Volkswagen up!

Samochody / Testy

Autor: Janusz Steinbarth

Liczba odwiedzin: 8595

To pierwszy maluch z funkcją automatycznego hamowania. Do Polski zawita w marcu przyszłego roku i będzie kosztować ok. 35 tys. zł.

Volkswagen stworzył nowy, miejski samochód o nazwie up! Tym samym Volkswagen up!, Fot: Volkswagen wypełnił puste miejsce w segmencie A czyli samochodów najmniejszych, jak Fiat Panda, Ford Ka czy Toyota Aygo. Niemiecka marka była tu już przed laty z modelami Lupo i Fox.


Stworzony do poruszania się po mieście up! jest zatem całkowicie nową konstrukcją. To ciekawe auto o długości zaledwie 3,54 metra pomieści cztery dorosłe osoby i proponuje zdecydowanie więcej miejsca niż wymienieni wcześniej konkurenci, szczególnie z przodu. Na długość auta składają się mały zwis przedni i tylny oraz znaczny, liczący 2,42 metra rozstaw osi. Takie proporcje pozwalają maksymalnie wykorzystać przestrzeń kabiny. Idealną formą dla niewielkiego samochodu pod względem wykorzystania przestrzenni jest bryła maksymalnie zbliżona do prostopadłościanu. Ale taka forma stylizacyjna nie każdemu się podoba, co pokazał już poprzedni VW Lupo. W najnowszym modelu up! udało się zamienić kostkę w sympatyczne nadwozie, nie tracąc przy tym optymalnego wykorzystania przestrzeni. Za tą stylizacyjną przemianą stoi Walter de Silva, główny projektant koncernu.

CZYTAJ TAKŻE

Ford Ka - wrażenia z jazdy

Renault Twingo - pierwsza jazda



Volkswagen up!, Fot: Volkswagen O dużej ilości miejsca w tym aucie świadczy także jego bagażnik: 251 litrów to powyżej średniej w tej klasie samochodów. Jeśli złożymy tylną kanapę, przestrzeń ta rośnie o kolejne 700 litrów.


Jeszcze bardziej zaskakujące jest wnętrze samochodu, nie tylko pod względem wspomnianej wielkości, ale również oryginalnego designu, w którym przeplatają się elementy nowoczesne z nostalgicznymi, nawiązującymi do lat 60-tych. Lakierowany front deski rozdzielczej (w tym samym kolorze co nadwozie) czy malowane fragmenty drzwi nawiązują do „tamtych” lat. Na tej samej desce rozdzielczej umieszczono nowoczesny, zdejmowany ekran LCD, na którym wyświetlane są informacje z systemu nawigacyjnego, telefonicznego, informacyjnego i muzycznego. To rozwiązanie to wspólne dzieło firmy Volkswagen i Navigon. Z jednej strony możemy sterować nawigacją, telefonem i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, z drugiej strony na ekranie tym wyświetlane są ważne informacje dotyczące samochodu, na przykład z systemu ParkPilot (odległość od przeszkody).


Zupełnie nowym rozwiązaniem technologicznym w dziedzinie bezpieczeństwa Volkswagen up!, Fot: Volkswagen jest funkcja automatycznego, awaryjnego hamowania w mieście. Aktywuje się ona samoczynnie przy prędkości poniżej 30 km/h i z pomocą czujnika laserowego stara się nie dopuścić do ewentualnej kolizji. Funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia. W segmencie A Volkswagen up! jest pierwszym samochodem, oferowanym z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. To niezwykle przydatne rozwiązanie, szczególnie podczas jazdy w korkach będzie za dopłatą.


W miejskim Volkswagenie debiutuje trzycylindrowy, jednolitrowy silnik benzynowy o mocy 60 lub 75 KM. Według producenta, średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi dla pierwszej wersji 4,2, a dla drugiej 4,3 l/100 km. Oba silniki emitują poniżej 100 g CO2/km. Auto przyspiesza do setki w ciągu 13,2 lub 14,4 sekundy i osiąga prędkość 160 -173 km/h, w zależności od wersji. Zaskakująca jest praca tej jednostki. Mimo, iż ma tylko trzy cylindry pracuje równo i cicho (także przy prędkości 120-130 km/h). W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem CNG, planowany jest także napęd elektryczny.


Volkswagen up!, Fot: Volkswagen Ale nie tylko dzięki silnikom samochód jest przyjemny w prowadzeniu. Mimo swoich niewielkich wymiarów, nie zachowuje się nerwowo na drodze i daje kierowcy poczucie bezpieczeństwa.


Miejski Volkswagen jest produkowany na Słowacji w trzech wersjach wyposażenia. W grudniu, w momencie wprowadzania na wybrane rynki europejskie dostępne będą dodatkowo dwie komfortowe wersje: up! black i up! white. W Polsce nowoczesny „maluch” pojawi się z początkiem marca 2012 roku. Jego cena nie jest jeszcze ustalona, ale nieoficjalnie mówi się, że zaczynać się będzie od 35 tys. zł .

Wybrane dane techniczne Volkswagena up! i konkurentów:


Marka / model Volkswagen up! Ford Ka Renault Twingo
Wersja up! Trend Access
Cena (zł) ok. 35 000 37 000 29 900
Silnik benzynowy benzynowy benzynowy
Pojemność (l) 1.0 1.2 1.2
Moc (KM) 60 69 75
Moment obrotowy (Nm) 95 102 107
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 14,4 13,1 12,0
Prędkość maksymalna (km/h) 160 159 170
Średnie spalanie (l/100 km) 4,5 5,1 5,1
Emisja CO2 (g/km) 105 119 119
Skrzynia biegów manualna, 5 biegowa manualna, 5 biegowa manualna, 5 biegowa
Pojemność bagażnika (l) 251 224 165

więcej zdjęć Volkswagena up! w naszej galerii

 

Volkswagen up!, Fot: Volkswagen

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • cris
    • Ponieważ ilość sympatyków "szmelwagena" jest w naszym biednym kraju wielka, to chyba może liczyć na sukces. Z tego co widać ten znaczek na masce wart jest 1/3 wartości :))))
    • Radush
    • Fiat 500 powinien sobie spokojnie poradzić z UP!-em. VW nigdy zgrabnych samochodów nie robił, i ten jest tego kolejnym dowodem. Porównując do wyżej wspomnianego przeze mnie Fiata ten model nie mieści się w tym segmencie. Fiat jest mały zgrabny, bardzo ładny i wyposażony w dobrze dobrany silnik dający wystarczającą ilość mocy, co deklasuje rywali.
    • Mecenas
    • To porównaj jeszcze cenę Fiata 500 i prognozowaną cenę Up! ;-) bo mi wychodzi ok. 10 tys zł różnicy na niekorzyść Fiata
    • Mecenas
    • Wracając do zasadniczego porównania cen 3 aut powyżej (w tabeli) trzeba zauważyć, że Twingo Acces nie ma żadnego wyposażenia (nie ma nawet wspomagania kierownicy!!!, szybu na korbki, centralny zamek na kluczyk, bez klimy, radia, itp.) Porównywalna do Up! jkest dopiero wersja Wind (ok. 36-37 tys zł)
    • alan2
    • Cena wydaje się być całkowicie przystępna, tym bardziej patrząc że jego parametry czy wymiary są lepsze od prezentowanych samochodów, nie tylko w Polsce ale równiez w Europie znajdzie duzo nabywców
    • pc10
    • W tekście możemy przeczytać, że : "Oba silniki emitują poniżej 100 g CO2/km", a w tabeli emisja CO2 dla up! wynosi 105g/km (!?).
    • alan2
    • Po prezentowanych cenach jakoś nie widać żeby było 1/3 różnicy za znaczek, z konkurencją po prostu wychodzi nieźle nie mówiąc już o tym że jak na mieszczucha ma bardzo duży rozstaw osi oraz pojemny bagażnik, a po za tym przy wewnętrznej konkurencji VW Seat i Skoda różnice zawsze były większe a z Upem będzie to 3-4 tys więc nie dużo, wydaje mi się że VW dał po prostu bardzo dobrą cenę
    • Mecenas
    • Jeśli prognozowana cena Up! to 35 tys zł to zakładam że bliźnaicza Skoda Citigo musi być min. 2-3 tys zł tańsza, podobnie Seat Mii.

Dodaj komentarz