyróżnia się niezawodny i tani w eksploatacji 1.9 TDI (105 KM). Silnik 2.0 TDI oferuje lepsze osiągi, ale wymaga wyjątkowo uważnej eksploatacji, bo w przypadku zaniedbań czy zlekceważenia pierwszych symptomów usterek może ulec poważnym awariom.
Rewolucją w Golfie V jest dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Szybko zmienia biegi i nie podnosi zużycia paliwa. Dobrze współpracuje ze wszystkimi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Jej trwałość zależy od sposobu eksploatacji. Unikać należy egzemplarzy Golfa V ze skrzynią DSG o dużym przebiegu bez dokumentacji serwisowej o wymianie oleju.
Volkswagen Golf V – usterki.
Popularne usterki i problemy eksploatacyjne Golfa V to awarie głowic, pompowtryskiwaczy i zaworów EGR w silnikach 2.0 TDI, nietrwałość turbosprężarek o zmiennej geometrii, awarie rozrządu i pompy wody w silnikach 1.4 TSI, świecąca się kontrolka ESP to prawdopodobieństwo wypadkowości (podobnie jak ślady po odkręcaniu zewnętrznego panelu drzwi). Golf V rekompensuje to wysokim komfortem jazdy i dostępnością tanich części zamiennych.
Volkswagen Golf V – rekomendacja.
Warto poszukać zadbanego Golfa V w wersji z niezawodnym i oszczędnym silnikiem 1.9 TDI lub benzynowym 1.6 8V, który nie oferuje praktycznie żadnej dynamiki, ale jest tani w serwisowaniu i bezawaryjnie współpracuje z instalacjami LPG. Bliźniacza konstrukcyjnie, gorzej wykonana, ale posiadająca większy bagażnik Skoda Octavia II to warta uwagi alternatywa dla Golfa V.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?