Planowana firma będzie miała swoją siedzibę w Goeteborgu w Szwecji. Początkowo jej szeregi zasilą pracownicy Volvo i Autoliv Inc. Na początku 2017 roku pracę rozpocznie około 200 osób, następnie ta liczba zostanie zwiększona do 600 osób.
Spółka joint-venture dołączy do rosnącego rynku firm zajmujących się oprogramowaniem do systemów jazdy autonomicznej. Pierwszy raz producent samochodów segmentu premium połączył siły z dostawcą, aby stworzyć i rozwijać systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy (ADAS) oraz systemy jazdy w pełni autonomicznej (AD).
Nowa, jeszcze nienazwana firma, będzie rozwijać zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, a także oprogramowanie do całkowicie autonomicznych pojazdów używanych w samochodach Volvo, a także sprzedawanych firmom zewnętrznym. W tym przypadku zysk będzie dzielony przez obie firmy. Podpisana umowa sprawia, że dwie wiodące w dziedzinie bezpieczeństwa firmy łączą siły i poprzez rozwój systemów ADAS i AD w znacznym stopniu poprawią w przyszłości poziom bezpieczeństwa na drogach.
Volvo opatentowało wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak trzypunktowe pasy bezpieczeństwa czy dzielona kolumna kierownicza. Volvo konsekwentnie pracuje i rozwija zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego. Stawia sobie cel, by od 2020 roku, nikt nie został poważnie ranny ani nie zginął podróżując nowym samochodem Volvo.
Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars powiedział – Łącząc nasz know-how i zasoby, jakimi dysponujemy, stworzymy światowego lidera w dziedzinie systemów jazdy autonomicznej, co oznacza, że nowe rozwiązania zostaną przedstawione klientom znacznie szybciej.
Jan Carlon prezes Autoliv powiedział – Nie ma dwóch bardziej zaangażowanych firm w kwestie bezpieczeństwa niż Autoliv i Volvo. Ta współpraca jest potwierdzeniem tego, że następny krok w dziedzinie bezpieczeństwa to systemy jazdy autonomicznej, które zrewolucjonizują współczesną motoryzację.
Obie firmy: Autoliv i Volvo będą współdzielić swoje doświadczenia i wiedzę w kwestii systemów jazdy autonomicznej i systemów wspomagających kierowcę w nowej spółce joint-venture. Spodziewamy się, że pierwsze systemy będą dostępne około 2019 roku, a technologia jazdy autonomicznej w 2021. Nowym prezesem spółki będzie Dennis Nobelius, dyrektor zarządzający Volvo w Szwajcarii i były wiceszef poprzedniej serii 90 w Volvo.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?