Volkswagen Sharan

(LM)
Ograniczonej popularności modelu Sharan należy upatrywać przede wszystkim w wysokiej cenie auta. Podobnie zresztą sytuacja wygląda z jego bliźniaczymi pojazdami - fordem galaxy i seatem alhambra.

Zdecydowana większość vanów Volkswagena, które jeżdżą po naszych drogach, została sprowadzona w prywatnym imporcie - nierzadko auta te mają za sobą poważne wypadki i niestety niefachowe naprawy. W polskich salonach sprzedano dosłownie śladowe ilości volkswagenów sharan.
Samochód zadebiutował na rynku w pierwszej połowie 1995 roku. Niedawno pojazd przeszedł modernizację stylistyczną - zmianie uległa zarówno przednia, jak i tylna część nadwozia. W efekcie modyfikacji auto zyskało zdecydowanie nowocześniejszy wygląd. Poprawiła się również jakość materiałów wykorzystanych w kabinie i stylistyka deski rozdzielczej.
Najpopularniejsze i najczęściej spotykane silniki w modelu sharan to jednostka benzynowa o pojemności 2.0 l i mocy 115 KM oraz motory wysokoprężne, oznaczone jako TDI i oferowane w różnych wariantach mocy (od 90 do 130 KM). Dla amatorów szybszej jazdy przewidziano silniki benzynowe 1.8 20 V (150 KM) i 2.8 V6 24V (204 KM).
Okresy pomiędzy przeglądami w niemieckim vanie wynoszą 30 tys. km. W połowie tego dystansu trzeba odwiedzić serwis w celu wymiany oleju i filtrów. Wymiana paska rozrządu w jednostkach benzynowych wypada co 120 tys. km, zaś w dieslach co 90 tys. km. W motorze 2.8 zamiast paska zastosowano łańcuch.
Najsłabszym punktem modelu Sharan jest zawieszenie. Spora waga auta w połączeniu ze stanem naszych dróg skutkuje częstymi uszkodzeniami łączników stabilizatora i drążków kierowniczych.
Decydując się na zakup używanego volkswagena sharan trzeba liczyć się z wydatkiem co najmniej 25-26 tys. zł - tyle kosztuje model z 1995 roku z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Egzemplarz z roku 1999 z jednostką TDI odchudzi portfel nabywcy już o ok. 55 tys. zł.
Zalety
- wygodne wnętrze;
- dobre silniki;
- komfortowe zawieszenie.
Wady
- duża średnica zawracania;
- awarie łączników stabilizatora i drążków kierowniczych;
- spore spalanie w autach z jednostkami benzynowymi.
Ceny części w ASO
klocki hamulcowe - 504 zł
tarcza hamulcowa (1 szt.) - 400 zł
amortyzator przedni (1 szt.) - 620 zł
amortyzator tylny (1 szt.) - 550 zł
tłumik końcowy - 1280 zł
maska silnika - 1370 zł
reflektor przedni - 570 zł
szyba czołowa - 970 złO modelu sharan mówi Grzegorz Kuś, kierownik serwisu w ASO Volkswagena w Katowicach:
- Sharan sprawdza się idealnie w roli dużego, rodzinnego samochodu. Nawet po podróży o długości kilkuset kilometrów pasażerowie nie będą czuć zbytniego zmęczenia. Wybierając auto używane, warto poszukać egzemplarza z nieco bogatszym wyposażeniem - klimatyzacja, czy dobrej jakości system audio nie należą do rzadkości. Jednostki TDI zapewniają przyzwoitą dynamikę, przy wręcz rewelacyjnie niskim zużyciu paliwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty