Nowe Volvo XC90 można zamawiać już od września, jednak pierwsze egzemplarze trafią do polskich klientów w okolicach kwietnia przyszłego roku. Początkowo będą to wyłącznie wersje czteronapędowe: Diesel D5 o mocy 220 KM i doładowany silnik benzynowy T6 o mocy 320 KM. Na polskim rynku dostępna będzie także wersja hybrydowa T8 o łącznej mocy zespołu napędowego 400 KM (320 KM+80 KM). Choć w pierwotnych planach hybryda typu plug-in miała zadebiutować nieco później, pojawi się ona już na przełomie maja i czerwca.
Od kwietnia do września będą dostępne dwie wersje wyposażeniowe: Momentum i R-Design. Jesienią wybór poszerzy się o usportowioną wersję R-Design oraz podstawową – Kinetic. Jesienią do gamy nowych XC90 dołączą również pozostałe wersje: T5 AWD 254 KM i D4 FWD 190 KM. Wszystkie samochody będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Ceny nowego Volvo XC90 w Polsce mają zaczynać się od 229 900 zł za D4 FWD z wyposażeniem Kinetic. D4 to odmiana z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 190 KM i automatyczną przekładnią 8-biegową. Za hybrydowe XC90 T8 AWD z 7-miejscowym nadwoziem i pakietem R-Design trzeba będzie zapłacić 361 300 zł. Ma ono rozwijać 320 KM z 2-litrowej jednostki spalinowej i dodatkowe 80 KM z napędu elektrycznego. Dla porównania BMW X5 w podstawowej wersj z silnikiem Diesla 2.0 l i mocy 218 KM kosztuje 246 500 zł, a Mercedes M z motorem 2.2 l 204 KM to wydatek 278 200 zł.
Szczegółowy polski cennik nowego Volvo XC90 dostępny jest na oficjalnej stronie internetowej producenta.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?