Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warsaw Moto Show 2015. Auta zabytkowe

(mm)
Fot. Kacper Rogacin
Fot. Kacper Rogacin
Podczas Warsaw Moto Show zwiedzający mogli podziwiać nie tylko rynkowe nowości. Nie zabrakło również atrkacji dla osób pasjonuących się dawną motoryzacją.
Fot. Kacper Rogacin
Fot. Kacper Rogacin

Łącznie w halach wystawowych Warsaw Expo w Nadarzynie udało się zgromadzić ponad 250 aut zabytkowych. Wśród nich znalazł się m.in. Ford Model T, który jako pierwsze amerykańskie auto wszedł do masowej produkcji. Pokazywany był m.in. Fiat 518, którym podróżował marszałek Rydz-Śmigły oraz auta startujące w historycznym rajdzie Monte Carlo.

Zobacz także: Osiem minut na boisku i gol! Maciej Rybus trafił w lidze rosyjskiej

Zgodnie z polskim prawem, aby pojazd zyskał status zabytkowego, musi skończyć 25 lat i być nieprodukowany od przynajmniej 15. Wyjątkiem od tej reguły są tak zwane pojazdy unikatowe, czyli takie, które zostały wyprodukowane w bardzo krótkich seriach, mają unikatowe rozwiązania lub ich wyjątkowość jest potwierdzona przez udział w ważnym wydarzeniu historycznym.

Choć w porównaniu z krajami zachodnimi rynek pojazdów zabytkowych w Polsce jest wciąż niewielki, to dynamicznie się rozwija – nawet 30% w skali roku. Szacuje się, że popyt na takie auta będzie rósł, zwłaszcza że to również dobry sposób na inwestycje. W ciągu 10 lat ceny zabytkowych samochodów wzrosły o 456%.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty