mapa strony
Motofakty.pl > Motofakty > Wiadomości z rynku > Archiwum
Poprzedni artykuł: Dziura wielkości samochodu Lista artykułów: Archiwum Następny artykuł: Naprawy aut mogą być tańsze

Zbuntował się i nie zapłacił za przejazd A4

14.08.2007 Liczba odwiedzin: 15628

Zdegustowany stanem autostrady A4 kierowca odmówił zapłacenia pełnej kwoty za przejazd jej płatnym odcinkiem. Zatrzymany przez ochroniarzy wezwał policję i złożył doniesienie o bezprawnym ograniczeniu wolności.

 

Zbigniew Lipke, prawnik z Łodzi wybrał się do Krakowa autostradą A4. Na bramkach w Balicach Fot. Andrzej Grygiel zapłacił 6,50 zł, połowę opłaty za przejazd. W punkcie poboru opłat w Mysłowicach odmówił płacenia. - Zostałem oszukany przez zarządcę autostrady. Obiecywał mi przejazd autostradą - wyjaśnia Zbigniew Lipke. - A ja jechałem w większości drogą jednopasmową.

 

Według łodzianina, zarządca autostrady pobierając od niego opłatę zobowiązał się do zagwarantowania mu przejazdu 60 km płatnym odcinkiem z prędkością 130 km na godz., czyli maksymalną dozwoloną na autostradach. Ze względu na liczne remonty, musiał jechać wolniej.

 

- To nieprawda - odpowiada Andrzej Czarnohorski z zarządzającej autostradą firmy Stalexport Autostrada Małopolska S.A. - Kierowca zawarł wyłącznie umowę na przejazd autostradą. Nie gwarantujemy nikomu przejazdu z prędkością 130 km na godz. Łódzki prawnik spędził przy autostradowych bramkach prawie półtorej godziny, zatrzymany przez ochroniarzy. W końcu wezwał policję. Złożył też doniesienie na pracowników punktu poboru opłat. Zarzuca im, że bezprawnie pozbawili go wolności. Wygląda na to, że jeśli sprawa trafi przed oblicze Temidy, to może mieć ona niezły zgryz z jej rozstrzygnięciem.


Komentarze

Autor: agbaro
14.08.2007 09:42
I miał rację. Durne tłumaczenie, że nikt nie dał gwarancji przejazdu z prędkością 130 km/h. Mógł
sobie jechać ile chciał z tym, że skoro zapłacił za autostradę to na tym odcinku nie powinno być
żadnego znaku który ograniczałby prędkość poniżej 130 km/h oraz co najmniej dwa pasy w jedną stronę.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: speed
15.08.2007 09:07
A może chodzi o coś zupełnie innego. Często tam gdzie jest rozjazd i droga darmowa się kończy i
możemy wybrać darmową lub płatną powinna być informacja. odcinek płatny 60km, z powodu remontu na
odcinku 30km ograniczenie prędkości do 50km/h. A nie często jest tak że wjeżdzamy na zjazd na
autostradę nie ma tekiej informacji i nie można się już wycofać i co wtedy? Ja kiedyś też tak
wiechałem na jedną z naszych autostrad niedość że był remont, zrobił się korek i pewnie szybciej by
było jechać drogą darmową. Byłem bardzo rozczarowany, ale niestety nie miałem czasu się kłucić z
ochroną...
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: ejnoej
14.08.2007 10:18
i tu pojawia się pytanie: za co my właściwie płacimy? ehh... pomijając już fakt, że na drogi
dorzucamy się przy każdym tankowaniu samochodu, wszystkie powinny być zatem BEZPŁATNE...
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: Paweł
14.08.2007 11:28
co prawda definicji autostrady nie znam, ale wg mnie podstawowa cecha to min. 2 pasy w jednym
kierunku. za 3 dni bede mial okazje przekonac sie na wlasnej skorze jak sie jedzie ta "autostrada" -
o ile nie zdecyduje sie na skorzystanie z drogi alternatywnej, co rozwazam
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: tomek1
14.08.2007 11:31
Wg mnie skoro już zarządca autostrady wpaja za co klient płaci a za co nie niech przedstawi
regulamin (o ile taki istnieje), który jasno o tym mów i co najważniejsze, że klient podpisał go
akceptując jego warunki.

Jak jest taki cwani niech udowodni swoją wypowiedź.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: tatar
14.08.2007 12:03
Ad tomek. Twoje zastrzeżenie odnośnie do konieczności podpisania przez klienta regulaminu nie jest
trafne. Kupując bilet na pociąg (tramwaj autobus) czy zatrzymując taksówkę, też nie podpisujesz
żadnego regulaminu, ani umowy. Ona (umowa) nawiązuje się w sposób dorozumiany. Nie ulega natomiast
wątpliwości, że zarządca autostrady nie spełnił oczywistych oczekiwań klienta. Przejazd tamtym
odcinkiem nie rózni się bowiem niczym od przejazdu jakąkolwiek bezpłatną drogą. Zapowiada się bardzo
ciekawy proces.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: tylik1
14.08.2007 14:27
Dobrze Panie Zbysiu, dobrze! Skoro jest Pan prawnikiem, to zapewne się pan zna i bedzie Pan wiedział
jak dobrać się do d**y tym skó****lom, którzy chcą tylko na maxa zarabiać na kierowcach!!! W pełni
popieram taki protest. Byłoby dobrze, żeby inni prawnicy zrobili taki sam manewr i wystapili do sądu
wszyscy wspólnie. Jaką by wtedy mieli siłe głosu!!!

A sprawa ma duże szanse zakończyć się popmyślnie. W 2004 roku redaktor gazety Auto Świat zaczął
walke o zwrot niesłusznej 65% akcyzy i od hiego to sie wszystko zaczęło. Na efekty trzeba było
czekać, ale w końcu są...
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: Conrado
14.08.2007 15:27
Oby więcej takich odważnych prawników. Pozdrowienia dla Pana Zbigniewa !
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: driwer
14.08.2007 15:43
Zbysiu jestesmy z Toba!!!!!!Pora skonczyc z cfaniactwem, mam nadzieje ze dopniesz swego!!! trzymam
za to kciuki
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: bartekb
14.08.2007 17:07
Oczywiście, że ten człowiek miał rację. Zapłacił za przejazd autostradą - to niech to będzie
autostrada a nie jakaś "szosa". Za przetrzymywanie przez ochronę też powinien żądać odszkodowania.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: Roger
14.08.2007 17:50
ten chłop poprostu wiedział co jest trąfem w tatrach...
złożył reklamację i pewnie odzyska swoje... 6,50 zeta
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: tomek1
14.08.2007 22:13
Do tatar: Wiem, ale regulamin taki jest/powinien być dostępny na stacji - są jakieś ustalenia.
Przy autostradzie trudniej to niech dają ulotki przy punktach pobierania co może np. wystąpić na
autostradzie.
Tak to mogą Cię zablokować i nic kompletnie nie mógłbyś pisnąć a takiej sytuacji nie może być.
Takie argumenty na tego typu sprawach też będą poruszanie, na słowo nikt nic nie może zdziałać.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: Antyf
14.08.2007 22:27
Wreszcie ktoś odważył się upomnieć o to za co płaci. Paradoks polega na tym, że pobiera się
pieniądze za coś z czego nie można korzystać, a prawo w naszym państwie to akceptuje. W glorii
naszego prawa uchwalonego przez najjaśniejszy sejm istnieją zarządy autostrad, które od kilku lat
żyją luksusowo na nasz koszt. To po co mają się zajmować budową autostrad. Żeby mieć kłopoty?
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: raku
15.08.2007 00:31
nie wiem na czym to polega ale w polsce mamy doczynienia z ewidentnymi wariactwami np wspomniana
wyzej akcyza na samochody która kiedyś obowiązuwała ale była ewidentnie niesłusznie naliczana przez
państwo nikt się nie burzył tylko zaniżano na siłe faktóry za auta i tak omijano przepis podobnie
jest z tą cholerna autostradą własnia wróciłem z trasy kupiłem winiety na czechy słowację i austrie
zapłaciłem 100pln za tydzień! a w polasce musze płacić 26 pln za wyjazd tam i spowrotem pomimo że
wiem że ta opłata jest niesłusznie pobierana ponieważ ja już płace za autostrady i drogi w
benzynie-czemu?
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: raku
15.08.2007 00:32
nie wiem na czym to polega ale w polsce mamy doczynienia z ewidentnymi wariactwami np wspomniana
wyzej akcyza na samochody która kiedyś obowiązuwała ale była ewidentnie niesłusznie naliczana przez
państwo nikt się nie burzył tylko zaniżano na siłe faktóry za auta i tak omijano przepis podobnie
jest z tą cholerna autostradą własnia wróciłem z trasy kupiłem winiety na czechy słowację i austrie
zapłaciłem 100pln za tydzień! a w polasce musze płacić 26 pln za wyjazd tam i spowrotem pomimo że
wiem że ta opłata jest niesłusznie pobierana ponieważ ja już płace za autostrady i drogi w
benzynie-czemu?
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: ewel
15.08.2007 08:17
powiem cos na pocieszenie choc szlag mnie trafił. jadac do bułgarii przez serbię zapłaciłam 2 razy
po 5euro za autostrady których NIE BYłO a potem 15 euro!!!! za jakis tam odcinek juz do granicy
bułg. po czym za dezynfekcję auta obowiązkowa zapł 2 euro i zaraz na wjezdzie do bułg nast 5 euro a
droga to była taka sobie. Wymysliłam powrót przez rumunię to róznie było ale bez płacenia a na
ukrainie nawierzchnia bardzo zła, dobrze ze jechalam terenowym. a katowicka jak jade zawsze sie
wk...iam!!!!!!!!!!!!!! ot,co.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: Krychaj
15.08.2007 08:41
Bardzo dobrze zrobil. Facet zna sie na rzeczy i moze dobierze sie im do dupy. Drog jako taka ale
plac. Jak ma byc platna to niech spelnia wszystkie standardy autostrady platnej.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: jordan1
15.08.2007 09:10
złodziejstwo , bo inaczej tego nie mozna nazwać ! Jest to haracz dla naiwnych ,ze pojadą dobrą
,szybką drogą ! Też miałem tę przyjemność wlec się tą psełdoautostradą , oczywiście płacąć im
haracz. Napewno już nigdy nie skorzystam z tej wątpliwej przyjemności wlwczenia się z pasa na pas !
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: speed
15.08.2007 09:17
A ja mam świetny pomysł na biznes... jak ktoś ma swój kawałek ziemi to można wybudować własną
autostradę. Wystarczy ok 500metrów aswaltu potem bramka płatna. Oczywiście zakaz zawracania, a za
bramką polna 2 pasmowa, a jak się komuś nie podoba to mamy ochronę która wszystko wyjaśni.
pozdrawiam wszystkich z krainy absurdu....
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: Mściciel
15.08.2007 09:36
Kierowcy powinni olać tą autostrade i jeżdzić zwykłymi drogami to może wtedy te pazerniaki by
zrozumiały że za przejazd można płacić ale nie takie absurdalne pieniądze !!Śmiech na sali opłaty
złodziejskie
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: kronio
15.08.2007 11:02
Facet ma rację. Ale dlaczego wybrał się DO KRAKOWA zaczynając od Balic a kończąc na Mysłowicach?
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: zucker
15.08.2007 11:52
PODSUMOWUJĄC SYTUACJĘ : DYREKCJA CYRKU W BUDOWIE
Arogancja cwaniaczków powiązanych finansowo z władzą sięgnęła zenitu . Gdyby Pan Lipke otrzymał
PRZED wjazdem informację że 50% trasy płatnej przejedzie w standardzie drogi lokalnej w remoncie
wszystko byłoby ok. -jego wybór. Ale on o stanie "drogi" przekonał się dopiero po wjechaniu na
"autostradę" można ją opuścić dopiero na najbliższym zjeździe i nie da się tego zrobić bez
uiszczenia opłaty (w tym wypadku raczej characzu)
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 1
Autor: iruś
15.08.2007 12:14
nie ma co dyskutować miał rację jak kupujesz w sklepie 1kg to dostajesz 1kg cukru a jak płacisz za
przejazd autostradą to ma być autostrada...jak Pan Dyrektor nie wie co to jest autostrada to do
łopaty a nie w telewizji publicznej występować...to jest tak jak z opłatami za parkowanie bądź co
bądz parkujemy na drodze za którą wcześniej zapłaciliśmy podatek drogowy(pomijam parkingi wydzielone
itp.)a auto jak sama nazwa wskasuje od czsu do czasu musi zaparkować a nie tylko ma ciągle
jeżdzić...autostrady nie było a opłata tak....
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: criss74
15.08.2007 12:23
proponuje zbuntujmy siew wszyscy i nie placmy i zobaczymy co wtedy zrobia?Wedlug mnie to jest
bezprawie i zlodziejstwo
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: tobix
15.08.2007 22:48
Poniżej def. autostrady. Zaraz na początku mamy "droga dwujezdniowa"-więc pan Lipke atustradą nie
jechał (co najmniej nie cały odcinek). Więc pełna opłata za przejazd autostradą jest po prostu
wyłudzeniem - na co niestety wszyscy się zgadzamy (a w szczególnie "Prawy i Sprawiedliwy" rząd).
Autostrada - droga dwujezdniowa, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi (D-9 i D-10), na której
nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczona tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na
równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie
ciągnięcia przyczep
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: kronio
17.08.2007 13:02
Skoro tak, to wystarczy usunąć "droga dwujezdniowa" z definicji i sprawa będzie załatwiona. Takie
rozwiązanie polecam naszemu rządowi :-)
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: Tonyssimus
15.08.2007 23:10
Myślę, że znak AUTOSTRADA musi potwierdzać definiję tegoż w 100%, a jeżeli jest inaczej to ta droga

NIE JEST AUTOSTRADĄ I NIE POWINNO SIĘ ZA TĄ USŁUGĘ PŁACIĆ, a wyłudzanie pieniędzy jest oszustwem i
złodziejstwem !!! Powinien być zbiorowy proces.........
kierowca
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: gregorio80
15.08.2007 23:11
I tak zrobic powinien kazdy bo to jest pier... paranoja zeby od tylu lat remontowac i latac i
jeszcze raz remontowac i tu i uwdzie znow latac tak krotki i tak drogi odcinek "AUTOSTRADY" do
Krakowa a z drugie strony to wladze Krakowa tez powinny cos z tym zrobic przecierz to zniecheca
zagranicznych turystow do powrotu do krakowa ja mieszkam w Hiszpani odlatuje z Krakowa i laduje tam
2 razy do roku i szlak mnie trafia jak czekam na kogos z rodziny kto mam mnie odebrac a on stoi w
...m korku na PLATNEJ "AUTOSTRADZIE" a turysci; sam przywioslem tu kilku kolegow z hiszpanii
zamieszkali w krako
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: GieZ
16.08.2007 10:45
Zwracam tylko uwagę PT Czytelnikom i Komentatorom (a może w ramach integracji napiszę: "komętatorąm"
czy jakoś tak...), że np. we Włoszech (i nie tylko) nie ma w zasadzie w 100% przejezdnej autostrady
(też płatnej), bo zawsze jakiś odcinek jest w remoncie. Inna sprawa, że remontowanie w kółko tych 60
km to typowo polski absurd, ale takim samym absurdem jest arogancja prawników. Ostatecznie to oni
piszą te typowo polskie absurdalne przepisy, a TEN język wyjątkowo giętki jest...
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: tomek1
16.08.2007 12:51
Do GieZ: Wypowiadasz się jak nasi politycy. Nie mówię, że nie masz racji ale zawsze jak ktoś narzeka
na stan życia w naszym kraju to zawsze muszą porównać nas do gorszych sytuacji a tego nie lubię!
Po co porównujesz do Włoszech a nie np. do Niemców?
Trzeb trochę rozszerzać myśl.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: leszek0305
16.08.2007 15:11
Zgadzam się ztym co pan zrobił bo to co oni wyprawiajom to już jest szczyt wszystkiego żeby tluc się
po remontowanej autostradzie i jeszcze płaćic pełnom stawkę to się w glowie nie mieści ale w koncu w
jakim kraju żyjemy.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: wala12
16.08.2007 22:18
Precz z takimi autostradami! To parodia. Ktoś za to bierze kase i z nas się śmieje. Do rozpuku. Był
tylko chwilę od nas mądrzejszy. Wpadł na ten pomysł. Ale jeśli już, to powinien wywiązywać się z
obowiązków, i myślę, że to się ukróci. Jeżdżę codziennie A4 i to KOSZMAR ! Nie ma dnia, żeby nie
było tam robót drogowych. Powinna być ulga w opłacie. Smiech na sali!!
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0
Autor: Jarecki
19.08.2007 22:28
Chory system od początku do końca -budowę autostad prawie w całości pokrywa UE a więc dlaczego mamy
wogóle płacić za korzystaniw z autostrad-powinny być bezpłatne.Jakim prawem (chyba bezprawiem) kilku
cwaniaczków pobiera opłaty obławiając się przy tym bezzasadnie.Jakim prawem autostrada Poznań-Konin
jest płatna skoro jeździłem nią ciężarówką pod koniec lat 80-tych co oznacza,że jej nie wybudowano
teraz (a postawienie śmiesznych siatek wzdłuż autostrady i udawanie,że w ten sposób ją zbudowano
jest żałosne-w Niemczech jwst bardzo dużo autostrad bez tych śmiesznych siatek) tylko dużo
wcześniej.
  • Dodaj komentarz
  • Zaloguj się by pochwalić 0

Bezpłatny Newsletter

Ankieta:

Czym się kierujesz kupując nowy samochód?

Motofakty © 2000-2010 Polskapresse Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Realizacja serwisu: Gratka Technologie Sp. z o.o..