Tym samym producent z Ingolstadt ustanowił nowy rekord, osiągając 26,7 mld euro przychodów ze sprzedaży i wynik operacyjny na poziomie 2,7 mld euro. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku przedsiębiorstwo zanotowało zysk operacyjny ze sprzedaży w wysokości dziesięciu procent, docierając tym samym do górnej granicy zakładanego przedziału zysków od ośmiu do dziesięciu procent.
Na konferencji prasowej w Monachium, podczas której podsumowano minione półrocze, członek Zarządu Audi ds. Finansów oświadczył: „Mimo dużych wyzwań Audi konsekwentnie kontynuuje wzrost jakościowy. “Audi zdobyło zainteresowanie klientów dzięki atrakcyjnemu portfolio modeli spod znaku czterech pierścieni. Dlatego też producent z Inglostadt do końcaroku zamierza sprzedać znacznie powyżej 1,6 mln samochodów, pokonując tym samym ubiegłoroczny rekord.
Od stycznia do czerwca tego roku koncern dostarczył klientom 869 355 samochodów marki Audi (2013: 780 467), co oznacza wzrost o 11,4 procent. Od stycznia producent sprzedał blisko 50 procent więcej egzemplarzy nowej rodziny A3 niż rok temu w porównywalnym okresie. Wzrost sprzedaży łącznej o 10,1 procent wykazały też luksusowe limuzyny A6, A7, Q7 i A8.
Dzięki zwiększeniu liczby sprzedanych aut przychody z tego tytułu wzrosły mimo niesprzyjających kursów walutowych o 5,8 procent do wartości 26 690 mln euro (2013: 25 234).
Koszty produkcji koncernu Audi w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku zwiększyły się o 8,3 procent i wyniosły 21 870 mln euro (2013: 20 190 mln euro). Jest to efekt wzrostu wolumenu sprzedaży oraz wyższych nakładów na badania i prace rozwojowe nad pionierskimi rozwiązaniami technicznymi oraz nowymi produktami. Równocześnie wzrosły koszty sprzedaży – do 2 419 mln euro (2013: 2 284 mln). Łącznie koncern osiągnął wynik operacyjny w wysokości 2 671 mln euro (2013: 2 644 mln).
Operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży wyniósł po pierwszych sześciu miesiącach 10 procent (2013: 10,5 procent), czyli osiągnął górną granicę planowanego przedziału zysków od ośmiu do dziesięciu procent. Wynik operacyjny przed opodatkowaniem koncern Audi osiągnął w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku w wysokość 3 102 mln euro (2013: 2 974 mln). Daje to wskaźnik rentowności sprzedaży o wartości 11,6 procent (2013: 11,8 procent). Wynik operacyjny koncernu po opodatkowaniu wyniósł 2 323 mln euro (2013: 2 178 mln).
Axel Strotbek, członek Zarządu Audi AG ds. Finansów i Organizacji, podkreśla: „Obecnie świadomie dokonujemy nakładów finansowych, z których zysków oczekiwać możemy w średnio- i długoterminowej perspektywie.” Audi, pod koniec ubiegłego roku przyjęło największy program inwestycyjny w historii swojej firmy. Do 2018 roku na nowe modele, innowacje i stale powiększaną sieć produkcyjną wydanych zostanie blisko 22 mld euro. Od stycznia do marca 2014 Audi zainwestowało w działalność operacyjną 1 552 mln (2013: 1 240 mln), czyli o 25 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.
Mimo zwiększonych nakładów Audi sfinansowało wszystkie inwestycje z przepływów kasowych bieżącej działalności, która w pierwszym półroczu tego roku wzrosła do 3 712 mln (2013: 3 236 mln).
Dzięki 15 324 mln euro (2013: 13 536 mln) płynność netto w połowie 2014 roku znacznie przewyższała jej wartość w dniu 30 czerwca 2013 roku.
W 2014 roku koncern Audi zamierza zanotować wzrost we wszystkich regionach świata. Marka chce również umocnić swą czołową pozycję zarówno w Chinach, jak i w Europie. W zależności od koniunktury Audi również spodziewa się w 2014 roku wzrost przychodów ze sprzedaży.
Konsekwentna rozbudowa międzynarodowej infrastruktury produkcyjnej, rosnące nakłady na nowe modele i technologie – zwłaszcza w celu sprostania zaostrzonym na całym świecie normom emisji dwutlenku węgla – miały na początku tego roku niekorzystny wpływ na wyniki koncernu. W tym samym czasie wzrost sprzedaży i obrotów oraz zapoczątkowana już wcześniej nieustanna optymalizacja efektywności i procesów produkcyjnych będą pozytywnie wpływały na wielkość wyniku operacyjnego. Łącznie Audi spodziewa się, że osiągnie wskaźnik rentowności sprzedaży, który będzie mieścił się w strategicznym dla marki przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?