Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Passat Alltrack. W Polsce od 147 500 zł

Michał Kij
Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną skrzynką DSG o 7 przełożeniach należy wydać 181 690 zł. Jedyny model benzynowy, z 2-litrowym TSI i 7-stopniową DSG osiąga 220 KM i kosztuje 160 390 zł / Fot. Michał Kij
Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną skrzynką DSG o 7 przełożeniach należy wydać 181 690 zł. Jedyny model benzynowy, z 2-litrowym TSI i 7-stopniową DSG osiąga 220 KM i kosztuje 160 390 zł / Fot. Michał Kij
U dilerów czeka już nowy Passat Alltrack. Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł.
Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną
Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną skrzynką DSG o 7 przełożeniach należy wydać 181 690 zł. Jedyny model benzynowy, z 2-litrowym TSI i 7-stopniową DSG osiąga 220 KM i kosztuje 160 390 zł / Fot. Michał Kij

Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną skrzynką DSG o 7 przełożeniach należy wydać 181 690 zł. Jedyny model benzynowy, z 2-litrowym TSI i 7-stopniową DSG osiąga 220 KM i kosztuje 160 390 zł. Alltrack występuje wyłącznie jako kombi i jest przeciętnie o około 4000 zł droższy od analogicznych wariantów zwykłego Passata w najbogatszej wersji wyposażenia Highline.

Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe. Akcentom stylistycznym towarzyszą udoskonalenia praktyczne. Stalowe płyty chronią silnik i tylną część układu napędowego przed uszkodzeniami spowodowanymi jazdą po bezdrożach. Samochód jest wyposażony w napęd wszystkich kół 4Motion, w którym regulacją dopływu momentu obrotowego do poszczególnych osi zajmuje się elektronicznie sterowane sprzęgło Haldex piątej generacji. Ponadto Alltrack ma system stabilizacji toru jazdy ESC oraz XDS+, który poprawia zachowanie auta przy szybkim wychodzeniu z zakrętu.

Lekki i nieskomplikowany układ napędowy 4Motion i podwyższony prześwit zwiększają walory praktyczne auta, nie pozbawiając go niczego, co mają inne Passaty. Komfort jazdy jest wysoki, do standardu należy trzystrefowa, automatyczna klimatyzacja „Climatronic”. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy można przewozić w środku przedmioty o długości dochodzącej do 2 m. Na dach można położyć 100 kg.

Podobnie jak inne Passaty, również Alltrack oferuje wielofunkcyjny ekran zastępujący tradycyjne wskaźniki, a także wyświetlacz „head-up”, pokazujący wybrane informacje wprost przed oczami kierowcy. Bezpieczeństwo jazdy podnosi m.in. Front Assist, który dąży do uniknięcia kolizji i zapobiega jej skutkom, wyhamowując auto zarówno przed, jak i po uderzeniu w przeszkodę. W korku przynosi ulgę system, który utrzymuje zadaną odległość od pojazdu z przodu i zapobiega zjechaniu z pasa ruchu, korygując tor jazdy.

Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną
Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną skrzynką DSG o 7 przełożeniach należy wydać 181 690 zł. Jedyny model benzynowy, z 2-litrowym TSI i 7-stopniową DSG osiąga 220 KM i kosztuje 160 390 zł / Fot. Michał Kij

Nowością jest Emergency Assist, który po stwierdzeniu braku reakcji ze strony kierowcy najpierw próbuje go „obudzić” drganiami kierownicy o zmiennej częstotliwości, a jeśli to nie skutkuje, zatrzymuje samochód.

Do wyboru są cztery systemy multimedialne, z których najbogatszy Discover Pro jest wyposażony w nawigację połączoną z 8-calowym ekranem. Można go uzupełnić o interfejs do telefonu Premium oraz nagłośnienie Dynaudio Confidence z głośnikami o łącznej mocy 700 W. Dostęp do licznych funkcji internetowych zapewnia Volkswagen Car-Net.

Zobacz także: Kibice na meczu Korona Kielce - Legia Warszawa [ZDJĘCIA]

Kierowca może dostosować Volkswagena do zmiennych warunków jazdy wybierając jeden z trybów: Eco, Normal, Sport lub Offroad. Regulują one kompleksowo pracę silnika, skrzyni biegów i podwozia. W wersjach TSI 220 KM i TDI 240 KM seryjnie montowana jest adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, która dodaje tryb Comfort i umożliwia samodzielny wybór indywidualnych ustawień. W trybie Offroad aktywuje się m.in. układ kontrolujący prędkość i ułatwiający bezpieczne zjechanie ze wzniesienia. Jednocześnie pedał gazu „znieczula się” i pozwala bardziej precyzyjnie porcjować moment obrotowy docierający do kół. Ponadto w autach ze zautomatyzowaną skrzynią zmiana biegu odbywa się z opóźnieniem, przy wyższej prędkości obrotowej. W terenie przydatny będzie również EDS, który jako część ESC symuluje działanie blokad mechanizmów różnicowych przyhamowując ślizgające się koła, przez co te, które mają przyczepność mogą wyciągnąć samochód z opresji. Jeśli w aucie jest DCC automatycznie ustawia się w trybie Comfort, dzięki czemu wertepy są mniej dokuczliwe dla jadących.

Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną
Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 500 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną skrzynką DSG o 7 przełożeniach należy wydać 181 690 zł. Jedyny model benzynowy, z 2-litrowym TSI i 7-stopniową DSG osiąga 220 KM i kosztuje 160 390 zł / Fot. Michał Kij

Passat Alltrack może holować przyczepę o masie dochodzącej do 2200 kg. Hak jest założony pod zderzakiem i jeśli nie jest używany, można go po prostu złożyć. Układ ESP ma funkcję stabilizacji toru jazdy przyczepy, a parkowanie tyłem ułatwia opcjonalny system Trailer Assist, który stanowi praktyczne uzupełnienie systemów pomagających zaparkować samo auto, wśród których są czujniki i kamera cofania.

Najnowszy, uterenowiony wariant Passata jest szczególnego rodzaju crossoverem, który nosząc w sobie pewną domieszkę SUV-a, pozostał w 85% tradycyjnym kombi. Ze wszystkimi zaletami tego typu nadwozi, do których poza obszernym, uniwersalnym wnętrzem zalicza się niski próg załadunku oraz doskonałe maniery podczas szybkiej jazdy autostradowej.

 Volkswagen Passat Alltrack i konkurenci:

Marka/modelVolkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4MotionSubaru Outback 2.0D TrendVolvo XC70 D4 AWD Kinetic
Cena (zł)147 500146 888*175 800
Typ nadwozia/liczba drzwikombi/5kombi/5kombi/5
Liczba miejsc555
Wymiary i masy   
Długość/szerokość/wysokość (mm)4777/1832/1506 4815/1840/16054838/1860/1604
Rozstaw kół: przód/tył (mm)1584/15681575/15901590/1585
Rozstaw osi (mm)279127452815
Masa własna (kg)167016871685
Pojemność bagażnika (l)639/1769559/1848575/1600
Pojemność zbiornika paliwa (l)666070
Układ napędowy   
Rodzaj paliwaolej napędowyolej napędowyolej napędowy
Pojemność (cm3)196819982400
Liczba cylindrów445
Napędzana oś4x44x44x4
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeńmanualna/6manualna/6manualna/6
Osiągi   
Moc (KM) przy obr./min150 przy 3500-4000150 przy 3600163 przy 4000
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min340 przy 1750-3000350 przy 1600-2800420 przy 1500-2500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)9,29,710,4
Prędkość maksymalna (km/h)205200200
Średnie spalanie (l/100 km)4,95,65,5
Emisja CO2 (g/km)130145145

*34 400 euro

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty