Z zewnątrz uwagę przykuwa inny wzór atrapy chłodnicy, który uzupełniają przednie i tylne zderzaki wyposażone w dodatkowe spojlery oraz podwójne końcówki układu wydechowego. W aucie znajdziemy metalowe obramowania okien i relingi dachowe w kolorze srebrnym. W tym samym kolorze są także lusterka boczne, jednak ich fakturę zmatowiono, co dobrze komponuje się z matowym lakierem. Całości sportowego wyglądu dopełniają felgi R-Design dostępne w rozmiarach od 20 do 22 cali.
W środku znajdziemy fotele znacznie mocniej wyprofilowane niż w pozostałych wersjach XC90. Standardem w pakiecie R-Design będzie tapicerka łącząca nubuk z perforowaną skórą. Za dopłatą klient otrzyma pełną tapicerkę skórzaną. Nowe dywaniki, karbonowe wykończenia deski rozdzielczej i specjalne podświetlanie wnętrza – to szereg kolejnych sportowych detali. Wisienką na torcie jest animowana grafika wyświetlana na zegarach XC90, które bazują na wyświetlaczach TFT.
W topowej wersji XC90 T8 znajdzie się dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ponad 300 KM współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 80 KM. Tak wyposażone XC90 przyspiesza do 100 km/h w około 6 sekund.
Do tej pory R-Design był pakietem dokupowanym do określonych wersji wyposażeniowych. Teraz się to zmieni. Podstawową wersją XC90 będzie Kinetic, lepiej wyposażoną - Momentum. Najbogatszymi wersje będą usportowiona wersja R-Design lub luksusowa Inscription. Z oferty zniknie wersja Summum.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?