Największą niespodzianką jest zastosowana jednostka napędowa. Producent zdecydował się na wykorzystanie 2-litrowego silnika TSI o mocy 220 KM. To więcej, niż w oferowanym dotychczas kompaktowym Golfie GTI. W przypadku Polo, moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni DSG.
Z zewnątrz, auto wyróżnia się takimi elementami nadwozia, jak dyfuzor tylnego zderzaka czy dużych rozmiarów spoiler na pokrywie bagażnika. Ponadto, auto otrzymało także większe wloty powietrza w przednim zderzaku oraz malowanie nawiązujące do Polo R WRC.
Wraz z wersją Street WRC, Volkswagen zaprezentuje także prototyp rajdówki, która rozpocznie zmagania w mistrzostwach świata już w sezonie 2013. Auto otrzyma silnik 1.6 TSI o mocy 296 KM, która będzie przekazywana na wszystkie 4 koła. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w czasie ok. 4 sekund. Zależy to jednak od ustawień przekładni.
WRC Street, podobnie jak rajdowa wersja Polo, zadebiutuje na początku 2013 roku. Niewykluczone, że wprowadzenie na rynek tego pojazdu będzie stanowiło zapowiedź długo oczekiwanego Polo R.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?