Volkswagen T6. 66 666 wyprodukowanych aut w Hanowerze

(mm/ip)
W zakładzie Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze z taśmy produkcyjnej zjechał 66 666 egzemplarz modelu serii T nowej generacji. Był to egzemplarz w wersji specjalnej „Generation SIX”, z silnikiem 2.0 TDI, lakierowany w kolorze biało – czerwonym / Fot. Volkswagen
W zakładzie Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze z taśmy produkcyjnej zjechał 66 666 egzemplarz modelu serii T nowej generacji. Był to egzemplarz w wersji specjalnej „Generation SIX”, z silnikiem 2.0 TDI, lakierowany w kolorze biało – czerwonym / Fot. Volkswagen
W zakładzie Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze z taśmy produkcyjnej zjechał 66 666 egzemplarz modelu serii T nowej generacji. Był to egzemplarz w wersji specjalnej „Generation SIX”, z silnikiem 2.0 TDI, lakierowany w kolorze biało – czerwonym.
W zakładzie Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze z taśmy produkcyjnej zjechał 66 666 egzemplarz modelu serii T nowej generacji. Był to egzemplarz
W zakładzie Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze z taśmy produkcyjnej zjechał 66 666 egzemplarz modelu serii T nowej generacji. Był to egzemplarz w wersji specjalnej „Generation SIX”, z silnikiem 2.0 TDI, lakierowany w kolorze biało – czerwonym / Fot. Volkswagen

Łącznie na całym świecie wyprodukowano 11,7 miliona egzemplarzy modelu T, a 8,5 miliona spośród nich powstało w fabryce w Hanowerze. Tylko od stycznia do końca października 2015 roku Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczył klientom 139.100 egzemplarzy modelu T, oznacza to wzrost o 1,9%.

Bulli jest produkowany od 65 lat – najpierw od 1950 roku w Wolfsburgu, a następnie od 8 marca 1956 roku w wybudowanym wówczas od podstaw zakładzie Hanower-Stöcken. Od samego początku samochód ten cieszył się ogromnym powodzeniem. Współczesny ekskluzywny egzemplarz w wersji specjalnej „Generation SIX” z dwubarwnym nadwoziem w kolorach białym i czerwonym oraz z 18-calowymi obręczami kół typu „Disc” wykonanymi w stylistyce retro z lekkich stopów nawiązuje do legendarnego T1 o przydomku Samba-Bus.

Zobacz także: Legia trenowała przed meczem z FC Midtjylland

Drugi zakład produkujący modele T znajduje się od 1993 roku w Poznaniu (zatrudnia 6 600 pracowników). Z jego taśm zjechało już ponad 10 000 Transporterów nowej generacji.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty