Woda w zbiorniku paliwa

Porady / Warto wiedzieć

Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Liczba odwiedzin: 20726

Jedną z przyczyn wywołujących kłopoty z rozruchem oraz nierównomierną pracę silnika jest woda zawarta w paliwie zasilającym silnik.

Późną jesienią i wiosną w niektórych samochodach znajdujących się w dobrym stanie technicznym występują kłopoty z rozruchem oraz nierównomierna praca silnika. Jedną z przyczyn wywołujących takie objawy jest woda zawarta w paliwie zasilającym silnik.

 Fot. Robert Kwiatek: Jesienią i wiosną, a więc w czasie szybkich zmian temperatury w zbiorniku paliwa osadza się para wodna. Można ją usunąć stosując specjalne preparaty

Woda znajdująca się w powietrzu atmosferycznym ma ciągły kontakt ze zbiornikiem, do którego wlewamy paliwo. Powietrze wpływa tam przez zawory i przewody odpowietrzające. W wolną przestrzeń uwolnioną przez spalone paliwo zasysane jest powietrze, a wraz z nim przenika para wodna, która wytrąca się na zimnych ściankach zbiornika. Ilość wytrąconej wody zależy od materiału, z którego wykonany jest zbiornik oraz od powierzchni ścian stykających się z powietrzem. Trzeba zadbać, aby poziom paliwa był jak najwyższy. Nie należy pozostawiać na dłuższy czas auta z pustym zbiornikiem paliwa, gdyż sprzyja to gromadzeniu się wody.

 

Woda jest cięższa od benzyny oraz oleju napędowego i zbiera się w najniższych miejscach zbiornika, skąd jest pobierana przez pompę paliwową i tłoczona do cylindrów. Dodatek wody do paliwa powoduje zakłócenia w pracy silnika, aż do jego zatrzymania. Dlatego trzeba dbać o czystość układu paliwowego. W silnikach benzynowych należy regularnie wymieniać filtr paliwa oraz dodatkowy filtr umieszczany na przewodzie paliwowym wychodzącym ze zbiornika. W samochodach z silnikami wysokoprężnymi montowano filtry paliwa z odstojnikiem wody, który należało regularnie opróżniać.

 

W handlu sprzedawane są różne dodatki do paliw wiążące m.in. wodę. W celu usunięcia wody z paliwa warto zastosować dodatki wytwarzane przez renomowane wytwórnie, po uprzednim szczegółowym zapoznaniu się z informacjami zawartymi na opakowaniu. Gdy w zbiorniku paliwa zgromadzi się dużo wody konieczny jest jego demontaż i fachowe wyczyszczenie.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • laik-autolub (gość)
    • Ojejku! "nasi" CHrzCICIELE paliw współpracujący z okupantem nieźle podgrzewają ten wątek eksploatacji silników, warto słuchać jak pracuje motor wyjeżdżając ze stacji paliw z paliwem "95(88) albo 98(94) oktanowym".
    • DreamCar
    • Dodatki do Diesla?? Tylko kleen-flo są najlepsze. Ja stosuję dodatek do oleju napędowego całorocznie. I z dieslem nie mam do tej pory problemów. Zardzewiały zbiornik paliwa a później dziura nauczyły mnie, że woda w paliwie to nie żarty. pozdro

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!