Volkswagen Polo po face-liftingu

Tomasz Szmandra
Odświeżony Volkswagen Polo debiutuje na polskim rynku z nowymi, oszczędniejszymi silnikami, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi i nieco zmienionym wyglądem. W podstawowej wersji kosztuje 45 490 zł.

Z prawie 14 milionami wyprodukowanych egzemplarzy model Polo jest jednym z najczęściej sprzedawanych małych samochodów

Fot: Volskwagen
Fot: Volskwagen

na świecie. Najnowsza generacja jest poprawiona pod względem technicznym. Na uwagę zasługują szczególnie nowe silniki spełniające wymagania normy EU 6 oraz systemy Infotainment i wspomagające kierowcę. Cała paleta jednostek napędowych została odnowiona. Silniki zużywają teraz nawet o 21 procent mniej paliwa. Rekordowymi wartościami może pochwalić się nowe Polo TDI BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa 3,1 l/100 km (82 g/km CO2). Według producenta, jest to najoszczędniejszy pięciomiejscowy samochodów z silnikiem wysokoprężnym na świecie. Od jesieni dostępna będzie odmiana z silnikiem benzynowym –  TSI BlueMotion, zużywająca 4,1 l/100 km i emitujące 94 g/km CO2.

Oprócz tego, Polo z rocznika 2014 od jesieni dostępne będzie z reflektorami LED. Model podstawowy Trendline będzie wyposażony w reflektory H7. Nowością są oferowane w już teraz, podwójne okrągłe reflektory w technologii H7 (seryjnie od wersji Comfortline).

Nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego poprawia zachowanie się pojazdu podczas manewrów. Opcjonalnie Volkswagen będzie oferował Polo z nowym zawieszeniem Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom umożliwia kierowcy wybór jednej z dwóch charakterystyk tłumienia. Równocześnie do nowego Polo

Fot: Volskwagen
Fot: Volskwagen

wprowadzone zostały liczne systemy wspomagające, znane z klasy Golfa. Należy do nich seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. System wykorzystuje czujnik radarowy wbudowany w przód nadwozia. Kierowca może wybrać żądaną prędkość pomiędzy 30 a 160 km/h. ACC współpracuje zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i DSG. We wszystkich modelach z DSG system ACC utrzymuje zadaną odległość za hamującym samochodem, nawet do całkowitego zatrzymania. Dynamikę reakcji systemu można wybrać poprzez wybór programu jazdy. Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia opcjonalna kamera cofania Rear Assist.

W Polo debiutuje też nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy wbudowany bezpośrednio w kolumnę kierowniczą. Układ ten charakteryzuje się wyjątkowo precyzyjnymi reakcjami oraz bardzo dobrym izolowaniem od nierówności podłoża. System pracuje z przekładnią kierowniczą (przekładnia ślimakowa) napędzaną silnikiem elektrycznym. Oprócz tego Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Polo elektronicznie regulowane amortyzatory, stanowiące serce nowego, opcjonalnego zawieszenia Sport Select. Po wciśnięciu przycisku Sport (w górnej części konsoli środkowej) kierowca aktywuje elektromechaniczny zawór w

Volkswagen Polo, Fot: Volskwagen
Volkswagen Polo, Fot: Volskwagen

amortyzatorach i zmienia charakterystykę podstawową na bardziej sztywną, typową dla zawieszenia sportowego.

Systemy radiowe i nawigacyjne zostały opracowane od nowa. Polo wyposażone jest w drugą generację modułowego systemu Infotainment (MIB). Software i hardware systemów Infotainment nawiązuje do większego Golfa i w zależności od wersji oferuje takie funkcje jak: Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu, z wyświetlaniem okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujnik zbliżeniowy (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), powiększanie map przy użyciu dwóch palców w trybie nawigacji (jak w smartfonie) oraz podłączenie telefonu komórkowego do anteny zewnętrznej samochodu przez złącze indukcyjne. Wszystkie cztery systemy mogą odbierać radio cyfrowe DAB+. Dzięki MirrorLink™ możliwe będzie korzystanie ze specjalnych aplikacji na smartfona.

Obok wersji podstawowych (Trendline, Comfortline i Highline) auto będzie oferowane także w odmianach GTI, BlueGT, Cross Polo oraz jako wspomniany już model BlueMotion.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty