Od szefa produktu do szefa całego obszaru
W lipcu 2019 roku Arkadiusz Nowiński został awansowany na stanowisko szefa produktu regionu EMEA Volvo Cars. Do jego zadań należało między innymi szybkie zelektryfikowanie oferty i spełnienie limitów emisji CO2. Bez rozwoju gamy Volvo Recharge, która obejmuje modele PHEV i BEV, Volvo Cars byłoby narażone na spadek sprzedaży i płacenie potężnych kar za przekroczenie emisji. Tymczasem firma spełniła wszystkie wymagane cele emisyjne, a nadwyżkę sprzedała innym markom samochodowym. Sprzedaż zeletryfikowanych aut w Europie osiągnęła w 2020 roku poziom około 30%, a w marcu bieżącego roku wyniosła aż 39%.To osiągnięcie jest tym istotniejsze, że region EMEA odpowiada za ponad połowę sprzedaży Volvo Cars, ale jednocześnie obejmuje aż 66 krajów o różnych uwarunkowaniach ekonomicznych i prawnych. Dodatkowo sprzedaż samochodów w Europie jest obwarowana licznymi restrykcjami ekologicznymi i ograniczeniami emisji dwutlenku węgla. Nasza marka jest przykładem zakończonej sukcesem transformacji ekologicznej i biznesowej. Arkadiusz Nowiński odegrał w tym procesie istotną rolę.
Historia kierowania Volvo Car Poland
Arkadiusz Nowiński przejął ster Volvo Auto Polska, dziś Volvo Car Poland, w drugiej połowie 2008 roku. W tamtym okresie firma sprzedała w naszym kraju 4400 aut rocznie, a jej udział w rynku wynosił xx%. Z dzisiejszej perspektywy był to okres wręcz prehistoryczny. Nikomu wówczas nie śniło się, że przyszłość wcale nie będzie należeć do turbodiesli, lecz do hybryd ładowanych z gniazdka i aut elektrycznych. Volvo Cars wprowadzało na rynek dopiero swojego drugiego SUV-a (XC60 pierwszej generacji), a jej ówczesny właściciel Ford odczuwał mocno skutki kryzysu ekonomicznego, który rozpoczął się w Stanach Zjednoczonych po załamaniu rynku nieruchomości, w szczególności kredytów sub-prime.
W ciągu tych kilkunastu lat firma Volvo Cars zmieniła właściciela, całkowicie odnowiła gamę modelową, a sprzedaż aut Volvo na świecie urosła dwukrotnie. Tymczasem sprzedaż Volvo Car Poland urosła niemal trzykrotnie, wyprzedzając dynamikę wzrostu całego rynku. Polski oddział dokonał modernizacji obiektów dealerskich, kilkukrotnie zwiększył wpływy z usług serwisowych i sprzedaży części i akcesoriów oraz osiągnął jedne z najlepszych na świecie wyników sprzedaży aut używanych. Od 2009 roku model XC60 jest najchętniej wybieranym modelem segmentu premium w Polsce i dotyczy to łącznej dwóch generacji tego auta. Model XC40 zdobył pozycję lidera w kategorii mniejszych SUV-ów premium. Polski oddział odnotował też doskonały wynik sprzedaży w ubiegłym roku, gdy polski rynek aut osobowych załamał się i skurczył o jedną piątą. Volvo Car Poland osiągnęło wówczas wynik niemal identyczny do rekordowego 2019 roku (-0,45%).
_Praca na stanowisku Volvo Car Poland była najważniejszym etapem mojej kariery. W ciągu niemal 13 lat dokonaliśmy niemal potrojenia naszej sprzedaży i ogromnego umocnienia Volvo jako nowoczesnej i pożądanej marki premium. Każdy obszar naszego biznesu urósł kilkukrotnie: sprzedaż aut nowych, używanych, części, usług serwisowych i finansowych. Nasze salony są teraz nowoczesne, a doskonałe uporządkowanie procesów biznesowych pozwoliło stawić nam czoła pandemii i utrzymać sprzedaż na rekordowym poziomie. Wielokrotnie szybko adaptowaliśmy się do zmieniającej rzeczywistości. Mamy dochodową sieć, zmotywowanych pracowników i rzeszę lojalnych klientów. Zawdzięczamy to naszemu zespołowi i sieci dealerskiej. Przez wiele lat praca tych ludzi była dla mnie ogromnym wsparciem i źródłem wiedzy, którą teraz podzielę się z moim zespołem w centrali – powiedział Arkadiusz Nowiński – _dotychczasowy prezes Volvo Car Poland i nowy szef regionu EMEA w randze Senior Vice President Volvo Cars.
Zobacz także: Tak prezentuje się pickup Forda w nowej wersji
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?