Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

WEY, czyli premium w chińskim wydaniu

Data publikacji: Autor: (łs)

Chiński koncern Great Wall od kilku lat próbuje zaistnieć w Europie. Nie rezygnuje przy tym z walki o bardziej zamożnego klienta. Ukłonem w jego stronę jest założona w ubiegłym roku marka WEY.

fot. Ryszard M. Perczak Chiński koncern Great Wall od kilku lat próbuje zaistnieć w Europie. Nie rezygnuje przy tym z walki o bardziej zamożnego klienta. Ukłonem w jego stronę jest założona w ubiegłym roku luksusowa marka WEY.

Chiński koncern Great Wall od kilku lat próbuje zaistnieć w Europie. Nie rezygnuje przy tym z walki o bardziej zamożnego klienta. Ukłonem w jego stronę jest założona w ubiegłym roku marka WEY.

fot. Ryszard M. PerczakPod tym szyldem oferowane jest to, na co obecnie w motoryzacji jest największe zapotrzebowanie - efektownie zaprojektowane SUV-y z mocnymi silnikami i dużą ilością elektroniki.

Zaprezentowany w kwietniu 2017 r. model VV7 jest pierwszym samochodem marki WEY. Do napędu 4,7-metrowego SUV-a zaprzęgnięto benzynowy, turbodoładowany silnik, który rozwija 235 KM i 360 Nm. Współpracuje on z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią, a siły napędowe są przenoszone na wszystkie koła. W razie potrzeby WEY VV7 przyspiesza do 100 km/h w 9,8 s i rozpędza się do 205 km/h.

Redakcja poleca:

Czy nowe auta są bezpieczne? Nowe wyniki testów zderzeniowych
Testujemy nowego Volkswagena Polo
Niskoprocentowe piwa. Czy można po nich prowadzić auto?

Od września WEY oferuje także kompaktowego SUV-a, czyli model VV5. W tym przypadku źródłem mocy jest ten sam, dwulitrowy silnik, tyle że zdławiony do 197 KM i 355 Nm. Niższa masa sprawia, że 4,46-metrowy VV5 osiąga 100 km/h po 8,9 s.

Podobnie jak większy model ma napęd na cztery koła oraz 7-stopniową, dwusprzegłową skrzynię. Panelu wskaźników w postaci 12,3-calowego wyświetlacza oraz systemu multimedialnego z 9-calowym ekranem i wsparciem systemu Apple CarPlay nie powstydziłyby się europejskie SUV-y z półki premium.

Zobacz także: Hyundai i30 w naszym teście

Polecamy: Nowe Volvo XC60

Chiński koncern Great Wall od kilku lat próbuje zaistnieć w Europie. Nie rezygnuje przy tym z walki o bardziej zamożnego klienta. Ukłonem w jego stronę jest założona w ubiegłym roku marka WEY.

fot. Ryszard M. PerczakPodczas salonu we Frankfurcie WEY zaprezentował też prototyp uterenowionego modelu XEV z efektownie unoszonymi drzwiami i opływowym nadwoziem, które nakreślono miękkimi liniami.

Producent nie ujawnił szczegółów technicznych, jednak wiadomo, że zgodnie z aktualnymi trendami XEV posiada napęd hybrydowy typu plug-in z możliwością bezprzewodowego ładowania akumulatora trakcyjnego po zaparkowaniu auta nad płytą indukcyjną, a pokładowa elektronika współpracująca z kamerą i laserowymi czujnikami odległości pozwala na jazdę w trybie półautonomicznym.

Chiński koncern Great Wall od kilku lat próbuje zaistnieć w Europie. Nie rezygnuje przy tym z walki o bardziej zamożnego klienta. Ukłonem w jego stronę jest założona w ubiegłym roku marka WEY.

fot. Ryszard M. Perczak

Chiński koncern Great Wall od kilku lat próbuje zaistnieć w Europie. Nie rezygnuje przy tym z walki o bardziej zamożnego klienta. Ukłonem w jego stronę jest założona w ubiegłym roku marka WEY.

fot. Ryszard M. Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Andrzej (gość)

    Nie wiem czy bym sie pokusił na kupno tego auta. Trochę wygląd mi się nie podoba. Zdecydowaliśmy się z żoną na zakup peugeota 5008. Planujemy jeszcze rodzinę powiększać więc 7 osobowe auto się przyda.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.