Wymiana paska alternatora

Redakcja
Dotyczy: Ford Mondeo III,Transit. Zalecenia montażowe

W powyższych aplikacjach wymiana paska alternatora wymaga demontażu napinacza paska multi-v, ponieważ pasek prowadzony jest pomiędzy napinaczem a blokiem silnika. Demontaż napinacza możliwy jest po demontażu podstawy alternatora i samego alternatora.

Fot. SKF
Fot. SKF

1) Używając odpowiedniego narzędzia (Ford T303676) zmniejsz napięcie paska, tak aby swobodnie odkręcić dolną śrubę mocującą ramię napinacza VKM 34032.

2) Rozłącz akumulator i wymontuj alternator (należy odkręcić 2 śruby mocujące alternator).

3) Zdemontuj podstawę alternatora wraz z napinaczem VKM 34032

4) Wymień rolkę VKM 34030

5) Na stanowisku warsztatowym wymień napinacz VKM 34032 (montowany do postawy alternatora) oraz rolkę VKM 34031.

6) PRZED montażem napinacza należy właściwie ułożyć pasek. Do napięcia paska użyj właściwego narzędzia (Ford T303676) oraz sprawdź poprawne ułożenie paska na wszystkich kołach pasowych.

7) Zamontuj uprzednio zdemontowane elementy

Właściwa długość paska jest podstawą poprawnie wykonanej naprawy całego układu osprzętu. Niewłaściwa długość paska (zbyt długi lub zbyt krótki) może spowodować uszkodzenia każdego z elementów układu osprzętu silnika.

Naprawę wykonuj w oparciu o kompletny zestaw osprzętu VKMA.

Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF
Fot. SKF

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty