Jeśli chodzi o funkcjonalność samych wycieraczek, niezależnie, czy są to
wycieraczki standardowe, czy też płaskie, wykorzystuje się je przez cały sezon - z reguły nie są one odrębnie dedykowane do danej części sezonu. Chcąc zapewnić odpowiednią efektywność wycieraczek, zalecamy zmianę piór dwa razy w roku.
Pióra wycieraczek, a więc gumowa jej część, która bezpośrednio styka się z powierzchnią szyby, najlepiej wymieniać właśnie na jesień ze względu na zwiększone opady. Używanie wycieraczek w stosunku do ilości przejechanych kilometrów właśnie wtedy znacznie się zwiększa. W tym okresie na 100 przejechanych kilometrów wycieraczki czyszczą szybę średnio od 60 do 80 procent czasu trwania jazdy. Dla porównania latem jest to zaledwie kilka procent.
**CZYTAJ TAKŻE
Przymarznięte wycieraczkiCo warto wiedzieć o wycieraczka samochodowych ?**
Co nie znaczy, że właśnie w czasie upałów wycieraczki się nie niszczą. Nie każdy wie, że to właśnie okres letni, gdy deszcz zaskakuje nas sporadycznie, jest najbardziej szkodliwy w tym zakresie. Dlaczego? Wycieraczki używamy rzadko, w bardzo niekorzystnych do tego warunkach. Używamy ich przede wszystkim do zeskrobywania pozostałości po owadach, operując na suchej szybie, a to w znaczącym stopniu psuje krawędź gumy. Dlatego też, aby prawidłowo przygotować się do trudnego sezonu deszczowego, zalecana jest zmiana wycieraczek na "świeże" właśnie teraz.
W okresie jesiennym wycieraczki pracują już w zdecydowanie bardziej korzystnych warunkach, czyli na mokrej szybie, ograniczającej ścieranie się gumy. Kolejna ich zmiana - na zimę - nie jest więc konieczna. Pamiętać jednak należy, aby zniwelować inne problemy charakterystyczne dla mroźnej pory roku. Chodzi przede wszystkim o osadzanie się na wycieraczkach lodu. W takim wypadku skutecznym zabiegiem "ratującym" gumę jest odchylenie wycieraczek od szyby na noc.
Większość wycieraczek jest uniwersalna i można je stosować przez cały sezon. Dotyczy to zarówno wycieraczek płaskich, jak i standardowych. Wysokiej jakości wycieraczki płaskie sprawują się lepiej niezależnie od pory roku. Dzięki bardziej stabilnemu kątowi natarcia oraz silniejszemu dociskowi, wycieraczki lepiej zbierają wodę i pracują ciszej ze względu na korzystniejszą aerodynamikę.
Przygotowując samochód do eksploatacji, warto także uwzględnić rodzaj materiału, z jakiego stworzone są pióra wycieraczek. Najtańsze opierają się wyłącznie na gumie, co nie zawsze daje satysfakcjonujące rezultaty. Zaleca się stosowanie piór z domieszką grafitu. Obecność tego składnika sprawia, że wycieraczki "nie piszczą" przy użytkowaniu. W ten sposób znacznie ogranicza się ich zużycie.
Wypowiedzi udzielił Marek Skrzypczyk, specjalista marki MaxMaster, proponującej nowoczesną linię produktów eksploatacyjnych dla motoryzacji, m.in. wycieraczki MaxMasterUltraFlex.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?