XC90 hitem sprzedaży w USA, sprzedaż globalna Volvo rośnie

ip
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Wzrost globalnej sprzedaży samochodów Volvo trwa. W październiku dostarczono do klientów 45 801 szwedzkich aut, czyli o 12,6% więcej niż rok wcześniej. Jest to zasługa świetnej sprzedaży flagowego modelu XC90 za Oceanem. Także europejscy dealerzy marki zaraportowali poprawę wyników sprzedaży.
Fot. Volvo
Fot. Volvo

W październiku w USA sprzedano 7 422 samochody marki Volvo co sprawiło, że w tym miesiącu Stany Zjednoczone były największym rynkiem zbytu dla szwedzkiego producenta. Doskonały wynik jest pochodną ogromnego zainteresowania klientów nowym flagowym modelem marki XC90, który był w tym okresie najczęściej sprzedawanym modelem Volvo na rynku amerykańskim.

Również sprzedaż w Europie wzrosła osiągając łącznie poziom 24 468 sztuk, co daje 5,2 % poprawę wyniku. Na wyróżnienie zasługuje rynek szwedzki, który zyskał o 9%. Dzięki temu udział marki w rynku to już niemal 22%. Dobre wyniki płyną także z Niemiec, gdzie rosnąca sprzedaż modelu XC90 sprawiła, że był to drugi w kolejności region pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy tego modelu.

Pozytywne wieści płyną także z Chin. W Państwie Środka nie słabnie zainteresowanie modelami XC60 oraz S60L, które przełożyło się na 2% wzrost sprzedaży w porównaniu do października 2014.

Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi Volvo XC60 z wynikiem 12 645 sprzedanych egzemplarzy (2014: 11 895), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 8 407 (2014: 9 981). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – sprzedano 6 430 sztuk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty