Według danych, do połowy tego roku koncern sprzedał 5,02 mln samochodów. Oznacza to, że firma odnotowała spadek o 1,5 procenta w porównaniu do 2014 roku. Toyota sprzedała mniej aut zwłaszcza na rynku rodzimym, natomiast jej sprzedaż w USA, Chinach i Meksyku wzrosła.
Z kłopotów Toyoty skorzystał Volkswagen, który wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 5,04 mln sprzedanych aut. Niemcy również zanotowali spadek - o 0,5 procenta (głównie w Chinach).
Przypomnijmy, że w całym ubiegłym roku sprzedaż Toyoty wyniosła 10,23 mln samochodów, podczas gdy Volkswagen sprzedał 10,14 mln aut.
Jeśli chodzi o polski rynek, to od początku 2015 roku liderem jest Skoda, z liczbą 23 640 (-2,6%) zarejestrowanych samochodów, przed Toyotą 17 528, która poprawiła swoje ubiegłoroczne wyniki z analogicznego okresu ub. roku o 8,5%. Trzeci jest Volkswagen (16 575; -4,1%). Za nim Opel (15 584; +17,6%) i Ford (13 046; -0,6%).
W grupie klientów indywidualnych, od początku roku w rankingu najczęściej wybieranych marek na pierwszym miejscu jest Skoda (8 292; -1,1%). Na drugim, po bardzo dobrych rezultatach w czerwcu, Opel (7 777: +26,5%). Toyota (7 659; +7,9%) przesunęła się na trzecie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?