Wrocław: Zamkną i rozkopią Karkonoską. Trzeba wymienić wagę, korki murowane

Weronika Skupin
Google Street View
Google Street View
Waga samochodowa pod jezdnią al. Karkonoskiej musi zostać wymieniona. Przejeżdża tamtędy nawet 40 tysięcy pojazdów na dobę. To spowodowało osunięcie skarpy, a waga nie działa prawidłowo. Dlatego jezdnię w kierunku centrum trzeba będzie zamknąć, a na projekt umocnienia skarpy i wymiany nawierzchni właśnie rozpisano przetarg. To nie pierwsze kłopoty z wagą na Karkonoskiej. Do tej pory prowadzono jej drobne naprawy i przeglądy, wtedy kierowcy również musieli liczyć się z utrudnieniami. Ostatni raz zamknięto fragment Karkonoskiej w lutym tego roku.
Google Street View
Google Street View

Jak mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, przez nadmierne obciążenie trwające latami waga pod al. Karkonoską nie działa tak jak powinna. Skarpa osiadła, a teraz trzeba ją wzmocnić. – Dopóki nie było Autostradowej Obwodnicy Wrocławia wjeżdżało tędy na dobę nawet do 40 tysięcy pojazdów – przypomina Mazur.

Na razie ZDiUM szuka wykonawcy, który zaprojektuje wzmocnienie skarpy i nową jezdnię, a także zastępczą organizację ruchu. Możliwe, że zostanie on poprowadzony w obu kierunkach jezdnią w kierunku Bielan Wrocławskich. Wykonanie inwestycji zaplanowano na przyszły rok.

Do 22 września wykonawcy mają czas na złożenie projektu. Muszą wymyślić sposób by skarpa się już nie osuwała, a także zaprojektować wzmocnienie konstrukcji nasypu i nawierzchni przed i za wagą na al. Karkonoskiej.

- W chwili obecnej waga nie działa prawidłowo, stan oraz konstrukcja nawierzchni i brak stateczności skarpy uniemożliwiają prawidłową pracę bardzo precyzyjnych układów pomiarowych wbudowanej w nawierzchnię wagi. Realizacja zadania nastąpi wraz z wymianą urządzenia pomiarowego, co będzie przedmiotem osobnego zamówienia – czytamy w instrukcji dla wykonawcy.

Zwycięską ofertę poznamy w połowie grudnia.

Jak działa waga na al. Karkonoskiej? Waży pojazdy wjeżdżające do miasta, ale na tej podstawie nie może być wystawiony ewentualny mandat dla kierowcy przeciążonego auta. - Jeśli pojazd przekracza dozwolony ciężar, pokazuje się informacja na tablicy nad jezdnią - tłumaczy Ewa Mazur. - Podstawą do ukarania kierowcy jest jednak zważenie pojazdu na wadze stacjonarnej w towarzystwie Inspekcji Transportu Drogowego - dodaje.

Waga na Karkonoskiej służy do ważenia pojazdów w ruchu. Przed skrzyżowaniem ze Zwycięską (podobnie jak na Sredzkiej, Żmigrodzkiej, Opolskiej, Jana III Sobieskiego) jest parking gdzie potem zatrzymane przez inspektorów ITD pojazdy zjeżdżają i są ważone na wadze stacjonarnej. Takie akcje mundurowych mają miejsce kilka razy w tygodniu - z zaskoczenia. Niestety, nie mogą trwać zbyt długo, bo po kilku chwilach kierowcy ciężarówek informują się wzajemnie przez CB radio i omijają miejsce kontroli.

                                                                                                 Źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty