Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volvo S60 R i V70 R

pim
Wystarczy nacisnąć jeden guzik na środkowej konsoli, by volvo z serii R zamienić z relaksowego samochodu rodzinnego w twarde, przyklejone do ziemi wyczynowe auto, napędzane przez najmocniejszy silnik w rodzinie Volvo.

Volvo S60 R i V70 R


Volvo S60 R i V70 R

Volvo S60 R
Volvo V70 R

Jak wszystkie inne samochody Volvo, modele S60 R i V70 R wyglądają jak dość konserwatywne samochody rodzinne. Wnętrze w sportowej stylizacji informuje już, że mamy do czynienia ze sportową wersją. Sportowe fotele z bardziej rozbudowanymi poduszkami bocznymi możemy zamówić w jednym z trzech kolorów: ciemny niebieski, złoty beż i naturalna skóra anilinowa. W takim samym kolorze co fotele są wstawki w drzwiach. Reszta wnętrza jest w ciemnej tonacji. Na tablicy rozdzielczej i drzwiach są wstawki ze szczotkowanego aluminium, natomiast progi i oparcie dla nóg wykonano ze stali z logo R. Niecodziennego charakteru nadają wnętrzu także niebieskie tarcze prędkościomierza i obrotomierza, oraz niebieska nić, wykorzystana do obszycia kierownicy i osłony przeciwsłonecznej.
Jak przystało na samochody Volvo auta serii R są dobrze wyposażone w elementy bezpieczeństwa. Mają przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę i chroniący szyjny odcinek kręgosłupa system WHIPS.

Volvo S60 R i V70 R

"Tajną bronią" aut serii R jest elektronicznie sterowane zawieszenie i trzystukonne silniki. Steruje się nim poprzez trzy przyciski w konsoli środkowej. Ustawienie "komfort" służy do jazdy miejskiej lub wyjazdów z rodziną, a także do jazdy po śliskiej nawierzchni, kiedy samochód z miękkim zawieszeniem łatwiej się prowadzi. Pozycja "sport" to kompromis między komfortem a sztywnością wyczynowych aut. Do szybkiej i dynamicznej, ale jeszcze "zwyczajnej" jazdy. Przycisk "sport zaawansowany" zmienia te samochody w niemal wyczynowe bolidy przeznaczone do jazdy po torach.
Montowane w tych autach silniki to najsilniejsze jednostki Volvo. Pięciocylindrowe silniki o pojemności 2,5 l dzięki turbodoładowaniu osiągają moc 300 KM, a ich maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzeba im 5,7 sekundy. Osiągają prędkość maksymalną 250 km/h, bo na więcej nie pozwala elektroniczny ogranicznik.
Zapanowanie nad takim temperamentem wymaga sporych umiejętności. Kierowca nie jest jednak zdany tylko na siebie. Elektroniczny system dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSTC) dba, by samochód nie schodził z obranego przez kierowcę toru. Elektronika pilnuje także, by zbyt gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia nie spowodowało zerwania przyczepności przez przednie koła. Ale samochód sportowy ma nieco inne wymagania niż rodzinna limuzyna, więc układ DSTC można tak zaprogramować, żeby pozwalał na jazdę z ograniczonym poślizgiem, czyli, żeby włączał się z niewielkim opóźnieniem. Można go także wyłączyć całkowicie.
W przypadku tak dynamicznych samochodów elektronika musi działać niezwykle szybko. Komputer analizuje wskazania wielu czujników, umieszczonych w różnych punktach nadwozia 500 razy na sekundę. Potrafi przewidzieć reakcę samochodu na ruch kierownicą czy wciśnięcie pedału gazu zanim jeszcze ta reakcja się rozpocznie i "poprawić" ją.
Wyposażeniem aut jest także sterowany elektronicznie napęd na 4 koła - AWD.
Sprzedaż volvo S60 R i V70 R rozpocznie się wiosną przyszłego roku. Ma ich powstawać 7 tys. rocznie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty