Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zimowe osłony

Redakcja
Z zimowymi osłonami wlotu powietrza jeździć można na pewno można już w listopadzie. Niektórzy kierowcy stosują zasadę wymiany całego wyposażenia letniego na zimowe za jednym razem. Wymieniają więc opony, płyny i osłony.

Z zimowymi osłonami wlotu powietrza jeździć można na pewno można już w listopadzie. Niektórzy kierowcy stosują zasadę wymiany całego wyposażenia letniego na zimowe za jednym razem. Wymieniają więc opony, płyny i osłony.

 

Można i tak. Producent osłon, firma "HEKO" radzi, aby montować je jeżeli temperatura spada w dzień poniżej plus 10 stopni. W listopadzie pod naszą szerokością geograficzną taki poziom temperatur jest normą.

Zimowe osłony

Osłony wlotów powietrza w nadchodzącym sezonie zimowym mają podobno być bardziej przydatne niż w latach ubiegłych, a to za sprawą ostrej zimy, którą straszą nas znawcy pogody. Ale dla decyzji czy i kiedy montować nie powinno mieć to większego znaczenia, albowiem osłony mają wiele funkcji. Nie tylko stanowią pierwszą barierę dla lodowatego powietrza nadmiernie chłodzącego silnik, ale zabezpieczają wiele elementów pojazdu przed zabrudzeniem i uszkodzeniami podczas jesienno-zimowych słot.

Przydatność osłony zimowej polega przede wszystkim na tym, że chroni ona silnik przed mrozem, skraca czas osiągnięcia właściwej temperatury, a więc pośrednio przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa, a także przedłuża żywotność silnika. Osłona chroni także chłodnicę przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz znajdujące się pod maską przewody elektryczne i urządzenia elektroniczne. Chłodnice są najbardziej narażone na uszkodzenia, a ich naprawa lub wymiana kosztuje kilkaset złotych.

Nie należy uogólniać, ale wiele popularnych samochodów mają chłodnice niedostatecznie zabezpieczone przed uderzeniami drobnych kamieni. Na przykład Daewoo Lanos i Tico, Fiaty Seicento i Cinguecento, a także Polonezy mają fabryczne otwory poniżej atrapy chłodnicy, którymi pod maskę silnika dostają się różne przedmioty mogące być przyczyną awarii. W tych, ale także w wielu innych markach samochodów stosowanie zimowej osłony wlotu powietrza jest uzasadnione i wskazane.

Zakładanie i zdejmowanie po kilku miesiącach osłon nie sprawi nikomu najmniejszego kłopotu, albowiem są one zakładane metodą "na wcisk", ale bez ryzyka uszkodzenia fabrycznego grilla i samej osłony.

Osłony są wykonywane z pleksi o specjalnie dobranej kompozycji, co gwarantuje właściwą sprężystość materiału. Pleksi jest surowcem wielokrotnego przetworzenia, a więc przyjaznym dla środowiska. Wszystkie osłony mają kolor grafitowy.


Zimowe osłony


Cały rok z owiewkami

Jesienią i zimą doświadczeni kierowcy chwalą sobie owiewki. Trochę tylko opuszczona szyba z owiewką zamontowaną w drzwiach zapewnia wymianę powietrza bez ryzyka przechłodzenia kabiny, zapobiega zaparowaniu szyb, a tym samym zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy. W sklepach z artykułami motoryzacyjnymi mamy szeroki wybór owiewek HEKO. Są to wyroby estetyczne, wykonane z dobrych surowców, trwałe, idealnie dopasowane do profili drzwiowych.
Równie ważne jest utrzymanie dobrej widoczności. Dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu owiewka nie zwiększa szumu powietrza i nie zasłania kierowcy obrazu w prawym lusterku wstecznym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty