3-litrowy silnik wysokoprężny V6 pracujący pod maską czterodrzwiowego Porsche został wzmocniony o 50 KM i aż o 100 Nm, w
związku z czym jednostka produkuje teraz 300 KM przy 4000 obr./min. i 650 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.
Wzrost mocy i momentu osiągnięto poprzez zakrojoną na szeroką skalę optymalizację ruchomych elementów silnika, jak wału korbowego czy tłoków. Inżynierowie niemieckiej firmy zastosowali też po raz pierwszy układ turbodoładowania z chłodzeniem cieczą. Nowa turbina zapewnia wyższe ciśnienie doładowania, wynoszące 3 bary (wcześniej 2,5 bara).
Porsche Panamera Diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekundy, czyli o 0,8 sekundy szybciej, niż wcześniej. Z kolei prędkość maksymalna wzrosła z 244 do 259 km/h, dzięki
czemu kierowca sportowego Porsche nie musi już zjeżdżać z lewego pasa niemieckiej autostrady na widok „pospolitego” sedana Mercedesa czy BMW.
W parze ze wzrostem osiągów dynamicznych idzie wysoka wydajność paliwowa, uzyskana m.in. poprzez zmianę przełożeń w skrzyni biegów. Auto zużywa średnio 6,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje 169 gramów CO2 na kilometr.
Nowa Panamera Diesel zastąpi wersję z silnikiem o mocy 250 KM w styczniu przyszłego roku, a jej ceny będą się rozpoczynały w Niemczech od 85 300 euro.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?