Zachodnia Obwodnica Poznania, czyli mniej korków w mieście

Marcin Idczak
Fot. Waldemar Wylegalski
Fot. Waldemar Wylegalski
O wiele łatwiej przejechać głównymi arteriami Poznania po otwarciu całej Zachodniej Obwodnicy Poznania. Tiry wyniosły się z miasta.
Fot. Waldemar Wylegalski
Fot. Waldemar Wylegalski

Po otwarciu Zachodniej Obwodnicy Poznania znacznie zmniejszył się ruch na wielu miejskich ulicach. Co prawda, nowa trasa została oddana kierowcom do użytku przed świętami, to jednak nadal po 6 stycznia (był to ostatni wolny dzień od pracy) na takich ulicach jak Dąbrowskiego, Przybyszewskiego, Arciszewskiego czy Obornicka widać znacznie mniej samochodów niż wcześniej.

- Zdecydowanie ubyło tirów, jedzie się znacznie szybciej, łatwiej przejechać przez skrzyżowania - mówi Krzysztof Kaczyński, taksówkarz.

Jego spostrzeżenia potwierdzają kierowcy, którzy muszą jeździć ulicą Obornicką. - Jazda jest diametralnie inna niż jeszcze przed miesiącem. Trudno mi się teraz przystosować do sytuacji na drodze, do tego, że jadę, a nie stoję w korkach  - stwierdza jeden z kierowców.

To, co zauważyli kierowcy, potwierdzają dane zebrane z urządzeń GPS zamontowanych w samochodach jeżdżących po Poznaniu.

- Największy przyrost prędkości zanotowano na ulicy Obornickiej - tutaj kierowcy jeżdżą aż 8 km/h szybciej! - mówi Kinga Przybysz z serwisu Korkowo.pl. - Sytuacja ta spowodowana jest przeniesieniem części ruchu, szczególnie transportowego, na obwodnicę - dodaje.

Wyjaśnia, że bardzo możliwe, że liczba tirów przejeżdżających ul. Obornicką może spaść nawet 30 procent.

Natomiast na takich ulicach jak Arciszewskiego, Przybyszewskiego czy też Dąbrowskiego średnia prędkość samochodów wzrosła o 3 do 4 km/h. Warto również pamiętać, że kierowcy wybierają swoje trasy, kierując się również nawykami, a nie mieli oni na razie czasu na przyzwyczajenie się do nowej obwodnicy.

- Z czasem liczba samochodów na obwodnicy wzrośnie, a na poznańskich drogach spadnie - tłumaczy Kinga Przybysz z portalu Korkowo.pl.

Innego zdania jest Michał Beim, specjalista od komunikacji z Instytutu Sobieskiego. On stwierdza, że za jakiś czas znów mogą pojawić się większe korki na wspomnianych ulicach. To dlatego, że ci kierowcy, którzy do tej pory, z uwagi na zatory, woleli jechać tramwajami znów mogą wybrać jako środek lokomocji swoje auto.

- Dlatego należy stworzyć takie warunki, by nadal wybierali tramwaj lub autobus - dodaje Michał Beim.

Na samej Zachodniej Obwodnicy Poznania największy ruch panuje pomiędzy Swadzimiem a autostradą A2. Mniejszy jest natomiast na nowym odcinku pomiędzy Złotkowem a Swadzimiem. Choć trasa jest gotowa od 20 grudnia, to w tej ostatniej miejscowości wciąż trwają prace.

- Kończymy budowę znajdującego się tam węzła. Zgodnie z harmonogramem prace mogą potrwać do kwietnia - mówi Alina Cieślak z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

                                                                                                    Źródło: Głos Wielkopolski

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty