Volkswagen Passat

tekst i zdjęcie Wawrzyniec Rozenberg
Marzeniem wielu kupujących używany samochód jest Volkswagen Passat, który uważany jest za bardzo solidny samochód, mogący służyć właścicielowi nawet kilkanaście lat.

Na giełdzie samochodowej w Pruszczu Gdańskim każdej niedzieli stoi do

Volkswagen Passat

wyboru kilkanaście passatów. Najwyższe ceny osiągają egzemplarze ze sprawdzonymi silnikami 1,9 TDI. Na modele z benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 "polują" kierowcy lubiący dynamiczną jazdę.

- Jeździłem do tej pory małymi samochodami japońskimi, teraz przesiadłem się do dziewięcioletniego Passata i czuję się tak, jakbym jechał niemieckim czołgiem - powiedział Jan Leśniewski z Pruszcza. - Wszystko działa jak w zegarku. Pod pedałem gazu czuć moc pojazdu i nie skacze on na każdej nierówności drogi. To jest całkiem inna jazda, w porównaniu do delikatnych aut. Jedynym kłopotem są rachunki na stacji benzynowej, bo pojazd zużywa około 11 litrów benzyny.

- Przejechałem moim Passatem ponad 250 tys. km i nic się w nim nie psuło, chociaż auto ma już prawie 10 lat - dodał Maciej Zakrzewski z Gdańska. - Gdy trzeba było wymienić klocki hamulcowe, miałem do wyboru części oryginalne, i to wcale niezbyt drogie, a także zamienniki produkowane w krajach zachodnich i przez krajowych rzemieślników. Tak też jest z innymi częściami do volkswagenów.

Edmund Kiedrowski, właściciel warsztatu samochodowego w Pruszczu Gdańskim
- Naprawy silników Passata zdarzają się bardzo rzadko, bo mechanizmy wytrzymują ponad 400 tys. km przebiegu. Poza tym naprawy są stosunkowo łatwe, bo komora silnikowa jest przestronna. Kierowcy przekazują te samochody najczęściej do przeglądów i napraw eksploatacyjnych, na przykład na wymianę klocków hamulcowych. Nie ma też kłopotów z karoserią, bowiem zrobiona jest z ocynkowanej blachy. Starsze modele mają niefortunne klamki, które się rozregulowują. W nowszych rocznikach zastosowano już nowocześniejsze rozwiązanie. Używane passaty są warte kwot proponowanych w ogłoszeniach i na giełdzie.

Ceny części (w zł)

Reflektor711 zł
Zderzak przedni654 zł
Pasek rozrządu82 zł
Filtr oleju22 zł
Filtr powietrza70 zł
Klocki ham. komplet370 zł
Tarcza hamulca200 zł
Amortyzator przód370 zł


Zalety i wady

  • Wysoki stopień bezpieczeństwa
  • Dobre warunki jezdne
  • Trwały silnik i pozostałe mechanizmy
  • Łatwość sprzedaży używanego auta
  • Klamki psują się częściej niż w innych pojazdach
  • "Popularne" wśród złodziei
  • Stosunkowo duże zużycie paliwa


    Dane techniczne Volkswagena Passata 1,8 93 r.

Wymiary (mm)4605 X 1720 X 1430
Rozstaw osi (mm)2625
Rozstaw kół (mm)1497 przód, 1422 tył
Masa własna (kg)1285
Objętość bagażnika (dm sześc.)495/820
Silnikrzędowy umieszczony poprz. 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder
Pojemność (cm sześc.)1781
Moc (KM)75
Stopień sprężenia9,0
Skrzynia biegówpięciobiegowa
Zawieszenie przódwahacz poprzeczny, amortyzator i stabilizator
Zawieszenie tyłoś skrętna i amortyzator
Układ kierowniczyze wspomaganiem
Prędkość maksymalna (km/godz.)169
Przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. (sek)16,3
Zużycie paliwa przy 120 km/godz. (l)8,2

**więcej zdjęć VW Passata w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty