Wymiana żarówki czy koła? Niekoniecznie zrobimy to sami

(mm) / Newsrm.tv
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Wymiana koła, żarówki czy nawet zamontowanie odpowiednich wycieraczek – te z pozoru proste czynności mogą przysporzyć sporo problemów. Powód? Najnowsze auta są coraz bardziej naszpikowane technologią i nawet pozornie drobne naprawy mogą skończyć się poważniejszymi problemami.
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe

- W dzisiejszych czasach wymiana żarówki lub klocków hamulcowych, zwłaszcza w nowych autach, wyposażonych np. w elektryczny hamulec postojowy, nie jest już tak prostą czynnością jak kiedyś - mówi newsrm.tv Tomasz Drzewiecki - dyrektor ds. rozwoju sprzedaży detalicznej Premio Opony-Autoserwis w Polsce, Czechach, na Słowacji, Ukrainie oraz na Węgrzech. – Zdarzają się auta, w których przy wymianie żarówki konieczny jest demontaż części samochodu - dodaje.

Samodzielne naprawianie samochodu przestało być już tak powszechne. Dzisiaj Polacy coraz częściej traktują go jako narzędzie, służące głównie do poruszanie się na trasie dom-praca-dom. To powoduje, że nasze „cztery kółka” powinny być przede wszystkim sprawne. Chcemy jak najmniej czasu inwestować w zajmowanie się autem, tym bardziej, że obecnie typowym klientem serwisów nie są już tylko panowie. - Widzimy, że przez ostatnich 10 lat znacząco zmienił się profil osób korzystających z usług naszych serwisów. Coraz częściej odwiedzają je również kobiety. Co istotne, oczekiwania wobec naszej pracy się nie zmieniły. Klienci życzą sobie, że samochody zostaną obsłużone w profesjonalny sposób i większość z nich zwraca uwagę także na zaufanie. Jadąc do serwisu, chcą uzyskać szybką i sprawnie wykonaną usługę – dodaje Tomasz Drzewiecki.

Ostatnie 10 lat to ogromny postęp motoryzacji. Na rynku pojawiły się niezwykle zaawansowane technicznie pojazdy. To wymusiło także zmiany w samych serwisach samochodowych. - Zmieniła się technologia, a wraz z nią samochody. Pojawiają się czujniki w oponach, a silniki są ciągle ulepszane. Rozszerzeniu uległa również oferta producentów aut. Dostępne są przecież samochody hybrydowe czy elektryczne. Do tego wszystkiego trzeba dostosować jakość świadczonych usług i  posiadać odpowiednią wiedzę, jak je świadczyć - mówi Piotr Nowakowski, dyrektor pionu rozwoju sieci detalicznej Goodyear Europa Centralna i dodaje. - Zmienia się sposób funkcjonowania serwisów motoryzacyjnych, ponieważ powszechnie posługujemy się w nich komputerem. Aby zdiagnozować usterkę, używamy odpowiedniego oprogramowania. Jednocześnie, niezmiennie żeby wymienić część, potrzeba odpowiednio przeszkolonego i profesjonalnego zespołu.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty