Volkswagen w Genewie

(ip)
Volkswagen Jetta Hybrid Fot: Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid Fot: Volkswagen
Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen zaprezentował: nowego Golfa Varianta (z napędem na przednią oś i na wszystkie koła), oszczędnego Golfa TDI BlueMotion (w wersji hatchback i kombi), Golfa TGI BlueMotion z napędem na gaz ziemny oraz kultowego Golfa GTI i Golfa GTD. Ponadto Volkswagen zaprezentuje cross up!, nową Jetta Hybrid oraz seryjna wersja najoszczędniejszego samochodu na świecie – Volkswagena XL1.

Volkswagen XL1 zużywający 0,9 l/100 km jest najbardziej efektywnym samochodem seryjnym na świecie. Dzięki napędowi

Volkswagen XL1 Fot: Volkswagen
Volkswagen XL1 Fot: Volkswagen

hybrydowemu plug-in to dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 kilometrów tylko na prąd, zatem bez emisji substancji szkodliwych. Pod względem konstrukcji XL1 realizuje w stu procentach zasady obowiązujące w odniesieniu do samochodów sportowych: niewielka masa (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cw 0,189) i nisko położony punkt ciężkości (wysokość 1.153 mm). Dzięki tym cechom innowacyjnemu Volkswagenowi wystarczy tylko 6,2 kW/8,4 KM, aby przemieszczać się ze stałą prędkością 100 km/h; w trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra XL1 zużywa poniżej 0,1 kWh.

Konsekwentnie stosowane zasady lekkiej konstrukcji (m.in. kabina monocoque z CFK), perfekcyjna aerodynamika i system hybrydowy plug-in, składający się z dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej (pojemność: 5,5 kWh) sprawiają, że nowy Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2. Rozwijający prędkość maksymalną 160 km/h (ograniczoną elektronicznie) XL1 może przyspieszyć od zera do 100 km/h w 12,7 sekundy. Nie ulega wątpliwości, że spalanie 0,9 l/100 km to dotychczas nieosiągalna wartość, której uzyskaniem Volkswagen na nowo zdefiniował granice możliwości technicznych w motoryzacji.

Nowy Golf Variant Fot: Volkswagen
Nowy Golf Variant Fot: Volkswagen

Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako światową premierę – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg. Po raz pierwszy w historii model ten (spektrum mocy 63 kW/85 KM do 110 kW/150 KM) będzie oferowany także jako niezwykle oszczędna wersja TDI BlueMotion. W tym przypadku Golf Variant o mocy 81 kW/110 KM, z manualną, 6-biegową skrzynią biegów zużywa średnio 3,3 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 87 g/km) i jest najoszczędniejszym Golfem Variantem w historii. W Genewie premierę będzie miał także napędzany na wszystkie koła Golf Variant 4MOTION.

Nowy Golf Variant jest eleganckim, wszechstronnym autem, łączącym niskie wartości spalania z dynamicznymi osiągami jezdnymi, wysokim poziomem jakości i dużą zmiennością układu wnętrza. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 litrów do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach nowy Golf Variant pomieści nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów).
Na zewnątrz mierzący 4.562 mm długości Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersją hatchback) do wysokości zakończenia przednich drzwi ma taką samą linię, jak tradycyjny Golf. Między słupkami B a D wyraźnie zaznacza się sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udało się po raz pierwszy przenieść charakterystyczny kształt słupka C z klasycznego Golfa na słupek D Varianta, przy czym „trzecie” okno boczne optycznie stanowi część słupka D. W rezultacie sylwetka nowego Golfa Varianta jest bardziej rozciągnięta, elegancka i muskularna.

W halach targowych nad Jeziorem Genewskim Volkswagen prezentuje – obok Golfa GTD – także seryjną wersję nowego

Golfa
Nowy Golf GTI Fot: Volkswagen
Nowy Golf GTI Fot: Volkswagen

GTI

. W nadwoziu na bazie Golfa VII można zauważyć liczne elementy stylistyczne typowe dla GTI, przede wszystkim czerwone listwy. Po raz pierwszy otaczają one nie tylko osłonę chłodnicy o strukturze plastra miodu, lecz sięgają dalej, aż w obudowę seryjnych reflektorów bi-ksenonowych. Nowy wygląd Volkswagen połączył ze zwiększoną dynamiką: nowy Golf GTI jest napędzany udoskonalonym silnikiem serii EA888 – dwulitrową jednostką benzynową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 162 kW/220 KM. Opcjonalnie ten kultowy sportowy samochód będzie dostępny w wersji z podwyższoną mocą – silnik Golfa GTI z pakietem Performance rozwija moc 169 kW/230 KM.

Obie wersje GTI są wyposażone seryjnie w system Start-Stop i z 6-biegową manualną przekładnią zużywają zaledwie 6 litrów paliwa na 100 km wg normy DIN (CO2: 139 g/km). Średnie zużycie paliwa przez Golfa GTI zostało zatem zredukowane w porównaniu z poprzednikiem (155 kW/210 KM) o 1,3 litra, czyli 18 procent. Jako opcja dostępna jest dla obu stopni mocy 6¬-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, zmieniająca przełożenie w sposób prawie niezauważalny i pasująca idealnie do charakteru tego sportowego auta.


Volkswagen Golf GTD Fot: Volkswagen
Volkswagen Golf GTD Fot: Volkswagen

GTD

jest od 31 lat „dalekobieżnym ekspresem” w ofercie Golfów – w wyjątkowy sposób łączy przyjemność jazdy i osiągi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla małych samochodów. Teraz, na bazie siódmej generacji Golfa, Volkswagen prezentuje nowego GTD, stylistycznie ściśle nawiązującego do Golfa GTI. Oba samochody sportowe tej serii, GTD i GTI, będą miały podczas Genewskiego Salonu Samochodowego swoje światowe premiery.

Nowy Golf GTD z podwyższonym o 30 Nm (do 380 Nm) maksymalnym momentem obrotowym i z mocą większą o 10 kW/14 KM (135 kW/184 KM) jest najmocniejszym w historii Golfem z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start-Stop silnik TDI zużywa 4,2 l/100 km (emisja CO2: 109 g/km), czyli o 0,9 litra paliwa mniej, niż poprzednik (redukcja emisji CO2 o 25 g/km). Opcjonalnie Golf GTD jest dostępny z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Także w tym przypadku spalanie na poziomie 4,5 l/100 km (CO2: 119 g/km) czyni z niego niezwykle efektywny model. Dzięki korzystnemu stosunkowi mocy do masy, wynoszącemu 7,6 kg/KM (z kierowcą), Golf GTD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy 81 kW/110 KM. Czterocylindrowy silnik zużywa tylko 3,2 l paliwa na 100 km – wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie zaledwie 85 g/km i oznacza redukcję spalania o 14 procent w porównaniu z poprzednikiem. Jak już wspomniano, po raz pierwszy także Golf Variant oferowany będzie jako TDI BlueMotion. Ze średnim zużyciem paliwa 3,3 l/100 km jest on jednym z najoszczędniejszych modeli kombi na świecie.

Dzięki licznym modyfikacjom aerodynamicznym Golf TDI BlueMotion w wersji hatchback i kombi ma ekstremalnie niski współczynnik oporu powietrza Cw. Modyfikacje aerodynamiczne to między innymi obniżone o 15 mm zawieszenie, specjalny spojler na krawędzi dachu w wersji hatchback (Variant ze seryjnym spojlerem na dachu), zamknięta osłona chłodnicy, częściowo zabudowane kratki wlotu powietrza, zoptymalizowane prowadzenie powietrza chłodzącego i specjalne osłony podwozia. Rozwiązania techniczne, które pozwoliły osiągnąć tak wzorcową oszczędność, to zmniejszenie masy dzięki lekkiej konstrukcji, seryjne we wszystkich modelach systemy Start-Stop i rekuperacji, modyfikacje wewnętrzne w silniku, opony o ekstremalnie niskich oporach toczenia i 6-biegowa przekładna z długimi przełożeniami.

Najnowszym przedstawicielem tej grupy pojazdów zasilanych gazem ziemnym jest Golf TGI BlueMotion, który pojawi się w salonach pod koniec lata w wersji hatchback, a jesienią jako Variant. Wraz z wprowadzeniem tego modelu Golfa Volkswagen zmienia oznaczenie modeli na gaz ziemny z EcoFuel na TGI BlueMotion.

Golf TGI BlueMotion będzie napędzany nowym silnikiem na gaz ziemny z turbodoładowaniem (81 kW/110 KM). Ten biwalentny (przystosowany do gazu i benzyny) silnik 1.4 TSI umożliwia uzyskanie dużych zasięgów: przy pracy tylko z CNG, w wersji z 6-biegową przekładnią manualną jest to aż 420 kilometrów. Zużycie gazu wynosi 3,5 kg/100 km (emisja CO2 94 g/km). Z napędem benzynowym zasięg wynosi 940 kilometrów (spalanie 5,4 l/100 km). Przy pełnych dwóch podpodłogowych zbiornikach gazu ziemnego (razem 15 kg) i zbiorniku benzyny (50 litrów), Golf TGI BlueMotion może przejechać bez tankowania nawet 1.360 kilometrów. W wersji z 7-biegową DSG, przy średnim zużyciu gazu 3,4 kg/100 km i benzyny 5,0 l/100 km, zasięg jest jeszcze większy. Bardzo oszczędny Golf TGI ma równocześnie bardzo dobre osiągi jezdne: do 100 km/h rozpędza się w 10,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 194 km/h.

Jetta Hybrid jest napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym

Volkswagen Jetta Hybrid Fot: Volkswagen
Volkswagen Jetta Hybrid Fot: Volkswagen

o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, 7-biegowa DSG. Mimo doskonałych osiągów jezdnych tej hybrydy (0-100 km/h w 8,6 sekundy), wprowadzona w Ameryce Północnej już pod koniec 2012 roku Jetta Hybrid, zużywa średnio tylko 4,1 l paliwa na 100 km (emisja CO2: 95 g/km). Ta sportowa limuzyna potrzebuje zatem o około 20 procent mniej paliwa, niż samochód z porównywalnym napędem konwencjonalnym. W ruchu miejskim oszczędność wynosi nawet 30 procent.

Gdy tylko jest to możliwe, Jetta Hybrid automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, jako jedyne źródło napędu. Ponadto, po wciśnięciu przycisku, nowy Volkswagen może przejechać z prędkością 70 km/h odległość ok. 2 km tylko na prąd, zatem bez jakiejkolwiek emisji szkodliwych substancji. W Niemczech przedsprzedaż tego niezwykle oszczędnego Volkswagena już się rozpoczęła.

cross up! Fot: Volkswagen
cross up! Fot: Volkswagen

Volkswagen rozszerza ofertę samochodów cross o nowego członka New Small Family, o cross up!. To miejskie auto pojawi się na rynku już latem i obok CrossPolo, CrossGolfa i CrossTourana będzie czwartym zindywidualizowanym i wytrzymałym modelem Volkswagena z etykietą cross.

Dzięki charakterystycznym elementom zewnętrznym można od razu rozpoznać wersję cross up!. Czarne osłony przy nadkolach i progach oraz listwy ochronne na drzwiach nadają mu sportowy charakter. Kolejne, typowe dla modelu cross elementy, to srebrne relingi dachowe, lusterka zewnętrzne w kolorze light silver metalic i zderzaki ze srebrnymi nakładkami. O wytrzymałości cross up! świadczy także podwyższone nadwozie i 16-calowe lakierowane obręcze kół ze stopu metali lekkich cross, z oponami w rozmiarze 185. cross up! dysponuje mocą 55 kW/75 KM i zużywa 4,7 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 109 g/km).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty