W powyższych aplikacjach wymiana paska alternatora wymaga demontażu napinacza paska multi-v, ponieważ pasek prowadzony jest pomiędzy napinaczem a blokiem silnika. Demontaż napinacza możliwy jest po demontażu podstawy alternatora i samego alternatora.
1) Używając odpowiedniego narzędzia (Ford T303676) zmniejsz napięcie paska, tak aby swobodnie odkręcić dolną śrubę mocującą ramię napinacza VKM 34032.
2) Rozłącz akumulator i wymontuj alternator (należy odkręcić 2 śruby mocujące alternator).
3) Zdemontuj podstawę alternatora wraz z napinaczem VKM 34032
4) Wymień rolkę VKM 34030
5) Na stanowisku warsztatowym wymień napinacz VKM 34032 (montowany do postawy alternatora) oraz rolkę VKM 34031.
6) PRZED montażem napinacza należy właściwie ułożyć pasek. Do napięcia paska użyj właściwego narzędzia (Ford T303676) oraz sprawdź poprawne ułożenie paska na wszystkich kołach pasowych.
7) Zamontuj uprzednio zdemontowane elementy
Właściwa długość paska jest podstawą poprawnie wykonanej naprawy całego układu osprzętu. Niewłaściwa długość paska (zbyt długi lub zbyt krótki) może spowodować uszkodzenia każdego z elementów układu osprzętu silnika.
Naprawę wykonuj w oparciu o kompletny zestaw osprzętu VKMA.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?