Najbardziej luksusowe auto niemieckiego koncernu Volkswagen to Phaeton.
Fabryka w centrum miasta
Marzeniem wieloletniego szefa koncernu Volkswagen AG było stworzenie
luksusowego VW, który wielkością, oferowanym komfortem, wyrafinowaną technologią i ceną konkurować będzie z Mercedesem Klasy S, BMW serii 7 i rodzimym Audi A8. Po wielu latach pojazd stał się faktem i trafił na linię produkcyjną nietypowej - szklanej i usytuowanej w centrum Drezna - fabryki. Pracuje tam około 700 osób, które dziennie wytwarzają od 25 do 45 egzemplarzy Phaetona. Tylko część z pracowników związana jest z procesem produkcyjnym. Spora grupa zajmuje się obsługą i doradztwem klientom, którzy skłonni są wydać ponad 100 tys. euro za tego luksusowego Volkswagena. Znajduje się tutaj restauracja, pokój wypoczynku i miejsce w którym klient może skomponować swoje auto - kolor nadwozia, wyposażenie i kolor tapicerki. Może także w obecności doradcy zwiedzić linię produkcyjną. Nadwozia spawane i lakierowane są w Zwickau - w latach komunizmu produkowało się tam plastikowe Trabanty. Potem w całości trafiają do fabryki w centrum Drezna. Tam także dostarczane są - specjalnie do tego celu przygotowanymi tramwajami - części wyposażenia, elementy elektroniki i układ jezdny. Proces produkcji w szklanej fabryce trwa niespełna 60 godzin i będzie skrócony docelowo do około 40 godzin.
**CZYTAJ TAKŻE
Phaeton po nowemuVolkswagen Phaeton V10 TDI**
Pogoda dla bogaczy
Wizualnie linia ponad pięciometrowej limuzyny Volkswagena kojarzy się jednoznacznie z produktami tej marki. Z przodu wybija się masywna i nisko usytuowana chromowana atrapa chłodnicy. Podoba się nam smukła linia nadwozia z mocno pochylonymi szybami - przednią i tylną - a także lekko uniesiony bagażnik, nadający całości sportowego charakteru. Chociaż jak podkreślają konstruktorzy, VW Phaeton ma być elegancki i dostojny, podczas, gdy sportowe cechy charakterystyczne są dla Audi A8. Trudno narzekać na brak miejsca wewnątrz - nawet wysokie osoby nie będą miały kłopotów z miejscem na nogi lub głowę podczas podróży. Fotel kierowcy posiada elektryczną regulację kilku części fotela - w poziomie i pionie, wysokości zagłówka, pochylenia górnej części oparcia, jak również poduszki pod lędźwiami. Tradycyjną w kształtach, choć z większą dokładnością opracowano tablicę przyrządów z centralnie umieszczonym wyświetlaczem - pełni on rolę ekranu systemu GPS, telewizora, jak również systemu wentylacji i radia. Na uwagę zasługuje bardzo dobrej jakości tapicerka - klient może wybrać drewniane elementy wykończenia, czy skórzaną tapicerkę w kilku odcieniach. Podczas testu denerwowały nas tylko, zbyt nisko umieszczone przełączniki po obydwu stronach kierownicy, wymuszające oderwanie rąk.
Dwie wersje
Aktualnie pojazd dostępny jest w dwóch wersjach silnika - V6 3.2 litra o mocy 241 KM i W12 - 6.0 l (420 KM). Pierwszy przekazuje moment na przednią os, podczas gdy mocniejsza wersja wyposażona jest w napęd na cztery koła. VW Phaeton W12 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund, osiągając maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczaną niestety elektronicznie). Najtańsza wersja to wydatek około 250 tys. złotych. Testowy model W12 kosztuje od 450 tys. złotych. W tym roku pojawi się także silnik diesla TDI V10. W przyszłym tygodniu bliżej przyjrzymy się zastosowanej technologii..
**więcej zdjęć VW Phaeton w
naszej galerii**
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?