Współpraca Hondy i GM

(ip)
Fot: Honda
Fot: Honda
General Motors i Honda ogłosiły zawarcie długoterminowej umowy głównej dotyczącej wspólnego opracowania systemu ogniw paliwowych nowej generacji oraz technologii przechowywania wodoru. Współpraca, zaplanowana do roku 2020, ma na celu dzielenie doświadczeń, korzyści skali i strategii finansowania.

Firmy GM i Honda planują współpracę z udziałowcami, aby rozwinąć infrastrukturę stacji tankowania wodoru, które odgrywają

Fot: Honda
Fot: Honda

kluczową rolę w kwestii długoterminowej rentowności pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, a także popularności takich aut wśród klientów.

GM i Honda to liderzy w zakresie opracowywania systemu ogniw paliwowych. Według wskaźnika CEPGI (Clean Energy Patent Growth Index), GM i Honda zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce pod względem liczby patentów dotyczących ogniw paliwowych zgłoszonych w latach 2002 - 2012 (łącznie ponad 1200).

"Niniejsza współpraca opiera się na doświadczeniu firm Honda i GM, jako liderów w dziedzinie prac nad wodorowymi ogniwami paliwowymi," powiedział Dan Akerson, prezes GM i CEO. "Jesteśmy przekonani, że to najlepszy sposób na rozwinięcie tej ważnej technologii, która może zmniejszyć nasze uzależnienie od ropy naftowej i doprowadzić do stworzenia zrównoważonej mobilności."
Takanobu Ito, prezydent i dyrektor zarządzający Honda Motor Co., Ltd., powiedział: "Wśród wszystkich zeroemisyjnych rozwiązań technicznych, na szczególną uwagę zasługują pojazdy elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi, które oferują zasięg i czas tankowania porównywalne z samochodami napędzanymi tradycyjnymi silnikami. Honda i GM dążą do rozpowszechnienia tej ekologicznej technologii, dlatego cieszę się, iż podejmujemy współpracę, mającą na celu połączenie naszych doświadczeń i stworzenie zaawansowanego systemu, który będzie zarówno wydajny, jak i przystępny cenowo."

W ramach realizowanego od 2007 roku programu testów drogowych Project Driveway, flota 119 pojazdów GM zasilanych wodorem przejechała łącznie blisko 3 miliony mil w rzeczywistych warunkach drogowych - to więcej, niż pojazdy jakiegokolwiek innego producenta.

Japońska firma rozpoczęła sprzedaż Hondy FCX na zasadach leasingu w 2002 roku, dostarczając klientom w Stanach Zjednoczonych i Japonii 85 takich aut, w tym wiele egzemplarzy modelu FCX Clarity nowej generacji, który w 2009 roku zdobył nagrodę World Green Car. Honda dostarczyła te samochody nabywcom z USA i zebrała istotne dane dotyczące ich eksploatacji w rzeczywistych warunkach drogowych.

W 2015 Honda planuje wprowadzić na rynek następcę modelu FCX Clarity, który początkowo pojawi się w Japonii i Stanach Zjednoczonych, a następnie w Europie. Firma GM ogłosi plany dotyczące produkcji ogniw paliwowych w późniejszym terminie.
Technologia ogniw paliwowych jest odpowiedzią na wiele problemów związanych z dzisiejszą motoryzacją, takich jak uzależnienie od ropy naftowej, emisja spalin, wydajność, zasięg i czas tankowania. Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi są zasilane wodorem pozyskiwanym z odnawialnych źródeł, jak wiatr czy biomasa. Takie pojazdy wydzielają jedynie parę wodną.
Co więcej, zasięg samochodów zasilanych ogniwami paliwowymi wynosi nawet 640 kilometrów, a ich tankowanie trwa tylko trzy minuty. To nowoczesne źródło napędu może też być wykorzystywane w małych, średnich i dużych pojazdach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty