Łącznie w halach wystawowych Warsaw Expo w Nadarzynie udało się zgromadzić ponad 250 aut zabytkowych. Wśród nich znalazł się m.in. Ford Model T, który jako pierwsze amerykańskie auto wszedł do masowej produkcji. Pokazywany był m.in. Fiat 518, którym podróżował marszałek Rydz-Śmigły oraz auta startujące w historycznym rajdzie Monte Carlo.
Zobacz także: Osiem minut na boisku i gol! Maciej Rybus trafił w lidze rosyjskiej
Zgodnie z polskim prawem, aby pojazd zyskał status zabytkowego, musi skończyć 25 lat i być nieprodukowany od przynajmniej 15. Wyjątkiem od tej reguły są tak zwane pojazdy unikatowe, czyli takie, które zostały wyprodukowane w bardzo krótkich seriach, mają unikatowe rozwiązania lub ich wyjątkowość jest potwierdzona przez udział w ważnym wydarzeniu historycznym.
Choć w porównaniu z krajami zachodnimi rynek pojazdów zabytkowych w Polsce jest wciąż niewielki, to dynamicznie się rozwija – nawet 30% w skali roku. Szacuje się, że popyt na takie auta będzie rósł, zwłaszcza że to również dobry sposób na inwestycje. W ciągu 10 lat ceny zabytkowych samochodów wzrosły o 456%.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?