Zobacz pułapki egzaminacyjne w Zielonej Górze i Gorzowie Wlkp.

Czesław Wachnik
Zobacz pułapki egzaminacyjne w Zielonej Górze i Gorzowie Wlkp.
Zobacz pułapki egzaminacyjne w Zielonej Górze i Gorzowie Wlkp.
Egzamin praktyczny na prawo jazdy kat. B zdaje średnio co trzeci kursant. Sprawdź, na jakich skrzyżowaniach najłatwiej o błąd w Gorzowie Wlkp. i Zielonej Górze.
Zobacz pułapki egzaminacyjne w Zielonej Górze i Gorzowie Wlkp.
Zobacz pułapki egzaminacyjne w Zielonej Górze i Gorzowie Wlkp.

GORZÓW WIELKOPOLSKI


Przyszli kierowcy w czasie egzaminów praktycznych popełniają najwięcej błędów popełniają jadąc ulicami jednokierunkowymi.

Skrzyżowanie ulic Drzymały o Łokietka

 

Przy skręcie w ul. Łokietka pamiętajmy, że ul. Drzymały, którą jedziemy, jest jednokierunkowa. Aby skręcić w lewo, podjeżdżamy do jej lewej krawędzi. Jeśli tego nie zrobimy, egzaminator poprosi nas, abyśmy kontynuowali jazdę prosto. Po kilkuset metrach znowu poprosi o skręcenie w lewo, tym razem w ul. 30 stycznia. Jeśli i tym razem nie podjedziemy do lewej krawędzi jezdni, oblewamy egzamin.

Skrzyżowanie ulic Sikorskiego i Teatralnej

 

 Wyjeżdżając z ul. Teatralnej możemy jechać tylko w lewo. Ale uwaga. Wjeżdżając w ul. Sikorskiego, musimy upewnić się, czy przecinamy jej oś w miejscu, gdzie jest linia przerywana. Na linię ciągłą nie możemy najechać.

Skrzyżowanie Sikorskiego i Chrobrego, przy Katedrze

 

Jadąc ul. Sikorskiego od strony Urzędu Miasta zostaniemy poproszeni o skręt w lewo, a następnie w pierwszą ulicę w prawo. Ważne, by opuszczając duże skrzyżowanie przy katedrze ustawić się na prawym pasie, z którego później łatwiej nam będzie skręcić w prawo w ul. Wodną.


Ulica Wodna

 

Na jej końcu mamy znak „Stop”. Wielu kursantów o tym zapomina. Skręcając w prawo skupiają się tylko na tym, czy nie nadjeżdża jakieś auto, nie zatrzymują się we właściwym miejscu i oblewają egzamin.

Ulica Spichrzowa

 

Pierwsze, o czym powinniśmy pamiętać to fakt, że jezdnia jest tu jednokierunkowa. Egzaminator może poprosić nas o skręt w lewo i przejazd przez jedną z nisz pod estakadą kolejową. Jeśli nie podjedziemy do lewej krawędzi jezdni, możemy w tym miejscu oblać.


Ulica Mazowiecka

 

Kolejne miejsce, w którym na krótkim odcinku w kilku miejscach możemy przedwcześnie zakończyć egzamin. Egzaminator prawdopodobnie poprosi nas, byśmy pojechali prosto. Trzeba będzie uważać na równorzędne skrzyżowania.

 

Pamiętajmy, że na skrzyżowaniu z ul. Przemysłową musimy ustąpić pierwszeństwa samochodom, jadącym z prawej strony. Nie ma tam znaku „Stop”, ale powinniśmy zwolnić tak, by egzaminator był przekonany, że wiemy o konieczności ustąpienia pierwszeństwa i oczywiście po to, by w razie potrzeby zahamować i przepuścić pojazd z prawej.

 

Identyczna sytuacja ma miejsce kilkaset metrów dalej, na skrzyżowaniu Mazowieckiej i Wawrzyniaka. Dwa popełnione na tej ulicy błędy oznaczają, że konieczny będzie kolejny sprawdzian.


Trasa Nadwarciańska i ul. Zielona

 

Zjeżdżając z Trasy Nadwarciańskiej możemy zostać poproszeni o skręt w prawo w ul. Zieloną. Tam, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, egzaminator prawdopodobnie poprosi nas, byśmy zawrócili z wykorzystaniem biegu wstecznego.

 

Musimy cofnąć w jedną z uliczek po prawej stronie jezdni. Jeśli już wykonamy ten manewr, będziemy jechać ul. Zieloną w przeciwną stronę. Pamiętajmy, żeby ustąpić pierwszeństwa wszystkim, którzy z Trasy Nadwarciańskiej zjeżdżają w lewo.

Ulica Teatralna

 

Przy rondzie Santockim jest sygnalizacja świetlna. Jest też tam strome wzniesienie i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Wielu zdających dojeżdżając do skrzyżowania, zapomina o zmianie biegu. Stojąc przy światłach powinniśmy mieć wrzuconą jedynkę i być przygotowani na ruszenie pod dość strome wzniesienie. Jeśli będziemy mieli inny bieg, auto nam zgaśnie, możemy się zdenerwować i - w konsekwencji - oblejemy.

Ulica Głowackiego

 

Jadąc od ulicy Warszawskiej w górę możemy zostać poproszeni o zaparkowanie po prawej stronie. Pamiętajmy, by nie skupiać się tylko na manewrze parkowania, ale też na autach nadjeżdżających z przeciwka. Wiele osób niestety o tym zapomina.


Ulica Nowa

 

Możemy zostać poproszeni o skręt w prawo, a następnie, po kilkunastu metrach, w jednokierunkową ul. Okólną. Pamiętajmy, żeby dojechać do lewej krawędzi jezdni.

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego

 

Przy wyjeździe z placu mamy pierwszy znak „Stop”. Musimy zatrzymać się w miejscu, z którego będziemy widzieć, czy mamy wolny przejazd. Dosłownie kilkadziesiąt metrów dalej kolejny „Stop”. Zatrzymujemy się tak, by płot po prawej stronie nie zasłaniał nam widoczności.


Ulica Sybiraków

 

Możemy tutaj zostać poproszeni o parkowanie prostopadłe. Pamiętajmy, by ustąpić pierwszeństwa samochodom nadjeżdżającym z przeciwka. Wyjeżdżając z parkingu tyłem, musimy szczególnie uważać, żeby tylnymi kołami nie wjechać na krawężnik po drugiej stronie jezdni. Jeśli to zrobimy, możemy oblać.

ZIELONA GÓRA  
 


Za kierownicą Fiata Punto siada Eligiusz Woźniakowski, koordynator Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego, obok reporter ,,Gazety Lubuskiej’’

Plac manewrowy

 

Tu często zdający potrącają słupki czy wjeżdżają poza linię. Powód? Instruktorzy uczą ich jazdy na pamięć, czyli np. skręcaj kierownicę, kiedy drugi czy trzeci słupek pojawia się w oknie itp.


Skrzyżowanie ulic Nowej z Browarną

 

Przed wjazdem od strony WORD stoi znak "Stop". Zdający zatrzymuje się przed znakiem, ale stąd nie widać pojazdów z lewej strony. Tymczasem samochód powinno zatrzymać się tak, by zobaczyć pojazdy z lewej strony - a więc za znakiem. Podobna sytuacja kilkadziesiąt metrów dalej. Dlatego wielu oblewa już po przejechaniu 50 metrów.

 

Ulica Dantyszki, parking

 

Tu, ale także na innych parkingach, kierowcy przy zawracaniu często nie sygnalizują manewru skrętu w lewo albo w prawo lub robią to błędnie. Niekiedy wjeżdżają też na chodnik. A to są błędy skutkujące przerwaniem egzaminu.


Skrzyżowanie ulic Aliny i Słowackiego

 

Znajduje się tu znak nakazujący jazdę w lewo. Ale skręcamy z ulicy dwukierunkowej, toteż przez rozpoczęciem manewru skrętu, auto powinno być przy osi jezdni a nie lewej jej krawędzi. A tak niestety postępuje wielu zdających. Powoduje to nie tylko oblanie egzaminu, grozi też czołowym zderzeniem z wjeżdżającymi na ulicę Aliny samochodami.


Ulica Stroma

 

Na poboczu ulicy zaparkowane są samochody, stąd jest ona zwężona. Podobnie jest zresztą na innych ulicach. Chociaż jezdnia jest wąska, to bardzo często zdający jadą, jakby nie było zwężenia. To może doprowadzić do kolizji. Chcąc tego uniknąć, trzeba się często zatrzymywać, by ominąć parkujące auta. A więc też używać kierunkowskazów.


Skrzyżowanie ulic Sienkiewicza i Wrocławskiej

 

Jadąc od strony Sienkiewicza i skręcając w kierunku centrum Focus Mall, mamy sygnalizację świetlną. Niestety zielone światło jest wyświetlane krótko, dlatego zdający często wjeżdżają na żółtym czy czerwonym świetle. Dzieje się tak ponieważ zamiast patrzeć na sygnalizację, sugerują się jadącymi przed nimo autami.


Skrzyżowanie Kupiecka - Podgórna

 

Często zdarza się, że kierujący skręca w prawo i wymusza pierwszeństwo wobec pieszych, przechodzących na pasach czy wchodzących na nie.


Ulica Chrobrego

 

Część jezdni jest tu wyłączona z ruchu (znaki poziome). Mimo to przyszli kierowcy jadą wyłączoną częścią. A tak robić nie wolno.

Skrzyżowanie Chrobrego - Bankowa

 

Jadący od strony centrum i skręcający w Bankową bardzo często wymuszają pierwszeństwo wobec pieszych i innych aut. Chrobrego jest podporządkowana wobec wszystkich innych ulic. Częstym błędem jest też skręcanie w lewo z prawego pasa, zamiast z lewego.


Skrzyżowanie ulic Niepodległości i Ułańskiej

 

Stoją tu duże znaki ustąp pierwszeństwa przejazdu. Ku zaskoczeniu egzaminatorów, zdający często wymuszają czy raczej próbują tu wymuszać pierwszeństwo przejazdu.


Rondo PCK

 

Częstym błędem jest zawracanie na skrzyżowaniu z prawego pasa. A do zawracania przeznaczony jest lewy pas.


Skrzyżowanie ulic Długiej i Łużyckiej

 

Skręcający w ulicę Łużycką, mimo że wcześniej na Długiej był na środkowym pasie, to na Łużyckiej zjeżdża na lewy pas i tym samym zajeżdża drogę tym, którzy na Długiej byli na lewym pasie.

Skrzyżowanie ulic Fabrycznej i Sienkiewicza

 

Tu bardzo często zdający zapominają o włączeniu kierunkowskazu, chociaż wcześniej skręcają w lewo. A jest to skrzyżowanie.

Skrzyżowanie ulic Konstytucji 3 Maja i Wrocławskiej

 

Skręcający w kierunku Urzędu Marszałkowskiego mają przed sobą sygnalizator S3, który nie pozwala na zawracanie, a jedynie na skręcanie w lewo. Jednak zdający często decydują się na zawracanie. Z wiadomym skutkiem. 


Skrzyżowanie ulic Krótkiej i Podgórnej

 

Tu często dochodzi do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu, a dodatkowym błędem jest wykonywanie manewru skręcania, kiedy auto jest przy prawej krawędzi jezdni. A ulica Krótka jest jednokierunkowa.


Skrzyżowanie Podgórnej i Waryńskiego

 

Częstym błędem jest wjazd na skrzyżowanie, mimo wyświetlanego czerwonego lub żółtego światła. Też sugerujemy się poprzedzającym autem.


Ulica Lwowska, w kierunku Wrocławskiej

 

Zdający już uwierzył, że zaliczył egzamin. Stąd rozprężenie. Na prawym pasie często stoją autobusy, dlatego wielu kandydatów na kierowców bez sygnalizacji i patrzenia w lusterko zjeżdża na lewy pas. Wprost pod jadące tym pasem auta. Często też wymusza pierwszeństwo wobec pieszych przechodzących przez ul. Wrocławską.

Eligiusz Woźniakowski podkreśla, że przy zdawaniu na kategorię B, nie ma wyznaczonych tras egzaminacyjnych. Dlatego droga, którą przebyliśmy jest wprawdzie często ale nie zawsze, wybierana przez egzaminatorów. Podczas kursu lepiej więc jeździć różnymi trasami. Tylko taka praktyka gwarantuje zdanie egzaminu.


Jakub Pikulik, **Czesław Wachnik  **

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty