VW Polo III generacji (1994 - 2001)

Samochody / Testy

Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Liczba odwiedzin: 201338

Magia marki Volkswagen wciąż działa. Ci, których nie stać na Golfa, wybierają Polo. Trzecia generacja tego modelu cieszy się dobrą opinią.

Polo III generacji zadebiutował w 1994 roku i przez cały okres produkcji, aż do 2001 roku, był ciągle unowocześniany.

Fot. VW: VW Polo z 1999 r. z nadwoziem typu hatchback produkowany był w wersji 3- lub 5-drzwiowej.

Charakterystyka

Dzięki stosunkowo dużemu rozstawowi osi uzyskano przestronną kabinę pasażerską. Deska rozdzielcza wykonana jest zgodnie z zasadami ergonomii, wskaźniki charakteryzują się dużą czytelnością, elementy sterujące są uporządkowane, dzięki czemu osiągnięto naturalną łatwość sterowania pojazdem. Przeciwnicy Polo mówią, że to model zaprojektowany bez stylistycznego polotu. Nabywcom to jednak nie przeszkadza.

CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Polo (2001 – 2008)

Volkswagen Polo - wrażenia z jazdy


W zawieszeniu Polo osiągnięto kompromis między tłumieniem drgań a twardością, zapewniając dobre prowadzenie i wysoki komfort jazdy. Na podkreślenie zasługuje dobre antykorozyjne zabezpieczenie nadwozia. Także Fot. VW: Polo III generacji (1994 – 2001) jest uważany za pojazd trwały i dobrze zabezpieczony przed korozją. układ hamulcowy jest mocną stroną tego pojazdu. Rozpędzony do prędkości 100 km/h Polo hamuje po przejechaniu 40,3 m, zajmując 4. miejsce wśród samochodów segmentu B.

Silniki

W roku 1995 wprowadzono silnik o pojemności 1,4 l i mocy 60 KM, a od sierpnia seryjnie montowano poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. W końcu 1995 roku zaprezentowano nową wersję nadwozia - sedan. Następny rok przynosi nowoczesną jednostkę napędową 1,0 l o mocy 50 KM oraz seryjny układ ABS. W 1997 roku wprowadzono wersję kombi oraz silnik 1,7 SDI o mocy 60 KM. W sezonie 98/99 zaprezentowano usportowioną wersję GTI napędzaną silnikiem 1,6 16V o mocy 120 KM. W roku 1999 zmieniono wygląd przodu wersji hatchback. Rok 2001 to nowa generacja Fot. VW: Wskaźniki na tablicy przyrządów są czytelne, a przyciski i przełączniki umieszczono w optymalnych miejscach. VW Polo z okrągłymi światłami z przodu.

Eksploatacja

Generalnie Polo III ma bardzo dobrą opinię, jeśli brać pod uwagę jakość i niezawodność eksploatacyjną, chociaż zdarzają się egzemplarze, które były montowane „w poniedziałek” i właściciele pozbywają się ich z ulgą. W raporcie niemieckiego ADAC, w grupie małych samochodów 4-6 letnich, VW Polo zajmuje zaszczytne drugie miejsce z Fot. VW: Benzynowy silnik o pojemności 1,4 l
16V o mocy 100 KM zapewniał niezłą dynamikę. awaryjnością 12% tuż za Toyotą Starlet.

Eksploatacja prowadzona w warunkach polskich potwierdza występowanie drobnych usterek, takich jak: niedokładność wskazań szybkościomierza i poziomu paliwa, awaryjne podnośniki szyb i zamek centralny, szybko zużywająca się linka sprzęgła. Negatywne opinie użytkowników dotyczą także czujnika temperatury cieczy chłodzącej, termostatu i pompy wodnej. W samochodach bez wspomagania układu kierowniczego trzeba dbać o właściwe ciśnienie w ogumieniu.

Części zamienne

Ceny części zamiennych i usług serwisowych są relatywnie wyższe niż u konkurentów rynkowych. Poziom usług pogwarancyjnych w autoryzowanych serwisach jest zróżnicowany pod względem jakości i cen. Czynności obsługowe wykonuje się w podobnych odstępach czasowych Fot. VW: Wersja kombi jest rzadko spotykana w Polsce. jak w innych samochodach: wymiana paska rozrządu następuje po przebiegu 90 tys. km, płyn hamulcowy wymienia się co 24 miesiące, a przeglądy silników benzynowych należy przeprowadzać po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów.

Podsumowanie

VW Polo III jest ofertą dla osób poszukujących niewielkiego pojazdu. Polecana wersja to auto z silnikiem 1,6 o mocy 75 KM, ze wspomaganiem kierownicy. Atutami Polo są: wysoki poziom bezpieczeństwa, dobra jakość wykonania i przestronność wnętrza. W statystykach podatności na kradzież, Polo znajduje się poza listą szesnastu marek, które są monitorowane.

Historia modelu

1994 r. – rozpoczęcie produkcji 3- i 5-drzwiowej wersji hatchback

1995 r. – wersja sedan nazwana Classic

1997 r. – wersja kombi

1999 r. – face lifting

2001 r. – Polo IV generacji

Wybrane dane techniczne VW Polo

Opis parametru

Polo 50

Polo 60

Polo 100 16V

Polo

Classic

Polo

Variant

TDI

Rodzaj nadwozia

hatchback

hatchback

hatchback

sedan

kombi

Pojemność silnika cm3

999

1360

1390

1595

1896

Moc (KM) przy obr/min

50/5000

60/4700

101/6000

100/5800

110/4150

Moment obrotowy

(Nm) przy obr/min

86/3000

116/2800

128/4400

140/3500

235/1900

Długość/szerokość/

wysokość (cm)

372/166/

142

372/166/

142

372/166/

142

414/164/

142

414/164/

143

Pojemność bagażnika (l)

245/975

245/975

245/975

455/762

390/1250

Masa własna (kg)

955

985

1025

1125

1220

Dopuszczalna.

masa całkowita (kg)

1375

1400

1450

1510

1605

Przyśpieszenie

0-100 km/h (s)

18,5

14,9

10,5

10,9

10,6

Prędkość

maksymalna (km/h)

151

160

188

188

190

Średnie zużycie

paliwa (l/100 km)

7,0

7,5

7,8

8,5

6,0 ON

Orientacyjne ceny aut używanych w złotych

Model

1994

1995

1996

1997

1998

1999

2000

Polo 1,0 l/50 KM 5 drzwi 9,7 12,9 14,3 16,4 17,9 18,5 19,3

Polo 1,4 l/60 KM

5 drzwi

10,9

14,5

15,1

17,2

19,0

19,7

20,8

Polo 1,6 l/75 KM

5 drzwi

11,5

14,9

15,6

18,5

20,8

21,5

22,3

Polo 1,9 D/110 KM

kombi

-

-

17,8

19,6

21,5

22,7

23,4

Polo 1,7D/60 KM

5 drzwi

-

-

-

20,6

21,2

22,0

23,1

Ceny części zamiennych w złotych

Reflektor przedni 550

Błotnik przedni 560

Zderzak przedni 1100

Sprzęgło kompletne 1300

Klocki hamulcowe przód 240

Tłumik końcowy 600

Łożyska kół przednich 270

Pasek rozrządu 112

Rolka napinająca 250

Zalety:

- wysoki poziom bezpieczeństwa

- dobre właściwości jezdne

- wysoka jakość wykonania

Wady:

- skromne wyposażenie wersji podstawowych

więcej zdjęć VW Polo w naszej galerii

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • KOGUT
    • vw polo to bardzo fajne auto naszym tata jeżdzi przez 10 lat i niemiał żadnej usterki nie zepsuło się ani razu!!!!!!!!!!a predkość maksymalna to 180km/h a nie 151km/h. POPROSTU AUTO PRZYSZŁOŚCI TADEO Z BOGDAŃCA
    • OLA (gość)
    • Bardzo dobre, ekonomiczne auto, ale faktycznie ma kilka denerwujących usterek - szyby elektryczne, ciągle się psują, wskaźniki paliwa i wskaźnik temperatury silnika pokazują dziwne informacje. No i nieszczęsna skrzynia biegów. Nowej się nie opłaca, trzeba naprawić, ale naprawa nie była prosta, poza tym w obudowie skrzyni zrobiła się niezła dziura. Poza tym nie narzekam, trzeba wymieniać elementy, które się zużywają, głaskać JĄ po lakierze i jeździ jak marzenie! Polecam wszystkim wielbicielom małych samochodów :)
    • tomi (gość)
    • ja mam znów polóweczkę z tym litrowym małym silnikiem benzynowym super oszczędne polecam każdemu pali 5 litrów w trasie a po mieście może 6 weźmie!!!jak dla mnie to rewelacja!!!do pracy i na zakupy niezastąpione!!!
    • Robert nie Kubica (gość)
    • Polo z 1.4L 16V wada.. Aby jechać dynamicznie trzeba kręcić po obrotach. Przy moim kręceniu (katowaniu) 12l 95pb na 100km. I co 1000km litr oleju. Zaleta jak jadę z dzieckiem ostrożnie to do 6l/100km. Poboru oleju nie stwierdzono wady cdn. Wycieraczkę tylną robiłem 2 razy znów nie działa wymontowałem silniczek po co mi zbędne 1.5kg wagi. Kratki w nawiewach tragedia, najlepiej nie dotykać bo wylecą. Po za tym wszystko ok. A trzeba pamiętać ze w wietrzne dni w Polo wyzwala się helikopter i ma się wrażenie że nasz Vw chce oderwać się od ziemi i poszybować do rowu. Pozdrawiam
    • Irek (gość)
    • Mam polo 1,4 99r. zatarły się panewki na korbowodzie. wada fasbryczna przy niskich temperatórach zamarza odma
    • Dawid (gość)
    • Posiadam polo z 1995 roku z silnikiem 1,6 L musze przyznac ze jest to bardzo dobre i zrywne autko bez awaryjne a jedyne wymiany jakie robilem to wymiana pasków ,plynow i uszczelek. Pod wzgledem mechanicznym nie mam zadnych zastrzeżeni prowadzi sie naprawde znakomicie .
    • toniScarboni (gość)
    • Potwierdzam co pisze Dawid. Mój również z 1995. Niby staroć, ale lakier i ogólny wygląd zewn i wewn lepszy od niejednego 10 latka. Silnik igła (1,6 l). Ok. 170 000 tyś przebiegu i wciąż śmiga. Max. 170 jechałem ale odrywa się od podłoża. Dosłownie. Co mnie wnerwia - w deszczowe dni paruje. Niby normalka w małym aucie, ale w 3-4 osoby szyba przednia całkowicie zaparowana, trzeba odczekać chwilę i ok. Generalnie polecam. Auto na prawdę udane, przyjemne i tanie!!!
    • marcin (gość)
    • moja żonka kupiła nie dawno polo 1995 [ 1.3] jak oglondaliśmy to żle nie wyglonda ładne wnęcze duzy i głeboki bagaznik ale naprawa to jeszcze gorsze co sie dowiedzielismy a wienc do wymiany jest rozrond koncówki drązka sam drązek kierownicy przegub lewy wyregulowanie skrzyni biegów ma przejechane 2000000 tysi oleje a moze ktos wie jaki wlewa sie olej jak naprawic zegary
    • Użytkownik polo (gość)
    • Przy tym przebiegu warto lać półsyntetyk 10W40 tymbardziej gdy nie wiesz co było lane wcześniej to minimalne wymagania dla tego silnika , wyciszy silnik marka dowolna, ja osobiście leję ELF 10W40 i nie narzekam, na tym oleju silnik szybko się nagrzewa, a przez to mniej pali. pozdrawiam

Dodaj komentarz