Woda w zbiorniku paliwa

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. Robert Kwiatek: Jesienią i wiosną, a więc w czasie szybkich zmian temperatury w zbiorniku paliwa osadza się para wodna. Można ją usunąć stosując specjalne preparaty
Fot. Robert Kwiatek: Jesienią i wiosną, a więc w czasie szybkich zmian temperatury w zbiorniku paliwa osadza się para wodna. Można ją usunąć stosując specjalne preparaty
Jedną z przyczyn wywołujących kłopoty z rozruchem oraz nierównomierną pracę silnika jest woda zawarta w paliwie zasilającym silnik.

Późną jesienią i wiosną w niektórych samochodach znajdujących się w dobrym stanie technicznym występują kłopoty z rozruchem oraz nierównomierna praca silnika. Jedną z przyczyn wywołujących takie objawy jest woda zawarta w paliwie zasilającym silnik.

 

Fot. Robert Kwiatek: Jesienią i wiosną, a więc w czasie szybkich zmian temperatury w zbiorniku paliwa osadza się para wodna. Można ją usunąć stosując
Fot. Robert Kwiatek: Jesienią i wiosną, a więc w czasie szybkich zmian temperatury w zbiorniku paliwa osadza się para wodna. Można ją usunąć stosując specjalne preparaty

Woda znajdująca się w powietrzu atmosferycznym ma ciągły kontakt ze zbiornikiem, do którego wlewamy paliwo. Powietrze wpływa tam przez zawory i przewody odpowietrzające. W wolną przestrzeń uwolnioną przez spalone paliwo zasysane jest powietrze, a wraz z nim przenika para wodna, która wytrąca się na zimnych ściankach zbiornika. Ilość wytrąconej wody zależy od materiału, z którego wykonany jest zbiornik oraz od powierzchni ścian stykających się z powietrzem. Trzeba zadbać, aby poziom paliwa był jak najwyższy. Nie należy pozostawiać na dłuższy czas auta z pustym zbiornikiem paliwa, gdyż sprzyja to gromadzeniu się wody.

 

Woda jest cięższa od benzyny oraz oleju napędowego i zbiera się w najniższych miejscach zbiornika, skąd jest pobierana przez pompę paliwową i tłoczona do cylindrów. Dodatek wody do paliwa powoduje zakłócenia w pracy silnika, aż do jego zatrzymania. Dlatego trzeba dbać o czystość układu paliwowego. W silnikach benzynowych należy regularnie wymieniać filtr paliwa oraz dodatkowy filtr umieszczany na przewodzie paliwowym wychodzącym ze zbiornika. W samochodach z silnikami wysokoprężnymi montowano filtry paliwa z odstojnikiem wody, który należało regularnie opróżniać.

 

W handlu sprzedawane są różne dodatki do paliw wiążące m.in. wodę. W celu usunięcia wody z paliwa warto zastosować dodatki wytwarzane przez renomowane wytwórnie, po uprzednim szczegółowym zapoznaniu się z informacjami zawartymi na opakowaniu. Gdy w zbiorniku paliwa zgromadzi się dużo wody konieczny jest jego demontaż i fachowe wyczyszczenie.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty