Zaparowane reflektory

Redakcja
Często po jeździe w deszczu lub po zimnej nowy kierowcy zauważają zaroszone szyby reflektorów ze szkłami przeźroczystymi. To normalne zjawisko fizyczne.

 

Podgrzane przez pracującą żarówkę powietrze wypychane jest przez odpowietrzenie obudowy reflektora. Po wyłączeniu reflektor powoli się ochładza i wilgotne powietrze wchodzi do jego

Zaparowane reflektory

wnętrza przez odpowietrzenie. Wilgoć ta paruje w ciepłym reflektorze i osadza się jako kondensat na chłodnej przedniej szybie. Proces ten określa się jako zaroszenie.

Po krótkiej jeździe przy "suchej" pogodzie lub po krótkotrwałym włączeniu reflektorów następuje proces parowania i osuszenie wnętrza reflektora.

 

Z technicznego punktu widzenia ten problem nie budzi zastrzeżeń (reflektor jest zabezpieczony przed wpływem zaroszenia). Taki sam efekt występuje w reflektorach ze szkłem profilowanym lecz ze względu na profilowanie szkła nie jest tak widoczny jak w reflektorach ze szkłami przezroczystymi. Jeżeli zgłaszane jest roszenie reflektorów należy sprawdzić reflektor pod względem nieszczelności lub uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli nie stwierdza się żadnych usterek - reflektor może być dalej eksploatowany.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty