Volvo. Czy to koniec silników Diesla?

(mm)
Fot. Motofakty.pl
Fot. Motofakty.pl
Prezes firmy Hakan Samuelsson zapowiedział, że firma nie będzie pracować nad nowymi silnikami Diesla. Co jest powodem podjęcia takiej decyzji?

Szef Volvo zaznaczył, że redukcja emisji tlenków azotu w silnikach Diesla staje się zbyt droga. Decyzja ma zatem charakter ekonomiczny. Pozostaje jednak pytanie co z obecnie produkowanymi silnikami wysokoprężnymi?

Obecnie jednostki napędowe tego typu będą rozwijane, aby spełnić przyszłe standardy emisji spalin. Wiadomo, że jednostki, które miały premierę w 2013 roku, mają być produkowane do około 2023 roku. Producent zapowiada, że będzie koncentrował się na napędach hybrydowych oraz elektrycznych. Pierwszy w pełni elektryczny pojazd marki ma zostać pokazany w 2019 roku.

Na początku roku władze Paryża, Madrytu, Aten i Meksyku zapowiedziały, że do 2025 roku wprowadzone zostaną zakazy wjazdu do centrów miast dla pojazdów z silnikami Diesla. Niemieckie miasta również walczą ze smogiem, a za największych trucicieli uznawane są przez ich władze samochody z silnikami wysokoprężnymi – szczególnie te starsze rocznikowo. W Berlinie, Monachium i Hamburgu obowiązują przepisy zakazujące wjazdu samochodom z dużą emisją trujących spalin.

Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty