VW Golf 1.6

Samochody / Testy

Autor: Ryszard Polit

Liczba odwiedzin: 22005

Czy minęła już “era Golfa”? Volkswagen twierdzi, że nie, ale konkurencja zaprzecza.

Czy minęła już “era Golfa”? Volkswagen twierdzi, że nie, ale coraz liczniejsza konkurencja zaprzecza. Bez wątpienia każda nowa generacja tego niemieckiego pojazdu wzbudza szczere zainteresowanie potencjalnych nabywców. Fot. VW:
VW Golf to ostoja koncernu. W najnowszym wydaniu prezentuje zmodernizowany wygl±d, now± p³ytê pod³ogow± i wielowahaczowe zawieszenie z ty³u. Baga¿nik o objêto¶ci 350 l mo¿na powiêkszyæ, sk³adaj±c tyln± kanapê.

 

Klasa aut kompaktowych podzieliła się na dwa obozy – techniczną awangardę i zachowawczych tradycjonalistów. Volkswagen Golf należy do pierwszej grupy, chociażby ze względu na nowoczesną, wielowahaczową oś tylną i silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim.

 Fot. VW: Nieco staromodny silnik 1,6 l/102 KM okaza³ siê do¶æ skutecznym, chocia¿ niezbyt oszczêdnym ¼ród³em napêdu.

Cechy szczególne

 

Każda nowa generacja Golfa jest większa od poprzedniej. W porównaniu z Toyotą Corollą czy Peugeotem 307 rozstaw osi Golfa jest mniejszy. Mimo to wewnątrz jest wystarczająco dużo miejsca. Wygodne są przednie siedzenia, z długimi siedziskami. Charakterystyczna dla tego producenta tablica przyrządów jest czytelna, chociaż niektórzy twierdzą, że nie tak piękna jak np. w Alfie Romeo 147. Założenia konstrukcji Golfa to funkcjonalność i prostota, które nie zawsze idą w parze z urodą. Bagażnik Golfa ma objętość 350 l i jest to jeden z lepszych wyników w tej klasie.

 

Silnik

 Fot. VW:
W³a¶ciwe przyciski czy prze³±czniki umieszczono tam, gdzie zwykle ich szukamy. Ergonomia tablicy przyrz±dów nie wzbudza zastrze¿eñ.

Na naszym rynku Golf oferowany jest z szeroką gamą silników, również benzynowych z wtryskiem bezpośrednim. My jednak wybraliśmy tradycyjną, benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM. Ma ona 2 zawory w cylindrze i kolektor dolotowy o zmiennej długości, co sprawia, że silnik jest cichy, elastyczny i nie wymaga częstej zmiany biegów. Jedyny mankament to spore zużycie paliwa w mieście – blisko 10 l na 100 km. Wybierając silnik 1,6 l/115 KM z bezpośrednim wtryskiem benzyny, można zaoszczędzić w mieście nawet 1,3 l na każde 100 km. Oczywiście cena zakupu jest wyższa.

 

Wrażenia z jazdy

 

Własności jezdne Golfa są bez zarzutu. Zawieszenie jest dość twarde, co pomaga pokonywać zakręty, lecz na naszych fatalnych drogach może wywoływać uczucie obniżenia komfortu jazdy. Fot. VW: Nowa p³yta pod³ogowa Golfa. Zawiesdzenie przednie sk³ada siê z kolumn McPhersona i wahaczy poprzecznych, z ty³u zastosowano o¶ wielowahaczow±. Na długich trasach taka charakterystyka zawieszenia sprawdza się znakomicie, a dzięki stosunkowo niskiemu poziomowi hałasu podróż nie jest męcząca. Układ kierowniczy pracuje bardzo precyzyjnie, podobnie jak skrzynia biegów. Dynamika pojazdu z tym silnikiem jest zupełnie wystarczająca. Prędkość 100 km/h pojazd uzyskuje po 11,4 s.

 

Podsumowanie

 

Golf to szczególny model dla Volkswagena. Pierwsza generacja Golfa pozwoliła temu producentowi odbić się od dna kryzysu finansowego i przedłużyć mit niezawodnego Volkswagena. VW Golf obecnej generacji to zupełnie nowa konstrukcja, która z poprzednikiem ma niewiele wspólnego. Najważniejszym elementem wykorzystanym z poprzedniego modelu są niektóre jednostki napędowe. W sumie Golf pozostawia pozytywne wrażenie, chociaż z tym silnikiem nie jest specjalnie dynamiczny. 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

Pojemność skokowa (cm3):

1595

Moc maksymalna (KM/obr/min):

102/5600

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

148/3800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

11,4

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

11,7

Prędkość maksymalna (km/h):

184

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

66*

Droga hamowania od 100 km/h (m):

40,5

Pojemność bagażnika (dm3):

350/1305

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

55

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,6/9,8

Długość x szerokość x wysokość (cm):

421 x 176 x 149

Rozstaw osi (cm):

258

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena wersji 5-drzwiowej Trendline (zł):

63 840

* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

 

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

Przestronność wnętrza

****

Wystarczająca ilość miejsca na przednich i tylnych siedzeniach.

Silnik

***

Tradycyjna konstrukcja, 2 zawory w każdym cylindrze.

Poziom hałasu

****

Poziom hałasu nie jest męczący.

Hamulce

****

Droga hamowania Golfa jest krótsza niż np. Peugeota 307 1,6 l/109 KM.

Dynamika

***

Z silnikiem 1,6 l/102 KM Golf nie jest zbyt szybki – Peugeot 307 z silnikiem 1,6 l/109 KM jest szybszy.

Zużycie paliwa

***

Oszczędnym nabywcom można polecić silniki wysokoprężne lub benzynowe z wtryskiem bezpośrednim

Nowoczesność konstrukcji

****

Nowoczesna konstrukcja – do pełnej satysfakcji brakuje wielowahaczowego zawieszenia przedniej osi, które ma np. Alfa Romeo 147.

Wyposażenie

****

Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, do szczęścia brakuje klimatyzacji i radia.

 

 

 

Wyposażenie seryjne:

 

VW Golf Trendline

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Układ zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu - ASR

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/-

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

S

Klimatyzacja manualna

O

Radioodtwarzacz

O

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Brak komentarzy - napisz pierwszy